Kjente problemer 2013 modell

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
OBerge-Olsen
Innlegg: 5
Ble med: fre jan 15, 2016 10:35 am

Kjente problemer 2013 modell

Innlegg av OBerge-Olsen »

Jeg skal ha meg en nyere bil, per nå har jeg en LC120 2003 modell som er helt grei, men den begynner å dra på åra og mangler krefter til å trekke henger/campingvogn. Turen gikk til min lokale Toyota forhandler for å prøve den nye 150 med 2.8 liters motor og var egentlig klar for å kjøpe en ny syv seter, men etter en prøvetur med campingvogn på snaue 1700 kilo var det krystallklart at dette ikke dugde, den var ikke særlig mer fart I enn den gamle sliteren min. Utrolig at de tar ut så lite effekt av en 2.8 liter, men sånn er det, beskjeden jeg fikk fra forhandleren var at det var mer enn nok krefter...

Så da var det tilbake i tenkeboksen, alternativene ble da:
- Ny Pajero
- Et par år gammel Mercedes ML
- Et par år gammel LC V8

I utgangspunktet har jeg funnet en 2013 modell LC V8 med lav kilometer, men er veldig i tvil om jeg skal gå for Toyota eller Mercedes.
Begge bilene har sine pluss og minus, men skal jeg betale over en million for en "ny" familiebil er det en ting som er viktigst for meg og det er holdbarhet. Jeg ønsker ikke hyppige turer til verksted, etterfulgt av store regninger. Og etter litt "googling" ser det kanskje ut som det ikke er helt problemfritt med Toyotaen, det jeg har funnet er:
- Girkasse som ikke går i lock (dette er nevnt på forumet her ser jeg, men er det en forbruksutfordring eller påvirker det holdbarheten)
- Oljeforbruk på motoren
- Vibrasjoner
- ERG

Er det noen med erfaring/peiling som kan hjelpe meg? Kommer jeg til å få noen store/dyre overraskelser med en LC V8?
Brukeravatar
andersw
Innlegg: 748
Ble med: fre feb 20, 2009 10:06 pm
Lokasjon: Haugesund

Re: Kjente problemer 2013 modell

Innlegg av andersw »

Dette med girkassen er ikke at den er dårlig, men programmeringen av den er laget litt spesielt pga bruker ikke momentet i motoren. Så er lock up kit er å anbefale.

Sent fra min SM-J500FN via Tapatalk
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
Svar

Tilbake til «Generelt 20x»