Automatkasse girings problem
Postet: lør jan 07, 2017 8:11 pm
Hei.
Har en 2009 model toyota Hilux 3.0 liter turbo diesel.Den har trillet 140.000km
Jeg er klar over dette er ingen landcruiser, men jeg vet dette er samme motor og kasse som er på landcruiser 120. Da jeg har hatt 2 stk AT 120 før.
Etter jeg hadde bilen på service for ca. 3 mnd siden har jeg hatt problemer. Jeg bedde verkstedet og bytte olja på kassa i samme slengen med hoved servicen.
Da jeg fikk bilen tilbake hadde bilen pluttselig problemer med og legge inn 5 giret. Jeg må oppi 130km timen før den legger over fra 4 til 5 giret nå, og når den gjør så hiver den i giret litt kvast. Om jeg heller tar girspaken ned i manuelt 4 gir og så vipper den tilbake i auto så legger den inn 5 gir når jeg er i hastighet mellom 80-100km. Men slik skal ikke være nødvendig...
Når verksted bytta oljen på kassen tappet de kun 3 liter for så fylle på 3 liter nye igjen. Jeg har vert tilbake uken etter servicen og de tok 3 tappinger og 3 fyllinger igjen med mellom rom og kjøring, det resulterte heller ikke i forbedring.
2 uker etter på tok vi og flusha kassa, det har heller ikke hjelpet.
Bilen har hatt TTE chip. Denne er vert fjernet nå, og girings problemet er enda likt
Jeg har hørt noen snakke om det kan være solenoiden eller ventilhuset som kan ordne slike problemer, men dette blir er større utgift som er kjedelig og foreta seg om det heller ikke løser problemet. Er det noen her på forumet som har vert ute for lignende problemer og funnet ut av eventulet årsak det kan være ?
Har en 2009 model toyota Hilux 3.0 liter turbo diesel.Den har trillet 140.000km
Jeg er klar over dette er ingen landcruiser, men jeg vet dette er samme motor og kasse som er på landcruiser 120. Da jeg har hatt 2 stk AT 120 før.
Etter jeg hadde bilen på service for ca. 3 mnd siden har jeg hatt problemer. Jeg bedde verkstedet og bytte olja på kassa i samme slengen med hoved servicen.
Da jeg fikk bilen tilbake hadde bilen pluttselig problemer med og legge inn 5 giret. Jeg må oppi 130km timen før den legger over fra 4 til 5 giret nå, og når den gjør så hiver den i giret litt kvast. Om jeg heller tar girspaken ned i manuelt 4 gir og så vipper den tilbake i auto så legger den inn 5 gir når jeg er i hastighet mellom 80-100km. Men slik skal ikke være nødvendig...
Når verksted bytta oljen på kassen tappet de kun 3 liter for så fylle på 3 liter nye igjen. Jeg har vert tilbake uken etter servicen og de tok 3 tappinger og 3 fyllinger igjen med mellom rom og kjøring, det resulterte heller ikke i forbedring.
2 uker etter på tok vi og flusha kassa, det har heller ikke hjelpet.
Bilen har hatt TTE chip. Denne er vert fjernet nå, og girings problemet er enda likt
Jeg har hørt noen snakke om det kan være solenoiden eller ventilhuset som kan ordne slike problemer, men dette blir er større utgift som er kjedelig og foreta seg om det heller ikke løser problemet. Er det noen her på forumet som har vert ute for lignende problemer og funnet ut av eventulet årsak det kan være ?