Etter en sommer'n , en søknad til SFOOR og en skikkelig ryggprolaps er det på tide med en up Date!
Sist up Date var ang PTO issue, nå har jeg søkt SFOOR ang ombygging:
-Motorbytte 15b-ft (4,1 Turbo/IC Dyna/Coaster motor)
-Bytte til 5 trinns (BJ70)
-Flytte motor og gir 8,8cm frem
-Trailmaster hevesett
-Større hjul 255/85-16
Ang PTO, er problemet løst fordi transfer står i Original posisjon.
Mellomakseler passer rett i uten forlenging /korting.
Girspak kommer opp i riktig posisjon. Toppdekselet på kassa BJ70 vs BJ42 er forskjellige, Bj42 kasse er så og si umulig å få kloa i..
Tyngdepunktet blir naturlig nok flyttet noe lengre frem. Planen er å flytte batteriene bak under bilen i en batterikasse.
Batterier + batteriholder veier tilsammen 47kg, så det går muligens litt opp i opp og flytte 47kg bakover..
Dessuten ble disse bilene levert med 6'er som faktisk bygger 25 cm lengre frem!!! Så da tenker jeg at dette er innafor.
Jeg har fått "go" for å fortsette, så det skal bli spennende å se om alt blir godkjent tilslutt.
Jeg har flyttet motorfester og tverrbjelke under girkasse, og motor/gir er montert.
Jeg driver for tiden med å finne plass til alt som skal være i motorrommet, som intercooler,slanger, rør, servo, ekspansjonstank, luftfilter osv...
Det er fryktelig trangt på venstre side der servorør/slanger, radiatorslange, servostyring, rattaksel, styresnekke er.
Er en utfordring til å få dette til å se pent ut, men føler jeg er inne på noe nå.
Er ikke fan av blå silikonslange, neonlys og denslags, men tanken er derimot å få alt til å se ut som at det kunne vært originalt, eller så originalt som mulig innen rimelighetens grenser

Intercooler røra skal pulverlakkeres sorte, og jeg har bestilt originale Toyota slangeklemmer, typ ståltrådslangeklemmer med 10mm skrue for stramming, tror det blir bra!
Ønsker forøvrig alle en riktig god jul

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk