Skal si oss det er godt med sommer!
Nå har det vel faktisk vært ei hel uke med finvær.. Fantastisk.
Å beistet bare går og går

Det begynner jo nesten å bli kjedelig i forhold til hva jeg er vant med fra i fjord.
Da var det jo påfyll av kjølevann, olje, servovæske, bremsevæske daglig. Å så måtte jeg jo sjekke dieselen av og til..
Men nå... Ser jo knapt hvor jeg har parkert... Bare ett par kjærlige drypp fra turboen for å markere teritorie.
Men slik går det vel når man tar litt service på ting..
Hehe.. Men ja, det er faktisk resultatet av å bytte alt av slanger på motoren.
Skal si oss det var dårlig stand på det som fantes av gummi.
Det ble nesten slik at når jeg tetta en ting, så sprang en annen ting lekk
Så om noen er interessert har jeg notert litt hva som trengs..
Å hvis man ikke er interessert... vel vel.. slutt og les :p
Jeg kjøpte ikke orginalslanger da jeg har veldig god tilgang på slanger gjennom jobb.
Så om noen trenger slanger og ikke kan vente på orginalvare finner dere hva som trengs her...
Slangene jeg henviser til fås kjøpt hos TESS.
Kjølevann:
-Tur og retur radiator: Dimmensjon 1 3/8" Ca 1m burde holde. Disse kan lønne seg og kjøpe orginalt da de har skarpe bøyer og litt sære dimensjoner. Men i nøden kan man bruke "Radiatorflex" i 1 3/8"
-Varmerapparatslanger: 5/8" her går det vel fort 2-3 meter. Denne heter enkelt og greit "varmeapparatslange"
-Slange til ekspansjonskar: 3/8" 0,3m(?) Her heter slangen "Allround slange"
-Kjøling turbo: 3/8 ca 0,3m Samme som ekspansjonskar..
På returen fra turboen(orginal) går det ca 15cm 3/4" slange av type TESSOIL.
Fra turbo til luftinntak er det i allefall hos meg 2" rør. Her kan man bruke en slange som heter "RADISIL". Det er en armert silikonslange. Denne kan også brukes som skjøt på rør til og fra IC.
Håper jeg husker riktig nå da.. Det er noen månder sia jeg gjorde dette.. Ikke skyt meg om jeg har bommet på en dimmensjon eller to :p
Ellers så kan det være noen kroner på å handle kilereimer andre steder enn fra Toyota.
Og noen ganger har man ikke Toyota forhandler i nærheten..
Det er tre kilereimer mann trenger.
Til dynamoen er det to like reimer. Disse heter: XPZ 962
Til servopumpa er det ei reim som heter: A 33
Reimer får man blandt annet hos ett firma som rimer på ehm.. HESS?
Kan vel ikke reklamere for mye her.. Men ja ja...
Når det kommer til trykkslange på servo, så kan man prøve seg hos tidligere nevnt firma.
Det er egentlig ikke prosedyre å fikse slike slanger der, men om man treffer rett mann så kan det godt tenkes de kan fikse slikt også. Må da i såfall bruke opp igjen de orginale koblingene.
Godt mulig du får nei, men kan være verdt ett forsøk..
Om det ikke går, ta kontakt så kan jeg sikkert få fiksa noe om jeg får slangen tilsendt...
Da mangler jeg kun dieselslangene.. Her har jeg ikke skifta noen enda, men TESSOIL er en fin diesel slange.. Finnes i dimmensjoner: 1/4", 3/8", 1/2", 5/8", 3/4", 1", 1 1/4", 1 1/2" og 2 ".
Nå er naboen ferdig med plenslåinga.. Så da trekker jeg ut i sola igjen

Si fra om jeg har oppgitt noe feil her...