Kjøp av 2008 120

Moderatorer: Snekker_Andersen, baa, lj73jon

warmastodon
Sted: Gjøvik

Re: Kjøp av 2008 120

Legg inn av warmastodon »

LA8PV skrev: ons apr 14, 2021 5:08 pm Gratulerer på etterskudd!

Jeg er ute i samme ærend, skal kjøpe en 2009 LC120, og postet nettopp noen bilder av understellet i https://www.nlck.no/forum/viewtopic.php?f=67&t=27188

Veldig greit å se dine bilder, og at NAF mente det var helt normalt, og ingenting å bekymre seg for!
Det er jo uansett den skjulte rusten som er farlig.
Jeg overtar bilen i morgen, og kommer til å bruke tiden frem mot someren til å bestemme meg om jeg skal behandle den med Fluidfilm selv eller sette bort jobben og få sandblåst, syregrunnet og tectylert den.
Brukeravatar
LA8PV

Legg inn av LA8PV »

Skjønner. Det er mulig jeg bør gjøre det samme. Hvis du har noen tips til hva/hvor det er lurt å sjekke, kan det jo være interessant.

Hvis noen har tips for hvor i Oslo-området man kan få sandblåst, osv, er det også fint.
2009 LC120 GX
warmastodon

På torsdag ble handelen gjennomført og jeg fikk bilen i går!

Begynte ombyggingen til personbil i går ettermiddag.

Etter varebiltaktrekket var ute oppdaget jeg at taktrekket jeg hadde kjøpt var til en Bil med høyre-ratt.... Det var heldigvis ikke noe problem da jeg lot ledningsnettet henge i bilen og «flyttet» det over på personbiltaktrekket. Installerte luftekanalene og verifiserte at lufteanlegget fungerte:)
Etter alt var montert oppdaget jeg at en av skruene til setebeltet ikke var med i «pakken». Får høre med Toyota om de har noe slikt på lager...

Det kjipe jeg oppdaget i går var at SVV på Gjøvik i kle har ledig time før 27.05...

Tenningen ble stående på en stund, uten at jeg tenkte på det... Bilen ville ikke starte da jeg skulke flytte på den. Ladet den noe. Og dro på kjøretur.
Da jeg kom hjem målte jeg ladespenning på tomgang. 13.4V. Det er vel en smule lavt? Er det riktig å tenke at jeg må ha en ny dynamo?

Girkassen trenger nok en flush, får et dytt i ryggen når den girer opp før den er blitt varm.
warmastodon

Koblet fra det ene batteriet i går og satte på C-TEK MXS 10 laderen min og Recond program. Det suste godt i batteriet i flere timer, ble ikke ferdig før i natt en gang, har koblet det til og satt i gang samme prosess på batteri Nr 2 i dag. Skal måle hvilespenning på batteriene etter begge er oppladet og vert tilkoblet til bilen i et par timer.
Hvilespenning før lading var 12.6V.
Skal legge opp kabler slik at jeg kan vedlikeholdslade mellom Pluss på det ene batteriet til Minus på det andre.
Er 13 år gamle batterier så virker som de har holdt seg bra:)

I dag skal jeg rense og behandle forsetene med SwissVax Leather care, samt kjøre igjennom en flaske Tunap 989 og la den stå til i morgen. Så en flaske 984 på tanken:)

Har bestilt 5l Alron Dieseltilsetning som blir tilsatt for hver andre dieselfylling for å motvirke alle negative effekter av MDG dieselen her til lands....
superhansen
Sted: Drøbak

Legg inn av superhansen »

Gratulerer med bil13,4 V høres litt snaut ut,så det kan fort være at dynamoen og kanskje også batteriene er klare for utskiftning.Spesiellt om begge delene har sitti i bilen siden 2008.

Jeg byttet dynamo på min 2008 for ettpar år siden,den ladet vel 13,5 på tomgang da.Etter bytte havnet jeg på 14,2V

Byttet begge batteriene i fjor,da hadde de originale gjort jobben sin.

Sent fra min SM-A516B via Tapatalk

120 GX 08 mod.
Svar

Gå tilbake til «Generelt 12x»