Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Tempus
Innlegg: 6
Ble med: tir feb 22, 2005 9:24 am
Lokasjon: Tromsø

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av Tempus »

Fikk denne fra Graviton nå ikveld.
Vedlagte filer
ryggekamera_kobling.JPG
ryggekamera_kobling.JPG (40.51 KiB) Vist 18874 ganger
Kato Nilsen.
LC120 GX -06
neivelda
Innlegg: 224
Ble med: tir des 09, 2008 7:41 pm
Lokasjon: Nordland

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av neivelda »

Til Torjursur. Fant du noen plass til de to små kontaktene? Eller fikk du nytt kabelsett. Har nemlig nettopp fått og montert og fikk disse to små fra kabelsettet til overs pluss den brede fra bilen. Enheten virker nå, men lyden er helt forferdelig. Må kjøre volum på 25 for å få litt lyd, men vrenger mest. Virker som forsterkeren ikke er med.
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Du må justere volumet under console menyen, husker ikke hva jeg havnet på så du får prøve deg frem. Dette er volumet på forsterkeren som settes.
LC120GX 2007
neivelda
Innlegg: 224
Ble med: tir des 09, 2008 7:41 pm
Lokasjon: Nordland

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av neivelda »

bergen77 skrev: ons apr 18, 2018 10:36 pm Du må justere volumet under console menyen, husker ikke hva jeg havnet på så du får prøve deg frem. Dette er volumet på forsterkeren som settes.
Takk, det gjorde susen. Var på 6 og jeg måtte ha volum på 25 og var fremdeles lavt. Satte den på 50 og har da normalt volum på 8-10. God lyd nå.
Monterte hele stasen i dag. Monterte Haifinneantenne med kabler for FM, DAB og GPS. Byttet ut originalt ryggekamera med nytt. Rattkontroll fungerer. Så langt ser dette bra ut.
Hvilke apper bruker folket? Hvilken navigasjon, hvilken ODB2 osv?
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Kan iallefall anbefalle Google Maps, noen versjoner kommer med muligheter for offline kart. En ulempe med google maps offline er at man må oppdatere de hver måned, uten oppdatering slutter de å virke. Fordelen er at google beregner reisetiden svært nøyaktig. Er du online viser og beregner den forsinkelser og man kan eksempelvis bli dirigert andre veier på bakgrunn av trafikksituasjoner, ulykker, veiarbeid etc.

Jeg har brukt dette mye for å beregne ankomst fergekaier, nesten alltid resulterer dette i at jeg kjører roligere da jeg kan stole på enkomstiden.

-------------------

Jeg ser også at i flere apper kan man velge å ha appen over hele skjermen eller en av de to halvdelene. Er det noen som kjenner til hva dette heter og hvordan man skal kunne søke opp programmer som har denne muligheten? Jeg kunne godt tenkt meg at navigasjon og lydkilde delte skjermen.
LC120GX 2007
torjusr
Innlegg: 25
Ble med: søn feb 25, 2018 3:16 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av torjusr »

Hei. Sliter litt med at Spotify logger seg ut og dermed forsvinner alle offline sangene, noen som har løsning på det?

Har også en utfordring med at klokkene ikke holder seg på det jeg stiller den til. Den midt is skjermen ønsker å ikke være på sommertid, mens den øverste holder seg :roll:
Land Cruiser 120 GX 2006
Kristiansand
svrider1972
Innlegg: 1
Ble med: man jun 29, 2015 8:56 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av svrider1972 »

Er det noen her som har montert denne i en VX? Der er det jo i prinsippet ikke CAN bus nødvendig.
Vil spilleren få noen form av problemer med det siden det ser ut til at den har innebygget CAN bus og ikke leveres uten dette.
sindrer
Innlegg: 12
Ble med: søn jul 20, 2008 10:44 am
Lokasjon: Fredrikstad

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av sindrer »

Hjelp!

Da var min installert, men ingen lyd og ingen styring av klimaanlegget på skjerm. (knappene på siden funker) Har oppdatert UI. Har søkt opp dab kanaler og de er der, men ingen lyd. Går inn i console, men ingenting skjer når jeg trykker på pilene.

På android update 5.1.2 ->7.1.2 står det at man skal bruke SD kort, noe jeg ikke finner på min?

Hva gjør jeg?
LC120 2007 GX 3.0 Diesel LHD
X LC120 2005 GX 3.0 Diesel LHD
X LC90 1997 3.0 Diesel RHD
neivelda
Innlegg: 224
Ble med: tir des 09, 2008 7:41 pm
Lokasjon: Nordland

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av neivelda »

Knappene har jeg ikke tips til, men gå inn på android settings og sjekk at volumet er på der.
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Jeg opplever av og til at det ikke kommer lyd, det løses med en reboot.
LC120GX 2007
sindrer
Innlegg: 12
Ble med: søn jul 20, 2008 10:44 am
Lokasjon: Fredrikstad

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av sindrer »

Jeg flyttet kontakten som var i toppkonsollen tilbake igjen til toppkonsollen og da fungerte både lyd og klima.

Neste blir å få koblet ferdig ryggekamera, men jeg er usikker på hvor jeg skal hente strøm og styrestrøm
LC120 2007 GX 3.0 Diesel LHD
X LC120 2005 GX 3.0 Diesel LHD
X LC90 1997 3.0 Diesel RHD
sindrer
Innlegg: 12
Ble med: søn jul 20, 2008 10:44 am
Lokasjon: Fredrikstad

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av sindrer »

Joda. Fant strømledningene som går til ryggelys under den lange smale plastikdekselet/innstegslista i døråpningen bakerst. Rød med sort stripe for pluss og hvit med sort stripe for minus. Koblet ferdig og ryggekamera virker ved revers innkoblet.

Neste blir å installere frontkamera i emblemet på grillen.

Noen som vet om det går an å bruke en usb hub på usb kontakten? Dab tar den ene kontakten hos meg og straks tar gsm simkortadapter den andre, da har jeg ingen ledig til andre ting som f.eks minnepinne.
LC120 2007 GX 3.0 Diesel LHD
X LC120 2005 GX 3.0 Diesel LHD
X LC90 1997 3.0 Diesel RHD
Tempus
Innlegg: 6
Ble med: tir feb 22, 2005 9:24 am
Lokasjon: Tromsø

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av Tempus »

Skjerm leveres med USB HUB, ihvertfall den jeg fikk, men det er for lite kapasitet på denne, så jeg har kjøpt en egen på ebay.

Har også kjøpt en del annet som er greit å ha. USB tilgang kan være greit å ha lett tilgjengelig for oppgradering etc. med USB minnepenn.

Forlengerkabel for å føre USB opp til tak over frontrute, for tilkobling av frontkamera etc. Sett en HUB her oppe også.
https://www.ebay.com/itm/0-5-1-1-5-2-3M ... 2749.l2649

USB HUB med utgangene samme vei slik at det ikke blir så plasskrevende:
https://www.ebay.com/itm/2PC-Black-USB- ... 2749.l2649

USB og Audio/Video tilkobling i dashbord:
https://www.ebay.com/itm/1M-Car-Dashboa ... 2749.l2649
Kato Nilsen.
LC120 GX -06
hvalerjakt
Innlegg: 69
Ble med: ons jan 23, 2013 11:30 pm
Lokasjon: Moss

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av hvalerjakt »

Denne spilleren ser jo lovende ut da. Pluss at det er et norsk firma som selger de.
https://graviton.no/produkt/klar/spesia ... ruiser-120
foxyfox
Innlegg: 1
Ble med: tir jun 19, 2018 12:02 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av foxyfox »

Har akkurat installert gravitonspilleren selv, ikke med klimakontroll, bare stereodelen.
Har hatt en del oppstartsproblemer, bl.a. fikk jeg som mange andre feil kabelsett for jbl forsterker.

Det meste har ordnet seg nå, men et par problemer står igjen:

-DAB radioen har ingen lyd, alle andre apper fungerer, men ikke denne.
Jeg får søkt inn kanaler helt fint, men det kommer altså ingen lyd.

-Hvis jeg prøver faderen i EQ panelet, og forsøker å sende litt mer lyd bakover så kutter all lyd ut.
Men jeg har lyd bak hvis jeg lar den stå foran, så høytalerene er koblet til.

-Lyset i knappene er bare fjollete :roll: , de lyser alt for sterkt og har en grell farge, noen som vet hvilken ledning jeg kan klippe for å
koble ut dette? Hadde håpet det var mulig å justere via en app i spilleren :cry:


Noen som har vært borti noen av disse problemene og evt. har en fix?
Evt noen som har forslag til noen gode apper å laste ned? Det er jeg alltid gira på 8) 8)



Edit:
Jeg er forresten ny på forumet her, heihei alle sammen :D
bergen77
Innlegg: 457
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av bergen77 »

Min skjerm har fått opp en Lexus GX470 istedet for LC120. Er det noen som vet hvilken bilmodell som velges i menyen?
Se her for link til oppgradering: https://www.youtube.com/watch?v=-tblyhhh-iU&t=30s
LC120GX 2007
orda
Innlegg: 21
Ble med: tor feb 12, 2015 8:29 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av orda »

bergen77 skrev:Min skjerm har fått opp en Lexus GX470 istedet for LC120. Er det noen som vet hvilken bilmodell som velges i menyen?
Se her for link til oppgradering: https://www.youtube.com/watch?v=-tblyhhh-iU&t=30s
Last ned dette programmet installer det inn via USB-penn eller last det ned dirkete via spilleren. Og velg hvilket som helst bilde du vil ha til oppstartslogo.

https://app.box.com/s/1di9sjp196bfnt012ita38ub0e7vhek8

https://youtu.be/40ur-UI5ilU


Sent from my iPhone using Tapatalk
LC 120 GX 2007
arildaa83
Innlegg: 2
Ble med: man aug 13, 2018 6:38 pm

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av arildaa83 »

hei,
hvordan reboote du spilleren? skjer oftere og oftere at det ikke kommer lyd når den starter opp. noen ganger har den skrudd ned lyd i innstillinger selv men fleste gangene er alt slik det skal være. sliter også med klokken som flere nevner her, har gjort slik Graviton sier men hjelper ikke. noen som veit når oppdateringen kommer til denne spilleren?
mvh Arild
christianhoest
Innlegg: 54
Ble med: tir jan 28, 2014 5:56 pm
Lokasjon: Bergen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av christianhoest »

Er det noen som vet om denne spilleren fra Graviton passer på VX modeller? Altså uten original navi?

Christian
JanP
Innlegg: 1726
Ble med: tor des 11, 2008 8:25 pm
Lokasjon: Trondheimregionen

Re: Erstatning for eksisterende stereo/skjerm/navigasjon etc

Innlegg av JanP »

Fikk lyst til å spørre om denne er verdt å satse på. Ser ut til at dette produkter er beheftet med mye feil og ustabilitet. Er det noen.som er 100% fornøyd med denne spilleren. Og er importør villig til å se på problemene, eller er de nesten fraværende?
Så mye problemer med denne spilleren får meg til å tro at det er best å holde seg langt unna. Fancy design, men når lyden er borte, må rebootes, kabler mangler, dårlig bruksanvisning osv. Er det bortkastet eller er det håp for det?
Ikkeaktiv forhenværende LC-eier
---------------------------------------------
Svar

Tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»