Har som smått begynnt å montere sammen dører og grill.
Deilig å endelig se noe pent (resultater) etter over 4 år med restaurering
Jeg har i denne tiden laget mye og sveiset opp mye, men har også kjøpt noen karosserideler som er ettermarkedsdeler, som førerdører, et sidepanel, bakre delen av tuben og panser.
Min erfaring og mitt råd, er:
Legg heller jobb i å sveise opp de originale delene. Ettermarkedsdeler ser ofte bra ut, men når jeg har montert/prøvemontert eller feks satt sammen førerdører med vinduer, lister, dørhåndtak og alt dette medfører, må man regne med justering av klaringer(bending, borring, og hamring)
Jeg måtte borre opp 2 av fire hull til vindusheis fordi de eksisterende avviket for mye for at de 4 hullene til vindusheisen skulle passe.
På toppen av det hele, var det forskjellige avvik på de 2 dørene jeg kjøpte, skulle jo tro de var like bortsett fra speilvedt
Bakre delen av tuben måtte jeg Borre opp punktsveiser på hjulbuene for så rette opp og sveise fast, og jeg har brukt hydraulisk jekk for å rette den skeive åpningen bak der ambulansedører er.
Rett og slett kastet på og sveiset fast da de ble produsert
Mitt inntrykk av Ettermarkedskarrosserideler er stort sett mandagsarbeid, og jeg har måttet gjøre om eller justere på samtlige av delene jeg har kjøpt.
Jeg har tenkt, hvorfor produsere noe som er så dårlig
Så mitt råd til de som er nøye og vurderer ettermarkedsdeler og tror de er "bolt on" er:
Prøv heller å redde (sveis opp) originaldelene, eller kjøp originalt hvis det er mulig.
Som sagt, de ser bra ut, men det byr på utfordringer når du skal montere.
Jeg har kjøpte 2 originale forskjermer, de passet perfekt,God kveld, Toyota er best!!

Sent fra min YAL-L21 via Tapatalk