Da har det skjedd litt igjen. Har vært og frest av to tiendeler på høyden på stemplene. Har satt i nye kamlagere, men de var for trange, og måtte hones opp litt. Da ble motoren full av spon igjen, så alt måtte demonteres og vaskes ned igjen.
Byttet foringene til stempelpinnene. Gjorde dette hjemme i skrustikka med hjelp av to piper.
Montert nye tettinger i toppen, som er planet og med nyslipte ventiler og seter.
Hadde veldig lite oljetrykk på gamlemotoren, så bestilte ny oljepumpe med hus fra euro4x4. Kom orginalpumpe fra Aisin.
Satt sammen hele motoren, og montert denne i bilen.
Gjenstår noe småplukk, men håper å få startet den i dag.
Så må den innkjøres, og etter spesialistenes råd skal den da gå en time på varierende turtall, uten noe belastning. Så byttes olje og filter, og kjøre noen hundre mil før neste oljeskift.








Sent fra min SM-G965F via Tapatalk