Side 1 av 1

Bilde av ditt LC ratt

Postet: ons feb 11, 2009 12:41 am
av 4Springar
Håper folket kan ta bilde av sitt LC ratt og legge det ut her.
Ønsker å skifte rattet i 60'n, men vil seff det skal være et toyota ratt, men aller helst et LC ratt.
Grunn til utskifting e rett å slett fordi det e for tynt i skaftet. Trives godt med 4runner rattet,men designet passer rett å slett ikke i 60'n!

legger ved bilde av mitt ratt.

Postet: ons feb 11, 2009 1:07 am
av ballemann
mitt er fra gen.1toyota mr2

Postet: ons feb 11, 2009 12:07 pm
av Dag Einar
Orginalt ratt på en HJ45.......

Postet: man feb 16, 2009 1:01 am
av 4Springar
hmm...virker som bare to stk som har ratt i bilen... heller mot gen.1toyota mr2 rattet til nå...
Flere komfortable forslag?
Bare ikke det blir for lite i diameter...

Noen som vil selge et mr2 ratt?

Postet: man feb 16, 2009 7:45 am
av dracan
Hj61 ratt

Postet: man feb 16, 2009 8:36 am
av TLC-fan
Smart trekk. Jeg byttet på den ene 73'en min en gang. Kjøpte et helt nytt ratt fra en 2001 Land Cruiser HZJ78. Dette er litt mindre, noe som gjorde stort utslag i riktig retning. Den ble mye tightere, for original dødgang ble mindre, rattutslagene ble mindre, og bilen føltes mer stabil. Vet det høres for utrolig ut til å være sant, men husk, det er jobben min å kjenne etter sånt, og her var det en deilig følelse. I tillegg ble det seende bedre ut så klart. Jeg ville også at det skulle være originalt. Derfor valgte jeg denne løsningen, og det samme rattt passer på en HJ60 også.

Postet: man feb 16, 2009 9:38 am
av Dag Einar
Som en liten opplysning Pål, ser du har mye nøkler hengende, dette sliter voldsomt på tenningslåsen. Og en annen ting, de nøklene går du som regel med i lomma, og i lomma er det mye støv og dritt og så dytter du dette inn i tenningsåsen igjen, ikke bra ikke bra.
De bittesmå fjærene som er inne i sylinderen blir fulle av støv og smuss, som gjør at sylinderen kan henge seg opp og du sliper også nøkkelen etter hvert.
Har åpnet og bygget om en del slik låser da jeg jobbet i brasnjen for noen år tilbake.

Postet: man feb 16, 2009 12:34 pm
av 4Springar
Dag Einar: Klart det, her hadde jeg akkurat kjøpt bilen, og smurte alt på en. Men har en sånn hurtig-clip til bilnøkkelen, så jeg kobler den fra når jeg kjører, får spasmer av nøkkel-klirring. Men det med smuss og skitt, takk for tipset... ;)

TLC-Fan: Godt poeng, vil bare det ikke skal bli for smått, og jeg vil jo beholde noe av 80-talls-looken.

Nå heller jeg mot 61-rattet. ser ut som det er litt tykkere i håndtaket, også står det jo de magiske 11 bokstavene på det... ;)

men keep 'em comin'!

Postet: man feb 16, 2009 12:41 pm
av rikard
Bruker 73 ratt. Mange av dem er litt slappe i fisken, men mye mer behagelig enn det originale, passer rett på.

Ett dårlig speilvendt bilde av 73¨n :lol:

Postet: man feb 16, 2009 2:34 pm
av marting
Driver du å bygger om Cruiser'n til helikopter Rikard? :lol:


Jeg har ratt fra en LN46 (1.gen Hilux) i min 60. mye finere enn den ekle plastkringla som satt i. Passet rett på med unntak av en tapp til blinkeleamikket som måtte kuttes vekk. Funker med de to gjenværende..
Litt mindre og litt tjukkere samt finere materialer... er vel no fake skinn, med sting på innsida.
Men pass på hvis man skal hanlde.. har også sett LN46 med like stygt ratt som i 60'n

Ellers er vel Corolla GT fra 80tallet et godt ratt som passer og kommer litt nærmere føreren.

Skal vi se om jeg har no bilde da,,, Nei....

Postet: man feb 16, 2009 5:17 pm
av 4Springar
oioi, heftig bryter/gir/radio/brekk/lys-panel, Rikard!
Gul tusj bak øret? Gjennomført!
Fikk ikke sett så mye av rattet... godt det kommer forslag her...

Mulig tråden burde hete "Det ultimate 60-rattet!"

Kjør på folkens, har enda ikke bestemt meg.
viser seg å være vanskelig å få tak på et mr2 ratt.

Postet: man feb 16, 2009 5:45 pm
av Bjerke
Er en del ålreite ratt å få brukt. Carina E gti, mr2 mk1 eller 2. Corolla Gti mk1 eller 2 evt celica. Alle disse har fine ratt som oftes i skinn som ikke burde være så vanskelig å få tak i. På e-bay ligger e mye ratt til salgs.

Postet: man feb 16, 2009 8:06 pm
av blåmann
Dag Einar skrev:Og en annen ting, de nøklene går du som regel med i lomma, og i lomma er det mye støv og dritt og så dytter du dette inn i tenningsåsen igjen, ikke bra ikke bra.
Men hvor putter du nøklene dine da? :)

Postet: man feb 16, 2009 8:33 pm
av Dag Einar
I tenningslåsen :D :D :D, og noen ganger øret faktisk, men også lomma ja, viktig å vrenge lommene av og til slik at rusket som er der ikke følger med inn i tenningslåsen.
Og en annen ting med det samme, om du kan slippe, ikke bruk olje i låsene på bilen, oljen blir som fett etter en stund, og så henge fjærene seg opp.
Bruk WD40 eller CRC

Postet: man feb 16, 2009 11:32 pm
av rikard
4Springar skrev:oioi, heftig bryter/gir/radio/brekk/lys-panel, Rikard!
Gul tusj bak øret? Gjennomført!
Fikk ikke sett så mye av rattet... godt det kommer forslag her...
Det var bare en spøk... måtte dele disse bildene fra cocpiten fra en japansk overmoddet 70

Postet: tir feb 17, 2009 12:12 am
av Haugens 80
Eg har hentet ratte mitt frå 2005 corolla. blei veldig fornøyd :D og blank toyota logo og greier da :lol:

Postet: tir feb 17, 2009 7:28 pm
av @lpher
Haugens 80 skrev:Eg har hentet ratte mitt frå 2005 corolla. blei veldig fornøyd :D og blank toyota logo og greier da :lol:
Airbag kobla på også?

Postet: tir feb 17, 2009 8:16 pm
av nicolasn
Men ratt ifra 80 og 60 går vel ikke om hverandre? Har et 80 boss som jeg prøvde på 60, men enten var det stjernemønsteret eller glideskiva som ikke passet.
Husker bare det ikke gikk.

Postet: tir feb 17, 2009 9:59 pm
av Haugens 80
Trudde nesten alle toyota ratt passa om verandre eg. satte mitt rett inn uten noen problem. og jepp beggen er kobbla :lol:

Postet: søn mar 15, 2009 10:53 pm
av 4Springar
da ser det ut til at det blir ratt fra runner, og det har jeg jo god kjennskap til fra før, er bare fargen som ikke blir å matche interiøret egentlig, men grått er gått.