Viktig info ang denso dyser og scv

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Svar
120gx
Sted: Bodø

Viktig info ang denso dyser og scv

Legg inn av 120gx » tir des 31, 2019 2:42 pm

informasjon ang dyser og scv til 1kdftv motoren :D

Gå inn på youtube å se videoene til "fourby4diesel"
ang dyser,dyseverdier og scv

https://www.youtube.com/channel/UCrU9q4 ... mixPWRuo5A

Hær er det mye og riktig informasjon om hvilke deler som bør brukes å hvordan di monteres om du tar deg tid til å se gjennom hele videoene spesielt ang injector,scv og diagnostic.

Er desverre mange som går for billigste alternativ på nettbutikker og ebay,å da ender man som regel opp med overhalte eller uorginale dyser selv om di ofte selges som "new genuin denso injector" og kina kopi scv ventiler med "denso made in japan" emballasje.
Sier ikke at alle er juks,men kan fort bli veldig dyrt å velge billig når det gjelder akkurat dette som mange har erfart.
Dysene som toyota selger er overhalte (også i Sverige)

Så annbefaler alle å kjøpe nye orginale denso dyser og lang type scv ventil hos en denso-forhandler så du er sikker på at det er orginale deler!

Se videoene og del budskapet 8)
Håper moderator eller administratoren kan lage denne posten som "sticky" så ikke viktig informasjon blir borte

asgeir75
Sted: Sandnes

Re: Viktig info ang denso dyser og scv

Legg inn av asgeir75 » man okt 12, 2020 9:29 am

heisann.

Gammel tråd, men jeg tar en sjanse.

Skal skifte dyser snart og lurte på om jeg skulle skifte scv ventil samtidig. Skiftet for øvrig scv ventilen for ca 2 år siden, opplevde at bilen stoppet, noe som gav seg etter byttet. MEN, dyseverdiene er off the chart for tiden (+-5) og jeg lurer på om jeg skal bytte til LANG TYPE SCV samtidig med dyseskifte...

Spørsmålet er om de lange er "plug and play" eller om de må programmeres?

kamikaze
Sted: Stavanger

Re: Viktig info ang denso dyser og scv

Legg inn av kamikaze » man okt 12, 2020 10:24 am

Jeg bytta til lang type SCV for ca 3mnd og 4000km siden etter å ha prøvd to forskjellige korte versjoner som jeg fikk anbefalt her inne som førte til dårligere effekt og mye høyere forbruk. Kjørekomputer var helt på bærtur når det kom til forbruket, men med lang SCV så stemmer omtrent kjørekomputer med målinger på pumpe nå for meg. Opplever nå 1-2L/100km lavere faktisk forbruk.

Bytte var plug & Play for min del, jeg kobla bare fra batteriene mens jeg byttet og den startet opp med en gang, og har ikke opplevd noen problemer.

Svar

Gå tilbake til «Motor 12x»