Ulyd i forstilling og bremsepedal

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
kathom
Innlegg: 5
Ble med: man mai 21, 2018 2:16 pm

Ulyd i forstilling og bremsepedal

Innlegg av kathom »

Hei dere,

Jeg er ny på forumet og har nylig kjøpt med en LC 150 2012 modell. Denne er jeg til nå svært fornøyd med.
Jeg har fortsatt bruktbilgaranti og har et par spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

* Jeg har fått en dunkelyd som jeg tror kommer fra venstre side foran. Toyota byttet foringene til stabiliseringsstag foran på begge sidene.
Det ble noe bedre, men jeg hører fortsatt en dunkelyd når bilen "faller" ned i en hump eller på humpete vei. Jeg har prøvd å finne ut om det framkommer mer når jeg svinger, men enda ikke kommet fram til noe. Ellers kunne ikke Toyota finne noe slakk i forstilling.
Er det noen "vanlige" feil som jeg bør se etter? Foringer på dempere, styrestag osv som lett kan sjekkes? Undrer litt over at ikke Toyota fant ut av dette :/

* Når jeg trykker inn bremsepedal er det akkurat som om lyden av en demper, pumpelyd framkommer. Denne lyden er det ikke på min fars LC150. Er ganske irriterende. Noen som vet hva dette er?

* Noen ganger kan jeg høre en knitrelyd/pumpelyd som jeg også på en måte kan føle i gulv på førerside. Noen som vet hva dette er? Ligger det en dieselpumpe eller noe under gulv som gjør dette? Kanskje dette er helt normalt, ikke vet jeg.

Håper noen har noen gode tilbakemeldinger, det blir jeg glad for :)
Hadde vært veldig fint å kunne fått fikset dette på garantien.

Mvh

Kim Thomassen
kathom
Innlegg: 5
Ble med: man mai 21, 2018 2:16 pm

Re: Ulyd i forstilling og bremsepedal

Innlegg av kathom »

Kan nevnes at bilen er kjørt 84 000 km.
kathom
Innlegg: 5
Ble med: man mai 21, 2018 2:16 pm

Re: Ulyd i forstilling og bremsepedal

Innlegg av kathom »

Ingen som har noen tips? :)
Brukeravatar
ArneO
Site Admin
Innlegg: 189
Ble med: ons jun 29, 2016 10:37 pm
Lokasjon: Asker/Hvaler

Re: Ulyd i forstilling og bremsepedal

Innlegg av ArneO »

Med forbehold om at jeg er dauhørt kan jeg ikke si at jeg kjenner igjen lydene du nevner, så derfor har jeg ingen tips. Min er en 2011 modell hvor jeg ikke kan høre slike lyder.
LC 150 GX 2011
kathom
Innlegg: 5
Ble med: man mai 21, 2018 2:16 pm

Re: Ulyd i forstilling og bremsepedal

Innlegg av kathom »

Hei igjen,

Har fortsatt ikke funnet ut av dette. Bilen er inne på verksted i dag for å skifte noen foringer så håper lyden i forstillingen blir borte.
Ellers har jeg fortsatt denne suselyden i det jeg trykker på bremsepedalen. Dette sier verkstedet skal være men jeg er undrende til dette. Verksted mener det kan være den elektriske pumpen jeg hører.
Flere som har en slags suselyd i det bremsepedalen trykkes inn? Isåfall skal denne være? Må ha radioen på for å ikke høre denne lyden, ganske irriterende igrunn.

Faren min har som tidligere beskrevet samme bilen bare 1 år nyere, og den har ikke samme lyden. rart

Kim
Brukeravatar
scan56
Innlegg: 45
Ble med: ons feb 07, 2007 10:47 pm
Lokasjon: Flekkefjord

Re: Ulyd i forstilling og bremsepedal

Innlegg av scan56 »

Denne lyden har jeg hatt helt siden den var ny i 2010. Har nå kjørt den 140' Km
Scan56 LC 150
Svar

Tilbake til «Drivverk 15x»