Steinar skrev:Jeg har vært å sett på bildene dine, det med Amazonen likte jeg veldig godt.
Har en litt lang LED lykt jeg tenkte jeg skulle bruke neste gang, evt ta med litt matpapir å dekke for lykta hvis det blir for lyst (det er jammen ikke mye lys som skal til) Det nordlyset som er på ett av bildene "var ikke der" men med lukker tid på 10 sek så fanget kameraet det opp.
Bildene er knalltøffe i full oppløsning, litt mer "bling" over dem
Du trenger som du sikkert vet ikke mye lys, jeg har bare blinket en gang med lommelykten på det bildet. Du kan sikkert bruke en blitz også og bare utløse den et par ganger. Det er jo det som er så kanon med digitalt er jo at du kan prøve å feile, bare å sjekke på skjermen bakpå kamera om du eksponerer motivet i forgrunnen riktig og prøve igjen med mer eller mindre lys.
Det siste bildet ser litt undereksponert ut, men det kan være nedskaleringen som gjør dette.
Det er fint med svakt lys å bruke lengre lukkertid for å fange det, det er også kanon å komme seg såpass langt unna bebyggelse å slippe fargen fra gatelys på omgivelsene også. Blir spennende å følge med hva du får til, og du må selvsagt bare ringe om du trenger noen tips (eller har noen til meg)

Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord