Tems helt nede på avslått bil

Moderatorer: lj73jon, ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa

Svar
toybota

Tems helt nede på avslått bil

Legg inn av toybota » tor mai 21, 2020 11:51 am

Har oppdaget at bilen står helt nede med "gummiknottene" helt nede på akslingen når bilen har stått i ro over natta osv.
Starter den opp og da kjører den i gang kompressoren og alt fungerer tilsynelatende normalt noen minutter etter oppstart.
Er dette normalt eller tegn på at noe er på tur å ryke? :?
Om tems’en begynner å fuske tenker jeg å få byttet ut hele greia med spiralfjærer og slippe hele hodebryet med sensorer, luftbelger, kompressor osv som ryker i tide og utide..

Noen som har tips til sett for å bygge om? Hva koster jobben på et verksted?

GX 05

Brukeravatar
KjellOlsen
Styremedlem
Sted: Siggerud.
Kontakt:

Re: Tems helt nede på avslått bil

Legg inn av KjellOlsen » fre mai 22, 2020 8:53 am

Kjøpte ome sett til min hundre på BG-Nor. De hadde 40% avslag en periode, så det ble adskillig billigere enn flere andre steder som jeg sjekket. Du har forskjellige sett til 120, så les litt på forumet her om hvilken hardhet som passer for deg. Det er avhengig av hvor mye last du til vanlig kjører rundt med, om du har winch osv. Står mye om det her, med nummer på de forskjellige settene.
Kjell.

HJ61 x 2. LJ73. HDJ100. 4Runner.
SWES-63
Land Cruiser = stiv aksel.

2018:
Offroadtur til Ukraina og Romania.

2019:
Franske alper, Monaco, Roma, Østeriske alper.

http://www.expeditionkompaniet.no

toybota

Re: Tems helt nede på avslått bil

Legg inn av toybota » fre mai 22, 2020 3:43 pm

Ser settet på BGnor nå koster 21 laken, men klarer å finne tilsvarende sett andre steder til halve prisen.

https://www.roughtrax4x4.com/pedders-st ... mbled.html

Problemet var bare at de ikke sender utenlands før tidligst juni pga corona... :o

Noen som har erfaring med hvor lenge man kan kjøre rundt før alt går til faens? Synker ned på gummiknotten mot akslingen over natta. Kjører i gang kompressor og belgen fylles og holdes fint når man kjører rundt.

Svar

Gå tilbake til «Chassis og elektrisk 12x»