tenkte jeg skulle faktisk bli flinkere her nå!
Den røde dcab hiluxen min er nå solgt. plukka av lys og jaktutstyr av den igår og leverte den.
Da måtte jeg jo få fingern ut av rævva å begynne på 80n da den er på overtid på eu. er bare etterkontroll, men har kvia meg litt for å gjøre det fordi det gikk på abs feil og kjent problem med dyre sensorer foran var frykten
Men jeg starta med og ta opp sensorene foran og rengjøre dem. satte dem nedi igjen. sletta feilkoder og sjekka hva blinkekodene sa fornoe.
fikk feilkode 35; venstre foran/høyre bak kortslutning/åpen krets. javel, kjørte en tur og leste av blinkene igjen. 33 og 35
33; feil signal fra sensor høyre bak. logisk nok vil da kanskje begge feilene ligge på høyre bak.
ohma alle 4 sensorer, de bak var like og de foran var like, hadde ikke feilkode på alle sensorer så konkluderte med at dem var i orden.
ohma ledninger fra kontakta over bakdiffen og til sensor høyre bak, der var det trøbbel ja.
fant en dårlig ledning som hadde irra av inne ved stikkern. den ledningen var såklart dårlig ganske langt inni ledningen så måtte lage ny. trælete å få ny kabel inn, eller gammel ut av de orginale stålrøra, så her ble det strips.
får se om jeg får tak i en ny orginal kabel etterhvert.
tok bare noen få bilder av operasjonen.
her er syndern
prøvde og fjerne litt isolasjon men den svarte ledningen var dårlig langt innover i kabeln.
ny flott 2leder kabel, lodda på med en kia stikker som passa fint inni der!
mangler nå bare å skifte en hjulbolt foran som er en enkel prosess, så blir det etterkontroll på mandag.
oppdaget en liten blemme på ene bremseslangen venstre foran, denne er bestilt og får den på tirsdag.
så skal det på noen tusenmetere før det skal på langtur til hytta på onsdagskvelden