ja den sklir greit igjennom kontroll med de. BF'ene er en del bedre å kjøre enn MTR, de stikker en del av når det er sporete, men det skal 10" felger ta skylda for.
Ellers har jeg lagd en liten skli plate bak. I tillegg til forsterkningene ligger plata mot innfestingen til det gamle hengerfeste som går på skrå fra rammevangene bakover til bakerste travers, så den tåler en del. Plata er forøvrig en litt ombygd platt til varebil til LC 90, forsterkninger er gammelt galvanisert stål fra verandaen og vinkler er fra noen gammle xtralysbraketter jeg hadde liggende. Man tager hva man haver
Hva er erfaringen med KM2 dekka? Har lest folk si at de støyer mindre enn de gamle. Føles de hardere og stivere? Før var det jo load rating D, nå er det E.
Vurderer å bruke seipa/pigga slike som vinterdekk til 80.
Jeg har ikke kjørt nok med dem for å være bastant, men de føles ivertfall ikke stivere enn det gamle mønsteret. Nå hører jeg ikke godt og det er naturligvis noe støy i bilen min så støymessig er jeg usikker. Jeg har helseipa mine, men de har ikke åpnet seg helt ennå. Jeg skal kjøre til Lapland Trophy med dem så da tenker jeg at jeg har bedre grunnlag for å konkludere. Så langt liker jeg dem veldig godt.
Haha!!! så sladdern går helt opp til Alta! Veit hvem som er synderen.
Ikke sikkert det er dekkstøy som er dominerende i 45n nei... Og, selv om det er høyere loadrating så kan vel gummien være like myk antar jeg. Har kanskje mer med sidevegger å gjøre den ratingen?
Du har tidligere skrevet at du har fått mikroseipa dekk. Hva er det sammenliknet med vanlig seiping? Og, er det bedre på vinterføre?
Vegard skrev:
Haha!!! så sladdern går helt opp til Alta! Veit hvem som er synderen.
Tja... litt sladder om hva som er høydepunktene sørpå setter jeg stor pris på Savner miljøet sørpå gitt !! Heldigvis treffer jeg Tromsø(og omegn)folket en gang i blant, det hjelper jo selvfølgelig mye.
Vegard skrev:
Du har tidligere skrevet at du har fått mikroseipa dekk. Hva er det sammenliknet med vanlig seiping? Og, er det bedre på vinterføre?
Microseiping er rett og slett en veldig tett seiping som gjør at du får lameller i dekket og bedre grep. Jeg har kjørt med dette tre vintere blir det vel og jeg syns det har fungert helt ypperlig. Han blir jo litt slapp i styreresponsen sommerstid, men uten dekkstøy og med godt grep vinterstid (ivertfall her i Alta) Siden jeg har brukt dem hele året så har jeg fått litt trapping i mønsteret, men ikke mye.
Splitrims og nymotens ballanseringsvekter er ikke en god kombinasjon... så jeg måtte gjøre litt reklamasjonsarbeid i dag. Fikk samtidig kjørt litt med Steinar sin flotte LC... mens han selv satt på hytta sørpå!
ha ha..... ja ja ! Jeg ble betatt av portal akslinger og spiral fjæring. Det var bare noe så vanvittig fremkommelighet, mykt og behagelig ..... de finnene kan dette, ikke tvil om det.....
Ja.... hvis det hadde vært mulig å få skilt på den i Norge hadde jeg vurdert det sterkt, men oppsettet hadde nok ikke sitti på en Patrol
skjønner jeg godt!!! Ble nesten ferdig med runnern, og den hadde vært rå med portalene!!! http://www.youtube.com/watch?v=Yy6faExV ... re=related 1min40s der ligger jeg å skrur for siste gang på ifs... 2m30s lj70 med portaler!
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Det råeste var faktisk at dekket var mere eller mindre i orden etter u-hellet! Fikk litt pryl i mønstret, men ingen skader som gjorde at det ikke holdt luft... Så Good Year MT/R is good shit! Men det blir vel brukt som reservehjul i framtia tipper jeg. Flaks at Steinar kjøpte 5 stk da iom at mønstret er gått ut.
beadlock ja, det er ikke så dumt det. Får du ikke lyst til å kaste deg med igjen Knut ????
Som nevnt her fikk dekker jævlig med juling, dekka var jo mesteparten av tiden ikke synlig, så jeg mistenker at det ble ble kjørt ca 30 meter nedi myra + de 20 meterene etter jeg ble klar over hendelsen (men da prøve jeg å vinsje å ikke bruke dekka) med røtter,stein og det som måtte være nedi der. Det var ingen, meg inkludert, som trodde at vi skulle få brukt det dekket noe mer, men...... MTR er mye dekk for pengene, på mange måter....
Steinar skrev:beadlock ja, det er ikke så dumt det. Får du ikke lyst til å kaste deg med igjen Knut ????
Som nevnt her fikk dekker jævlig med juling, dekka var jo mesteparten av tiden ikke synlig, så jeg mistenker at det ble ble kjørt ca 30 meter nedi myra + de 20 meterene etter jeg ble klar over hendelsen (men da prøve jeg å vinsje å ikke bruke dekka) med røtter,stein og det som måtte være nedi der. Det var ingen, meg inkludert, som trodde at vi skulle få brukt det dekket noe mer, men...... MTR er mye dekk for pengene, på mange måter....
DEt er klart jeg får løst til å hive meg med. Har litt lyst å bygge. Men for øyeblikket har æ andre ting som prioriteres, annet utstyr som feks foto som blir kjøpt inn. Dårlig å ha 2hobbyer på en gang. Dessuten er det jeg har lyst å bygge ikke bare svært dyrt men og livstidsdom fra bt om jeg har skilter. Og det skal jeg jo ha
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Du skulle jo ha vært med Pål.... Knut: det går fint å ha to hobbyer, jeg har flere, men det er mulig å vise måtehold på alle. Du behøver jo ikke mer enn en 70 el lign.....
Steinar skrev:Du skulle jo ha vært med Pål.... Knut: det går fint å ha to hobbyer, jeg har flere, men det er mulig å vise måtehold på alle. Du behøver jo ikke mer enn en 70 el lign.....
Beklager og bakprate deg Knixen, men jeg gjør det allikevel.
måtehold kan jo se ut som noe knixen ikke helt har noen erfaring med. Ref. 4runner og kameraytstyr