Side 1 av 1
Kneppelyd!!
Postet: lør apr 04, 2009 6:12 pm
av Bossen
Når jeg svinger får jeg en liten kneppelyd, noen som vet?? Har prøvd med og uten 4wd, er likt!!
Postet: lør apr 04, 2009 6:16 pm
av marting
Sikkert bare fjærene som vrir og gnir seg litt.. særlig hvis det skjer i det bilen liksom flytter vekta fra side til side, og når du står stille.
Har hatt sånn i to år på min, værst i vått vær.
Postet: lør apr 04, 2009 6:19 pm
av Bossen
Høres godt ut,,,takker for svar!! Med det samme,,,er det mye jobb å skifte fjærer bak på hj60?? Har ett sett liggende som det er ekstra blad på, å så er den litt lavere bak enn fram.
Postet: lør apr 04, 2009 6:24 pm
av marting
Det er ikke så veldig mye jobb... spørs litt på fasilitetene dine og hvor sammenrusta alt er..
Er vel lurt å ta med nye sjakler, foringer og bolter.
Har du ett par jekker, en støttebukk og litt fantasi så går det fint på en ettermiddag.
Ta en side av gangen så holder akselen seg på plass.
Lykke til!
Postet: lør apr 04, 2009 6:28 pm
av knixen
Bossen skrev:Høres godt ut,,,takker for svar!! Med det samme,,,er det mye jobb å skifte fjærer bak på hj60?? Har ett sett liggende som det er ekstra blad på, å så er den litt lavere bak enn fram.
Med mindre de er signe de fjærene du har bak, så får hever det ikke å sette på flere blar siden fjærene er under akslingen.
Postet: tor apr 23, 2009 7:14 am
av Bossen
Bladene bak er signe ja. Noen som har ei oppskrift på det å skifte blafjærene bak da? Er ny i gamet så hadde vært til stor hjelp hvis noen hadde kommet med det.
Postet: tor apr 23, 2009 8:23 am
av knixen
det er enkelt, de er boltet fast foran og bak. Samt med u-bolter til akslingen. Skru løs alt og ta av de gamle og sett fast de nye. Selvforklarende egentlig.

Postet: tor apr 23, 2009 9:09 am
av Rullegud
Her er en kar som har lengre sjakler, så får du ekstra høyde i samme slengen som du bytter fjærer.
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17150460
Postet: tor apr 23, 2009 9:14 am
av knixen
De der kjøper du ikke, skikkelig hjemmelaga drit!!!
Postet: tor apr 23, 2009 10:37 am
av Eivind37
Uff ja...så hjemmesnekret ut det der! Helt forferdelige konsekvenser hvis sjakkelen knekker. Sjakler bør nok være fabrikk produsert....
Postet: tor apr 23, 2009 10:42 am
av marting
hehe... folk selger nå mye rart.. Ikke bare er de hjemmelaget og sveisa i blinde... de er jo ikke engang ferdige !
Postet: tor apr 23, 2009 10:47 am
av Rullegud
Jeg kan jo egentlig ikke noe om fjæring på 60.
Jeg så annonsen og tenkte dette var gull for en sidrompa 60 eier.

Postet: lør apr 25, 2009 10:30 am
av Bossen
Takker for svar jeg, må vel bare bryte meg på de der fjærene da. Får håpe d er like enkelt som dere sier!!!!
Postet: lør apr 25, 2009 1:05 pm
av marting
Teknologien er enkel som to pinner i kryss... Å få det fra hverandre er en annen sak.

.. Sitter no jæ### som regel..
Fort gjort å vri av en u-bolt, så det er lurt å ha noen reservedeler.. Og det er å anbefale og bytte sjakler og bolter i samme slengen..
Postet: lør apr 25, 2009 2:38 pm
av 4Springar
Ta å spray en del WD40 eller annet rustløsende middel på, et par ganger om dagen, og i så mange dager du har mulighet til. Dette vil hjelpe noe til. Lån deg aller helst en muttertrekker, ettersom dette sikkert har sotte på siden fabrikk. Er du uheldig med latmann bryter du av det meste.
Varmepistol kan også gjøre susen. Får du ikke lånt deg en muttertrekker, kan det også hjelpe å få litt slag med ei passe fin slegge/ hammer og litt feskt sleggefett på de værste boltene.
Ta deg en telefon til BGnor, og sørg for å ha nye foringer tilgjengelig.
Samtidig er det smart å sjekke alt av bremseslanger og rør mens du ligger der, skift de om du er usikker på tilstanden. De er nok gamle
Du bør også opprette deg en garasje under "garasje" delen av forumet, ta noen bilder av bilen din og de tingene du har tenkt å utbedre, da er det med en gang litt lettere å forklare fremgangen på forskjellige operasjoner og slikt.
Pål
Postet: lør apr 25, 2009 10:01 pm
av JanK 55
Er du usikker så kan du jo ta kontakt med folk i Trønder garasjen.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=2270 flere der med masse kompetanse på 60
