Page 1 of 1

Lekasje fra transferkasse??

Posted: Fri May 04, 2007 8:06 pm
by Hans Holmboe
Det har begynt å lekke olje fra transferkassen min, og jeg må derfor skifte pakningen. Tar dette lang tid? Sånn som det ser ut på bildene er det en veldig enkel jobb, men er det så enkelt? Tar det lang tid?

Det er pakningen her det er snakk om:
Image

Re: Lekasje fra transferkasse??

Posted: Sun Jan 16, 2011 6:01 pm
by lj73jon
Noen som har gjort det som kan gi noen tips? Har samme problemet selv sannsynligvis.

Re: Lekasje fra transferkasse??

Posted: Fri Feb 18, 2011 8:03 pm
by Hans Holmboe
Artig at en gammel tråd dukker opp igjen.

Jeg fikk ikke noen tips, men kastet meg under bilen og nappa ut simringen og pressa inn en ny. Veldig grei jobb. Det er et spor i mutteren som holder flensen til mellomakslingen. Dette må du vippe ut for å få den av, og slå inn på nytt når du setter det sammen. Det renner olje når du tar ut pakningen, men jeg tømte ikke kassa før jeg begynte. Da er det greit å ha noe å samle den opp i.

Re: Lekasje fra transferkasse??

Posted: Sat Feb 26, 2011 3:48 pm
by Kurtp
Er det noen som har skifta det lagret som sitter innafor den tetteringen???
Er det mulig uten å sprenge alt ned til atomer?

Re: Lekasje fra transferkasse??

Posted: Sat Feb 26, 2011 8:59 pm
by rs37x37
Du må ned med transfere kassa. av med mellomakslinger. skru av den første halvdelen av transfer kassa for og komme til skruerene til den andre halvdelen som lageret siter i. ta andre halvdel på bordet og demonter aksling og lager. nr på lager er:6207-a4. SKF koster ca 250kr på proff partner. simring kjøper du orginalt. det er ca 4t skruing.

Re: Lekasje fra transferkasse??

Posted: Sat Feb 26, 2011 9:44 pm
by Kurtp
Kan man plukke ned bare transferkassa, eller må hele gearkassa ned?

Re: Lekasje fra transferkasse??

Posted: Sun Feb 27, 2011 9:25 am
by rs37x37
bare transfer er nødvendig og ta ner. men bit for bit.

Re: Lekasje fra transferkasse??

Posted: Sun May 01, 2011 2:53 pm
by lj73jon
Skulle bytte simmeringen idag, men måtte stoppe, mutteren satt superfast, forrige som har satt den på har laget et par ekstrahakk i den som nok ikke var nødvendig..... så må nok ha en kraftigere muttertrekker evt. opp på bukk, helst begge deler. Så fyller på olje og bytter senere. Hvis den hadde løsnet fint så hadde det nok ikke tatt mer enn 1-time, men alltid noe som sitter, hater å skru sammen uten å ha fått ordnet.