For lavt railtrykk
Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol
For lavt railtrykk
Lager en ny tråd siden SCV problemet hat løst seg.
Jeg slitet med for lavt railtrykk! Ca 30bar på tomgang så den starter lett og går greit ved vanlig kjøring. Men ved full belastning så mangler jeg på det værste 250bar og dysene får for lite på 3000omdr og begynner å kakle høyt. Har bytta dyser så verdiene er bra. Bytta scv, blenda egr og banka ut catalysator. Har bestillt meg tunap 989 og skal prøve det når den kommer, men det lukter veldig dieselpumpe bytte??!... Skal prøve en annen railtrykk føler også for å se..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg slitet med for lavt railtrykk! Ca 30bar på tomgang så den starter lett og går greit ved vanlig kjøring. Men ved full belastning så mangler jeg på det værste 250bar og dysene får for lite på 3000omdr og begynner å kakle høyt. Har bytta dyser så verdiene er bra. Bytta scv, blenda egr og banka ut catalysator. Har bestillt meg tunap 989 og skal prøve det når den kommer, men det lukter veldig dieselpumpe bytte??!... Skal prøve en annen railtrykk føler også for å se..
Sent from my iPhone using Tapatalk
06 LC 120 AT 35
Valdres
Valdres
Re: For lavt railtrykk
Hei.
Tror ikke du skal forsøke bytte av pumpe umiddelbart. Det er etter det jeg vet svært lite feil på pumper til 120. Ikke dermed sagt at det ikke er feil på de. Men du bør først forsøke kvalifisert hjelp av et verksted som kan D4D, antar du vet hva pumpebytte koster.
Tror ikke du skal forsøke bytte av pumpe umiddelbart. Det er etter det jeg vet svært lite feil på pumper til 120. Ikke dermed sagt at det ikke er feil på de. Men du bør først forsøke kvalifisert hjelp av et verksted som kan D4D, antar du vet hva pumpebytte koster.
-------------------------------------------------
Ex: LC 120 2005
Ex: LC 120 2005
Re: For lavt railtrykk
Vet hva et pumpebytte koster ja.. Om det blir aktuelt så blir det byttepumpe. Har en kamerat som tidl har jobbet på fyksen som har vært med å feilsøkt og kjenner de på lokale Toyota sjappa her, så får se hva de kommer med i morgen.. Så langt har de ikke kommet med mer enn hva jeg kommer på selv og har byttet.. Prøver tunap og trykkføler på rail i morgen! Tråden er vel mest for om andre har erfaringer med samme problem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
06 LC 120 AT 35
Valdres
Valdres
-
- Innlegg: 552
- Registrert: man sep 23, 2013 10:47 am
- Sted: Drøbak
Re: For lavt railtrykk
Veldig bra at du legger ut erfaringene du gjør med dette,og høres gull ut å ha en aliert som har jobbet med dette.
Får håpe du kommer i mål uten pumpebytte.
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Får håpe du kommer i mål uten pumpebytte.
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Re: For lavt railtrykk
Kjørte ei runde med tunap 989 nå og det trengtes ser det ut til. Finere gange opp mot 2000omdr. Kjørte rett fra flaska med filter på tur og retur. Lot det bære igjenn litt siden det ble veldig svart.. Men det hjalp ikke på dieseltrykket dessverre..
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
06 LC 120 AT 35
Valdres
Valdres
Re: For lavt railtrykk
Fikk byttepumpa i dag og tok ut den gamle. Selvfølgelig er det ikke samme uttak til rail. 90grader feil på den nye pumpa. Dieselgrosisten har tatt to ukers ferie og jeg har ikke tid til å vente på det. Går det Ann å få kjøpt et dieselrør som passer den nye pumpa? Delnr eller hva slags bil evt?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
06 LC 120 AT 35
Valdres
Valdres
-
- Innlegg: 552
- Registrert: man sep 23, 2013 10:47 am
- Sted: Drøbak
Re: For lavt railtrykk
Faen så kjipt da!Har desverre ikke kjennskap til om det er mulig,men ett operativt diesel verksted kan kanskje lage ett rør som passer?Ville tatt noen telefoner så kanskje noen kan lage noe på dagen med litt flaks.
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Re: For lavt railtrykk
Da har jeg fått sjekka litt.Med så mye trykk så vil jeg ikke lage til en jallaløsning når det er snakk om 1600bar.. Titta på en 09mod Hilux 2kdftv og den har dieselrøret jeg trenger
. Pumpene er helt like ellers men bare at toppen med tur stussen er annerledes. Skulle få til bilen i helga men nå bestiller jeg meg et dieselrør fra Toyota og håper det kommer kjapt. Kan montere pumpa og alt annet bortsett fra røret. Enda godt jeg har ferie nå og ikke ‘’må’’ ha bilen..
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
06 LC 120 AT 35
Valdres
Valdres
-
- Innlegg: 552
- Registrert: man sep 23, 2013 10:47 am
- Sted: Drøbak
Re: For lavt railtrykk
Høres lurt ut.Håper alt blir strøkent nå da.Husker du hva railtrykket skal ligge på?.Ble nysgjerrig og tror jeg kobler opp Techstream for å kikke litt på egne verdier.Byttet dyser i fjor høst og skal sjekke litt verdier der også mest for moro skyld.
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Re: For lavt railtrykk
Target er vel 350bar på tomgang og 1600 bar som max ved stor belasting. Jeg har en icarly tester som viser target og live trykk for å sammenligne. Bilen mååå jo bli i orden nå.. Er bare pumpa igjenn som har noe med trykk å gjøre..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
06 LC 120 AT 35
Valdres
Valdres
Re: For lavt railtrykk
Tragikomisk hele greia her nå
Fikk tak i rør som passer nye typen pumpe og monterte i dag.. Bilen starter ikke med nye pumpa.. Får diesel, timing er riktig og alt er som det skal men den starter ikke.. Forbanna og fæl monterte jeg tilbake gamle pumpa og den starter med 5 sek kjinning.. Håper dieselgrosisten svarer til tross for ferie med en løsning på jævelskapen
Lei all dieseltrøbbel med denne bilen..
Sent from my iPhone using Tapatalk

Fikk tak i rør som passer nye typen pumpe og monterte i dag.. Bilen starter ikke med nye pumpa.. Får diesel, timing er riktig og alt er som det skal men den starter ikke.. Forbanna og fæl monterte jeg tilbake gamle pumpa og den starter med 5 sek kjinning.. Håper dieselgrosisten svarer til tross for ferie med en løsning på jævelskapen

Sent from my iPhone using Tapatalk
06 LC 120 AT 35
Valdres
Valdres
-
- Innlegg: 552
- Registrert: man sep 23, 2013 10:47 am
- Sted: Drøbak
Re: For lavt railtrykk
Nedtur a gitt.Hva slags pumpe er det,hvilket merke?Kanskje det er noen diesel guruer her inne som har noe lure tips.Kan være defekt pumpe da.
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
120 GX 08 mod.
Re: For lavt railtrykk
Det er ei orginal overhalt Denso pumpe!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
06 LC 120 AT 35
Valdres
Valdres