Vinterdekk piggfrie

Erfaringer og spørsmål om hjul til Land Cruiser

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
tyrihans
Innlegg: 4
Ble med: man des 22, 2014 11:22 pm
Lokasjon: Frogner i Sørum

Vinterdekk piggfrie

Innlegg av tyrihans »

Jeg har en 2016 LC 150 og leter etter gode piggfrie vinterdekk. Dekkprodusenten Sailun har kommet ganske godt ut av NAF test. Men har noen erfaring med WINTER CLAW EXTREME GRIP MX? Dekkene koster halvparten av f.eks Continental og Nokian og det er fristende å velge disse.
2005 LC 120 - solgt november 2015.
2016 LC 150 GX
LEH
Innlegg: 6
Ble med: fre jul 05, 2013 12:09 pm
Lokasjon: Nederland

Re: Vinterdekk piggfrie

Innlegg av LEH »

Jeg kjører på piggdekk, men vurderer å gå over til piggfrie og har lest mange artikler og tester. Hver enkelt har vel en formening om både pigg, piggfritt og bredden på dekkene. Før i tiden så gikk en ofte ned en dimensjon på bredden - og det vil i enkelte tilfeller hjelpe.

Den anbefalingen jeg har fått er å ikke spare penger på et billig vinterdekk - "Kjøp ikke de billigste dekkene! Kjøp i stedet de beste dekkene billig! Det kan være din viktigste avgjørelse i år." - See more at: http://www.bestitestguiden.com/tester-p ... Bl3Sm.dpuf

Hvis du vil spare penger så ville jeg anbefalt å heller velge et billigere sommerdekk - det er om vinteren, med lite friksjon, et godt dekk gjør stort utslag på bremselengden.

Lykke til med valget
Mvh
Lars

2013 LC150 GX
tyrihans
Innlegg: 4
Ble med: man des 22, 2014 11:22 pm
Lokasjon: Frogner i Sørum

Re: Vinterdekk piggfrie

Innlegg av tyrihans »

Takk for utfyllende svar.
Jeg har under tiden fått et godt tilbud på Nokian Hakapeliitta som ut fra mine forhold vil være de beste dekkene og har derfor bestilt disse.
2005 LC 120 - solgt november 2015.
2016 LC 150 GX
Svar

Tilbake til «Hjul og felger»