LC100 V8
Moderators: ModeratorNLCK, Snekker_Andersen, baa, lj73jon
LC100 V8
Noen som kjenner til bensinutgaven av 100?
Hva er bra/dårlig med denne?
Dyr og komplisert motor mht til servicer?
Forbruket er sikkert noe høyt.. men det finnes jo gass.
Dette må vel kunne betegnes som et kupp i allefall:
http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... ZDOb960302
OBS! 5 seter!
Hva er bra/dårlig med denne?
Dyr og komplisert motor mht til servicer?
Forbruket er sikkert noe høyt.. men det finnes jo gass.
Dette må vel kunne betegnes som et kupp i allefall:
http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... ZDOb960302
OBS! 5 seter!
Hei Roger. vi har hatt 4 stk,n til salg i butikken,, v8, 100, de har fungert smertefritt"
Bortsett fra noen coil bytter, som er kostbare, trur 1500 pr stk,
Det er vel det eneste som jeg vet om. kolegan min hadde den gull farga LX470,n på Tjøme. den fungerte topp, bortsett fra noen coil bytter.
Har du ikke prøvekjørt en slik, annbefales det. men det er noe med Diesel. selv har jeg en 01mod, jubileum 5 seter nå, i diesel. drivstoff utgiftene på bensin, diesel, er ganske like.
Mvh
Ken
Tjøme
90874987
Bortsett fra noen coil bytter, som er kostbare, trur 1500 pr stk,
Det er vel det eneste som jeg vet om. kolegan min hadde den gull farga LX470,n på Tjøme. den fungerte topp, bortsett fra noen coil bytter.
Har du ikke prøvekjørt en slik, annbefales det. men det er noe med Diesel. selv har jeg en 01mod, jubileum 5 seter nå, i diesel. drivstoff utgiftene på bensin, diesel, er ganske like.
Mvh
Ken
Tjøme
90874987
Toyota Landcruiser 200. V8
har lest litt på Mud om denne. Bortsett fra det som er nevnt her er det visst noe med at starter-kontakter blir svidd bort, vanligvis før 150 k km. Starteren er litt mye arbeid å komme til fordi den sitter inni V-en. Også noe om O2 sensor som må skiftes, men det er vel vanlig på alle moderne biler etter noen 100 k. Og så er det noen som får trøbbel med TPS - Throttle Position Sensor. Men ellers er de visst ganske bombesikre.
Qui rogat, non errat.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
HDJ100 2004 AHC Auto ikkeNav, bfg a/t ko2 265/75-16, Shamowang,
HDJ100 2000 til gjenbruk,
ex HZJ80GX 1997.
Konklusjonen?
Hva bruker dere i snitt da? Dere som har sånn bil. Hva dere andre tror spiller ingen rolle
Da mener jeg både disel å bensin.
TAkk får svar.

TAkk får svar.
xHJ60 xHDJ80 xLC90AT
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
Nå står det solgt på denne da...
Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
Det er vel ca. der jeg er også. Målte 1,16 på blandet kjøring sist jeg målte. Tenkte å finmåle på hele Russlandsturen nå i september.
Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
Uten, men med A/C stående og surre.
Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
Litt morsomt å se at noen er erlige med målingen.kebekk wrote:Hei. min i Diesel bruker nok fort 1.5 i snitt.
Bensin har jeg oxo hatt, den er fort oppe i 1.5-2 pr mil.
Vurdere du og handle bil?
Mvh
Ken
erfaringen min med 100 er nærmere 2 en 1L per mil.
Dette forbruket er når vi kjører på fjellet ,med en del i bilen og tungt bein på gassen.
Skal du ha noe å trekke med , så må vi unne den litt for

A/C surrer og går her også + chip, bruker 1,2 på pen kjøring. Hadde nylig på ca.1,5tonn kappelhenger og kjørte tett etter en trailer og brukte 1,57l. Uten drahjelp steg forbruket til ca. 2l. Virker som om 100'n kjører mest økonomisk rundt 80 - 90 km/t.TLC-fan wrote:Uten, men med A/C stående og surre.
Kan jo legge til at det satt gatehjul på bilen da jeg målte. Under turen til Russland regner jeg med å få såpass med kjøring at jeg kan sjekke forskjell med og uten A/C. Etter karakteristikken på bilens gange å bedømme, så tror jeg den trekker ganske mye. Blir spennende...
Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no