Takk for meg.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, HighwayPatrol

Svar
osed4d
Sted: Ørsta

Takk for meg.

Legg inn av osed4d » fre nov 16, 2018 4:22 pm

Hei

Da var dagen dessverre kommet for at Cruiseren ble solgt. 7 Flotte år med det som var min drømmebil den dagen eg kjøpte den. Har gått hele den vanlige runden med 120 problemer og har vel stort sett hatt alle feilene som blir spurt om her på forumet. Men med gode råd og ikke minst kvalifisert hjelp har det løst seg hver gang. Tusen takk til alle dere som har hjelpt meg I disse årene. Eg har fått flere venner som eg vil ha kontakt med livet ut tror eg.
Den har fått godt stell disse årene og kjekt å vite at mekanikeren som kjøpte den , vil fortsette med å holde den fin.
Var på jakt etter nyere Cruiser men prisene har blitt helt vannvittige dessverre , så eg gjorde som JanP. Og kjøpte en 2012 Touareg. Som å banne I kirka vil nok mange mene men de drøyt 250000.- kronene som er I mellom denne og en tilsvarende Cruiser vant denne gangen. Håper å komme tilbake en gang senere , da eg fortsatt er sugen på mer . Takk for meg.

Mvh. Kjetil
IMG_0059.jpg%20lc.jpg
IMG_0059.jpg%20lc.jpg (71.01 kiB) Vist 399 ganger
03 LC 120 GX

JanP
Sted: Trondheimregionen

Re: Takk for meg.

Legg inn av JanP » fre nov 16, 2018 7:24 pm

Da var det gjort, ja, som du sa på telefon tidligere i høst.
Bobla er jo en helt anen bil, på godt og vondt. Plassen er utvilsomt noe helt annet i LC'n, og lysten til å oppsøke (for meg) steder som er utilgjengelig er sterkt redusert etter at Bobla kom i huset.
Det eneste alternativet var for meg en 200, men nyere biler er alt for dyre for min lommebok pr i dag. Gjorde et par forsøk, men det ble for mye å betale mellom. En 150 ble etter sterk vurdering ikke egnet til innpå 1000 mil på ferieturer med 2700 kg campingvogn i baken. Girkasse er for forsiktig til at det blir et trivelig bekjentskap, så da ble det som det ble. 120'n gikk mye i 3. gir ipå tyske motorveier, og det med ei vogn som var 500 kg lettere. Støyende og slitsomt, dessverre.
V6 er noe helt annet som trekkbil, og sammen med over 700Nm så er det "bærre lækkert."
Nå banner jeg nok også litt i katedralen, men hva som skjer om noen få år det gjenstår å se. Men sålenge campingvogn er pri1 så blir det nok ikke LC.

Kanskje vi treffes på veien en gang, vi farter mye og planene for 2019 er lagt. :D
Ferievogna.jpg
Ferievogna.jpg (47.97 kiB) Vist 378 ganger
-------------------------------------------------
Ex: LC 120 2005

Svar

Gå tilbake til «Generelt 12x»