Roppestad skrev:Vanvittig flott!! Jeg er stum av beundring.
Jeg er liksom helt greit fornøyd med prosjektet mitt...
Men det her.. Det tar kaka
Tørr jeg spørre hva det har kostet så langt??
Jeg hadde ikke tort å spørre Er ikke sikker på om jeg vil vite svaret heller....
Dette blir VAKKERT Moro å se på når det er veien som er målet. Takk for at du deler dette med oss andre Kåre! Det er til kjempeinspirasjon for alle som restaurerer på gamle TOYOTA'er.
Dette inspirerer ikke akkurat... Veit at jeg ikke har tolmodighet eller mulighet til å få til noe som er i nærheten.
Men: Vannvittig bra jobba! Du burde fått støtte fra Toyota Norge på det prosjektet der!
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Sakte, men sikkert, går det fremover.
Dieseltanken er ferdig. Borret hull for uttak til diesevarmer. Sandblåst grunnet og lakkert.
Og ferdig montert!
Ellers er det oppstrekk av det orginale ledningsnettet, og litt ekstra!
Fikk tak i nye for-seter! Luftfjæret stoler fra en 2004 mod. Scania R-serie.
Må fjerne de orginale setefestene for å få utnyttet luftfjæringen.
Tror det skal bli bra. (Spesielt ihvertfall!)
Nye deksel over hull til bakre karosserifester er montert. Syrefast sef.
Skal også til med ny radiatorkåpe for å montere el-kjølevifte.
Vedlagte filer
Telefon 3-3-09 036.jpg (40.92 KiB) Vist 13247 ganger
Telefon 3-3-09 035.jpg (39.03 KiB) Vist 13247 ganger
IMG_0870.JPG (33 KiB) Vist 13247 ganger
IMG_0866.JPG (44.34 KiB) Vist 13247 ganger
IMG_0869.JPG (71.34 KiB) Vist 13247 ganger
IMG_0861.JPG (35.52 KiB) Vist 13247 ganger
IMG_0860.JPG (75.43 KiB) Vist 13247 ganger
IMG_0858.JPG (64.18 KiB) Vist 13247 ganger
Telefon 3-3-09 064.jpg (65.01 KiB) Vist 13247 ganger
Telefon 3-3-09 049.jpg (44.21 KiB) Vist 13247 ganger
Telefon 3-3-09 048.jpg (37.12 KiB) Vist 13247 ganger
Telefon 3-3-09 045.jpg (35.44 KiB) Vist 13247 ganger
Telefon 3-3-09 032.jpg (22.16 KiB) Vist 13247 ganger
Telefon 3-3-09 030.jpg (23.72 KiB) Vist 13247 ganger
Senest rettet af kjmann tor apr 02, 2015 12:14 pm, rettet i alt 1 gang.
En hadde ikke fått så fine komponentbider fra HJ60 fabrikken engang, ja, dette er en helt annen divisjon, som Knixen er inne på.
Vær snill å ikke bruk denne bilen når det er fuktig i været da Kåre, bør kunne "vaskes" kun med trykkluft!
Kåre Johansen skrev:
Denne er nok i 12V. Skal forsynes av en større omformer (30A)
De finnes i 24V, men er montert i større lastebiler og er for store desverre.
Var det itte det je tenkte..
Hvor får du tak i 12v vifter da?
Øystein
TLC for alle penga...
"Major e longinquo reverentia"
Nå: HDJ100L-GNPEZW 1999, 285/75-16 GYW Duratrac
Ex:
*HJ60 - 35" GYW MTR, OME, PTO vinsj, 12H-t*
*KZJ95L 1999,"telenor" GYW MTR*
Roppestad skrev:
Tørr jeg spørre hva det har kostet så langt??
Du kan jo spørre men jeg vet ikke om jeg kan svare.
Har mer eller mindre droppet å ha kontroll på det.
Har en bunke med kvitteringer som sikkert kan fortelle meg det,men vet ikke om jeg vil vite det.
Men... med alt fra kjøp av bilen og fram til NÅ En plass over 200.000.- kanskje nærmere 250.000.- og trenger nok 30.000.- til.
Samme det Kåre ! Den er verdt hver krone... tenk, en NY hj61 for under 300 000 kr !
Blir utrolig støkent.. tålmodighet av en annen verden ! Umulig å ikke bli imponert!
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
dette er bare helt villt!
Så vanvittig ryddig og pent! Liker oppsettet ditt på el-fronten også svært godt. Lastebil-setet blir helt sjef!
Hvordan kobler du alt det elektriske i forhold til vifte-styringa?
jeg har temp-sensor etter termostaten som styrer innkoblinga via et rele.
Har fundert på om jeg kan på et vis kjøre 6-10volt inn på vifta for å få en roligere gange på den, men at den samtidig kjører opp på 12v når det virkelig trengs. Min vifte kjøler noe helt sinnsykt, men bråker også en del.
4Springar skrev:dette er bare helt villt!
Så vanvittig ryddig og pent! Liker oppsettet ditt på el-fronten også svært godt. Lastebil-setet blir helt sjef!
Hvordan kobler du alt det elektriske i forhold til vifte-styringa?
jeg har temp-sensor etter termostaten som styrer innkoblinga via et rele.
Har fundert på om jeg kan på et vis kjøre 6-10volt inn på vifta for å få en roligere gange på den, men at den samtidig kjører opp på 12v når det virkelig trengs. Min vifte kjøler noe helt sinnsykt, men bråker også en del.
Setter inn føler på slangen ut av radiator og styrer via rele. 12V fra omformeren.
En slik trinnstyrt vifte vet jeg finnes originalt på enkelte biler, men tror ikke det er å få som "byggesett".
Har vel egentlig sett for meg at vifta ikke vil gå så mye under normale driftsforhold.
har nå fått testet dette vifteoppsettet endel, og må si meg fornøyd.
vifta er helt rå, og kjører bare noen minutter for å kjøle når det trengs. under landeveiskjøring starter aldri vifta. Jeg har en litt større alukjøler, og en annen vifte, men ser for meg at det blir å funke for din del også. jeg måtte derimot flytte føleren til rett etter termostaten for at viftas skulle starte tidlig nok. sensoren som da ble stående etter radiatoren kobla jeg til et varsellys som slår inn uavhengig av alt annet i tilfelle noe skulle gå virkelig galt.
nå venter jeg i spenning på oppdatering fra garasjen din, bilen din fortjener rett å slett mer oppmerksomhet, og en verdig reportasje av et eller annet slag. dette er oppussing i verdensklasse!