Meget slitesterke om en bruker rett type olje Castroil og bytter på hver 10 000 km
og vist du og er flink til og la bilen stå litt på tomgang før motor stanses etter belasting så har du ganske stor sjanse
for at du vil ha denne turbon levetiden ut på bilen .
Men selv her kan ting oppstå og det gjelder ikke selve turbo
men elektroniken som er montert utenpå turboen som har størst sjanse for og lage litt små plunder
Uten på turboen sitter det en elmotor som styrer et stag som justerer turbo geometri ettersom når du gir gass
Dere skal nå få høre min opplevelse så veit dere hva dere kan gjøre om dere opplever det samme

Jeg har turbotrykksmåler på a stolpa og det er jeg meget takknemligfor nå
i helga etter en 20 mil langtur så opplevde jeg plutselig overboost turbo lada for mye ved bare små gasspådrag ut av rundkjøringer
i følge med vanlig traffik fikk det samme et par 3 ganger etterhverandre og her var den noe som ikke stemmer
var nærme hjemme så reiste rett hjem og parkerte og søkte pradopoint på overboost og der var det treff og få
hadde også mistanke til dette som sto skrevet elmotoren som justerer på geometri staget begynte og sette seg
denne sitter også utsatt for vann og dem som driver med vading og offroad kjøring bør være oppmerksome her .
En ting til og merke seg er om du har tte chip og merker at bilen tar seg en bitteliten pause ved rundt 3000 rpm ved fult pådrag
ved forbikjøring eller lignende så kan det være meget lurt og skjekke etter om denne elmotor har satt seg
Dette har jeg hat på bilen et par år nå faktisk uten og tenke mere over det
men etter og smurt opp den elmotoren så ble dette helt borte så nå drar den slik den skal ved full belasning og spes merkbart motorvei
100 sone

Elmotoren er meget lett og komme til og få smurt med wd 40 eller en type elektro mekanisk spray med smøring
ved og jekke opp bilen ved høyre framhjul så kommer du lett til bare ved og ta av øverste klipsen på gummimatta mellom ramme og karosseri
når du har fått unna gummimatta ser du med lykt rett inn på siden på turboen og der ser du også rett på elmotoren som du ser
styrer et stag som går inn på siden på turbo
Framgangsmåte vidre er finn en god elektro mekanisk spray med smøring og spray inn i de 2 sprekkene du ser på siden av ved frontplata på elmotoren etter det bruker du en mini skralle med 10 mm og begyner forsiktig og prøve og få lirka igang motoren opp og ned
du ser nå først staget går oppover da skrur du rett vei gjenta dette og spray så vil den etterhvert løsne og gå lett og fungere som den skal igjen
Legger ved bilde av selve elmotoren med staget her så veit dere hva dere skal se etter

Og For og si det etter og utført denne smøringa og jeg fikk elmotoren til og gå lett og virke normalt igjen så
var det bra fart i bilen etterpå ja

Selve elektro motoren er også og få tak i på e bay om en skulle oppleve at denne tar kvelden
http://www.ebay.com/itm/Turbocharger-El ... SwcnpTo-mF
Meget skjeldent du får utbyttbare deler på en turbo men på LC er det mulig