Adrians 90 garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Moderatorer: baa, Snekker_Andersen, lj73jon, ModeratorNLCK, HighwayPatrol

Svar
Brukeravatar
hdjadrian
Sted: Ås, Akershus

Adrians 90 garasje

Legg inn av hdjadrian » søn des 02, 2018 11:48 pm

Hei!
Får vel legge ut en garasje tråd her for min nyanskaffede 90! :)
Savnet ble stort etter ordentlig bil når jeg solgte 80'n i 2016. Det ble ingen "Heavy Duty" Land Cruiser denne gang, men en 90 er ikke dumt det heller! (Savner fortsatt 80..)
Bilen ble kjøpt av en hyggelig kar i Bodø i oktober, etter annonse på facebook gruppen "norsk land cruiser klubb".
Det er en 2001 VX utgave med det meste av utstyr, inkludert "Active TRC". Bilen er importert fra Tyskland i 2006. Generelt er bilen i grei stand, men noe småplukk er det etter 17 år og 310' km. Det er noen rustflekker her og der på karosseriet, men dette skal fikses! Teknisk er bilen bra og godt fulgt opp.

Etter en laang, men flott biltur fra Bodø til Ås var det på tide med en rengjøring av bilen. Var nok en liten stund siden den var vasket innvendig.. Endte opp med å ta ut hele interiøret for å få renset tepper skikkelig. Heldigvis ingen skumle overaskelser under teppet! Nå er den ren og pen, uten "spennende" lukt.
Deretter steamet jeg bilen under samt innvendig i ramme, litt av en sandkasse på verkstedgulvet når jeg var ferdig med dette! Bilen så bra ut under og hverken bakaksel eller bakre del av ramme hadde rust av betydning. Etter steaming fikk bilen en runde med lanolinolje hos Funderud antirust, nå skal den være godt forberedt på vinteren! Har også rukket en service.

Planene fremover er å strekke opp bilen litt etter litt og litt diverse oppgraderinger. Dempere og fjærer begynner å bli ganske slitt, ser på det som en god unnskyldning for litt heving. :) Har bestilt OME-hevesett og venter på dette. Må også få tak i noen mer kledelige dekk og felger, den ser litt trist ut slik den er nå..

Skal forsøke å holde denne tråden oppdatert både som en logg for meg selv og dersom det er av interesse for andre! Slenger ved noen bilder fra hjemturen og noen bilder innvendig.
Vedlegg
landcruiser.png
Saltfjellet
landcruiser.png (322.04 kiB) Vist 220 ganger
landcruiser 2.png
Trøndelag
landcruiser 2.png (463.71 kiB) Vist 220 ganger
Land Cruiser 4.png
Hel og grei innvendig
Land Cruiser 4.png (412.66 kiB) Vist 220 ganger
land cruiser 3.png
land cruiser 3.png (378.7 kiB) Vist 220 ganger
Land Cruiser 5.png
Original navigasjon?
Land Cruiser 5.png (344.53 kiB) Vist 220 ganger
Sist redigert av hdjadrian den ons des 05, 2018 10:46 am, redigert 1 gang totalt.
2002 Land Cruiser 90 VX

Tidligere:
1994 HDJ80

propellue
Sted: Langhus

Re: Adrians 90 garasje

Legg inn av propellue » man des 03, 2018 9:39 am

Grallar med ny doning!
Holder du den som du gjorde den gamle åttien så blir det interessant å følge med her. :)

Brukeravatar
hdjadrian
Sted: Ås, Akershus

Re: Adrians 90 garasje

Legg inn av hdjadrian » man des 03, 2018 2:28 pm

propellue skrev:
man des 03, 2018 9:39 am
Grallar med ny doning!
Holder du den som du gjorde den gamle åttien så blir det interessant å følge med her. :)
Takk for det! :)
Må jo gjøre et forsøk på å få denne i bedre stand og litt "barskere" også! Det blir nok enten 80 eller 100 igjen, men 90 passet bedre til budsjettet nå.
2002 Land Cruiser 90 VX

Tidligere:
1994 HDJ80

Svar

Gå tilbake til «Garasje»