Synest det er rart å gå inn i slike butikker som dette. De ser rart på deg med ett mistenksomt blikk mens de lurer på hvordan de skal få deg ut derfra fortest mulig. Ingen av varene er priset i hyllene, så selv om du har en rabattavtale så aner du ikke hva det vil komme på i kassen. Hater å handle ting jeg ikke vet hva koster.
Alle disse butikkene er slik, TESS, UNIK, MOTEC, Bergen Rørhandel, Active Services. Aller verst er maskin forhandlere. Helt like alle sammen
Gjennom jobben har vi en avtale hos en elektrogrossist. Da jeg skulle handle noen greier der så ble jeg nærmest målt fra topp til tå og avkrevd legitimasjon. Mannen ble nesten sur da han fant ut at jeg faktisk hadde "lov" å handle der. Skjønner meg ikke på sånn oppførsel. Greit nok at jeg skal ha noen peanøtter i forhold til entreprenørene, men alle monner drar jo? Ikke heftet jeg han heller. Så ikke ut for å være særlig opptatt igrunnen. Hadde jeg eid foretaket hadde jeg gitt ut avtaler i hytt & pine. Det dreier seg vel om å få sakene ut av døren ikke sant?
Jeg dro ihvertfall derfra med sakene mine med en liten rabatt og var glad og fornøyd. Senere fikk jeg vite av en kjenning som er fagmann at den rabatten som jeg fikk var helt elendig og at det ikke er noen med vettet i behold i bransjen som ville betalt SÅ mye.
Dan Bjordal skrev:Ja ,dette var bra. Rabattavtaler er fine greier.
Synest det er rart å gå inn i slike butikker som dette. De ser rart på deg med ett mistenksomt blikk mens de lurer på hvordan de skal få deg ut derfra fortest mulig. Ingen av varene er priset i hyllene, så selv om du har en rabattavtale så aner du ikke hva det vil komme på i kassen. Hater å handle ting jeg ikke vet hva koster.
Alle disse butikkene er slik, TESS, UNIK, MOTEC, Bergen Rørhandel, Active Services. Aller verst er maskin forhandlere. Helt like alle sammen
Gjennom jobben har vi en avtale hos en elektrogrossist. Da jeg skulle handle noen greier der så ble jeg nærmest målt fra topp til tå og avkrevd legitimasjon. Mannen ble nesten sur da han fant ut at jeg faktisk hadde "lov" å handle der. Skjønner meg ikke på sånn oppførsel. Greit nok at jeg skal ha noen peanøtter i forhold til entreprenørene, men alle monner drar jo? Ikke heftet jeg han heller. Så ikke ut for å være særlig opptatt igrunnen. Hadde jeg eid foretaket hadde jeg gitt ut avtaler i hytt & pine. Det dreier seg vel om å få sakene ut av døren ikke sant?
Jeg dro ihvertfall derfra med sakene mine med en liten rabatt og var glad og fornøyd. Senere fikk jeg vite av en kjenning som er fagmann at den rabatten som jeg fikk var helt elendig og at det ikke er noen med vettet i behold i bransjen som ville betalt SÅ mye.
Håper Wurth er bedre......
Tja....... Har erfarring fra en Wûrth, en Motec og to Tess butikker.
Kommer der bare av og til, handler ett par skruer, en slange kobling eller et verktøy til 16000,- (etter rabatt) + mva
Men kjenner meg ikke igjen! Får alltid topp service og den hjelpen jeg trenger.
Har veldig god erfraring fra WURTH Oslo- har aldri handlet med nlck rabatt, men men amcar rabatt. Som regel så sier de at Amcar rabatten er for dårlig og leter opp en annen fantasi-rabatt som gir enda billigere varer (Amcar har minst like gode villkår som nlck vil jeg tro)
Synes det er kjempeflott at klubben har fått til rabattavtale med wurth. De har mye bra, og ikke alt er så vanvittig dyrt. Har forøvrig alt verktøyet jeg har kjøpt hos wurth enda, til tross for daglig hard bruk. Det har holdt seg veldig bra, og i motsetning til billigverktøyet, så pleier det ikke å bare forsvinne merkelig...
Ellers er jeg enig i at det er dårlig policy å ikke prise noen av varene. Jeg synes det gjør det litt tungvint ved å handle der. Dessuten forstår jeg ikke vitsen med å opperere med fantasipriser på verktøyet, også skal alle betale forskjellige priser etter fantasirabatter på opptil 80% som jeg får på enkelte ting. 50% er mer vanlig, men forstår fortsatt ikke poenget med et prissystem som er slik at ingen betaler veil. pris. Uansett, ingen tvil om at de tjener mye penger på verktøy. Bare importfirmaet til wurh gikk visst med noen titalls millioner i pluss i fjor.
Jeg har handlet en del hos en verktøybutikk i Larvik.
Fikk 40% avslag på ett verktøy merke.
Syntes at prisene var litt stive,så fant jeg samme tangen hos Tools billigere til ordinær utsalgspris.
Blir spennende å se hva den egentlige prisen blir når jeg får handlet inn noe mere verktøy hos Wurth.
Det er ikke alt som er lagt inn i rabattavtalen hos Würth, så husk å spørre om rabatt på de varene det ikke er det. Selv slapp jeg å spørre sist, for da sa han at det ikke var rabatt på det jeg kjøpte, men han skulle legge det inn.
Ja, det hadde vært artig å kunne handle hos Wurth med medlemskort... ...men hva gjør vi som har meldt oss inn i NLCK og ikke har fått noe medlemskort eller nummer da?