Er det noen på forumet som har erfaring med Mercedes-Benz SLK200K 2004 mod?
Skal bytte støtdempere bak og trenger en beskrivelse på hvordan fremgangsmåten er for å komme til øverste mutter på bakre støtdempere.
Merkeverkstedene er ikke så villige til å gi ut slike info. Jeg er selv bilmek m/fagbrev, men har ingen erfaring med denne biltypen.
Mvh
Er det noen på som har erfaring med Mercedes-Benz SLK200K
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Er det noen på som har erfaring med Mercedes-Benz SLK200
har ikke nødvendigvis mye erfaring av den typen men prøv å ta noen bilder av hvordan det ser ut, er mekaniker å skrur på mye rart så kan hende jeg ser en løsning =)
men sitter det inni bilen må du løsne sidedeksler i bagasjerommet stort sett:P
men sitter det inni bilen må du løsne sidedeksler i bagasjerommet stort sett:P
Mvh Knut Vikingen
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer
Garasje ; https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?t=20251
Skrur å mekker på der meste som durer

Stemmer spurte en mekaniker som jobber hos Bertel O. Steenvikingen skrev:men sitter det inni bilen må du løsne sidedeksler i bagasjerommet stort sett:P
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
Hei Jan - og takk for sist!
Dette svaret jeg jeg fått av flere. Men det er bare en del av problemet. Sidedeslene har jeg løsnet, men jeg får de ikke ut p g a at makanismen som styrer åpningen av lokket, slik at taket skal gå ned i bagasjerommet hyndrer dette. Det er etter eller annet her som jeg ikke får forklaring på. Men nå har jeg overlatt arbeidet til Bertel O Steen på Jessheim. For 1650 kr ser jeg ingen grunn til å slite med å gjøre denne jobben.
Takk for utvist interesse og ha en god helg!
Mvh Magne
Dette svaret jeg jeg fått av flere. Men det er bare en del av problemet. Sidedeslene har jeg løsnet, men jeg får de ikke ut p g a at makanismen som styrer åpningen av lokket, slik at taket skal gå ned i bagasjerommet hyndrer dette. Det er etter eller annet her som jeg ikke får forklaring på. Men nå har jeg overlatt arbeidet til Bertel O Steen på Jessheim. For 1650 kr ser jeg ingen grunn til å slite med å gjøre denne jobben.
Takk for utvist interesse og ha en god helg!
Mvh Magne
Magne