Håvard's 40 garasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- willys overland
- Ble med: fre jul 01, 2005 3:11 pm
- Lokasjon: Jessheim
Re: Håvard's 40 garasje
Tror jeg må søke om stipend for en studietur til garasjen din.
Ser spennende ut dette. Keep up the good work!
Ser spennende ut dette. Keep up the good work!
Mvh
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
tlf: 91728953 / epost: jonhenning@mobilpost.no
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
Jepp! Batteriholderen til 40 serien er det absolutt verste jeg noensinne har sett av overkill. 8 stk 8mm bolter i 8.8 kvalitet pr stk! 3 mm stål med presset avstiverprofil. Eneste bilen i verden (tror jeg) som kan løftes i batterikassa...dvs hele bilen...null problem! Sjukt!
Hmm...hvor tunge var orginalbatteriene tro?
Hmm...hvor tunge var orginalbatteriene tro?
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
Jon Henning, du er velkommen når som helst! Men det jeg driver med er jo bare barnemat i forhold til prosjektet og skillsa dine!
Erling og Eivind også, dere må komme oftere på garasjebesøk
Erling og Eivind også, dere må komme oftere på garasjebesøk

- willys overland
- Ble med: fre jul 01, 2005 3:11 pm
- Lokasjon: Jessheim
Takker for fine ord Håvard!
Men........ det jeg driver med er ikke rakettforskning akkurat, og noe ferdig resultat har dere heller ikke sett ennå..hehe
Forskjellen på meg og endel andre er at jeg mangler evnen til å se hvor mye arbeide det kan bli ut av enkelte ideer, har mange strandede prosjekter bak meg nettopp pga det.
Er derfor imponert av de som klarer å stå løpet ut og få til det de drømmer om.
Men........ det jeg driver med er ikke rakettforskning akkurat, og noe ferdig resultat har dere heller ikke sett ennå..hehe
Forskjellen på meg og endel andre er at jeg mangler evnen til å se hvor mye arbeide det kan bli ut av enkelte ideer, har mange strandede prosjekter bak meg nettopp pga det.
Er derfor imponert av de som klarer å stå løpet ut og få til det de drømmer om.
Mvh
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
Jon Henning
VDJ 200 2009
Ex.HDJ 100 2001 jubileum
Ex. HJ60 1985.
ett ord...
GAL
GAL
men faan så fett det blir Håvard - herreguuud... dette er respekt!
si ifra når du er tilbake fra ferie da - må ta dette nærmere i øyesyn, dessuten må jeg se hva jeg skal kappe bort på min etterhvert
men si meg - er det rust på dørene dine allerede?
si ifra når du er tilbake fra ferie da - må ta dette nærmere i øyesyn, dessuten må jeg se hva jeg skal kappe bort på min etterhvert

men si meg - er det rust på dørene dine allerede?
Rust i bunn av dørene har det vært lenge Børre, men det er min egen feil
Jeg skal være i verkstedet i morra Børre, kommeru?
Tja, da jobber jeg videre. Har grunna og lakka noen smådeler, men har bare bilde av grunninga. Har laget styredemperfeste da min forstilling er en blandings mellom 60 og 40. Festene er laget så jeg kan bruke 60 demper, den er mye kraftigere og lenger enn 40 demperen. Har også skaffa meg blinklys til grillen og på sidene. Jeg liker jo ikke de originale blinklysa så jeg har skaffa meg Renault Kangoooooo blinklys foran og Nissan Sunny bliknlys på siden. Bestillte også noen årntli kontakter fra USA, de er "vanntette" og veldig enkle å få montert årntli. Jeg missliker de man får kjøpt på Torshov bil veldig veldig sterkt
Disse kontaktene er god vare!
Kristian sliper hardt

Tja, da jobber jeg videre. Har grunna og lakka noen smådeler, men har bare bilde av grunninga. Har laget styredemperfeste da min forstilling er en blandings mellom 60 og 40. Festene er laget så jeg kan bruke 60 demper, den er mye kraftigere og lenger enn 40 demperen. Har også skaffa meg blinklys til grillen og på sidene. Jeg liker jo ikke de originale blinklysa så jeg har skaffa meg Renault Kangoooooo blinklys foran og Nissan Sunny bliknlys på siden. Bestillte også noen årntli kontakter fra USA, de er "vanntette" og veldig enkle å få montert årntli. Jeg missliker de man får kjøpt på Torshov bil veldig veldig sterkt

Kristian sliper hardt

- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Ser bra ut, Håvard. Ser fram til å få sett bilen din neste landstreff. Heldigvis berre litt over 10 mnd att til d 

Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

- offroadguru Solli
- Ble med: fre feb 03, 2006 10:52 am
- Lokasjon: Hauge i Dalane
Dette blir utrolig flott.
Er disse skjermene i orginal bredde?
Er disse skjermene i orginal bredde?
- Toy_Roller
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Hehe, er du gal mann. Det er blymønje det der.Toy_Roller skrev:skal du lakke bilen orange????
I går testa jeg DeVilbiss sprøyta mi. Var så heldig å gå kjøpt den på loppemarked for 400,-. Ifølge Eivind er visstnok dette the shit når det kommer til sprøyter. Koster 5-6K ny. På Grünerløkka loppemarked finner man mye rart..
Den var ihvertfall fantastisk å lakke med!

Den var ihvertfall fantastisk å lakke med!

Si meg, hvor mange biler har dere i garasjen der ? er det ikke din som står helt i venstre kant av bildet, men hjula stikkende ut ? Også er det vel Kristian sin uten lakk...hva er den siste ?
Og hva er alle de hullplatene på skjærmene ? alt til innfesting ?
Sprøyter du gulrotessensen ?
Blir knakande tøft forresten !
Og hva er alle de hullplatene på skjærmene ? alt til innfesting ?
Sprøyter du gulrotessensen ?
Blir knakande tøft forresten !

Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Det er en 3dje person som leier en måned
Det er en 79 FJ40- helt mongis strøken, så strøken som den kan bli liksom. Meeeeen vi får se hvordan den ser ut etter vintern 
Jeg sprøyter ikke dundergrunninga nei, det tør jeg ikke. Hulla er til feste av kabler (med strips), mens de store "vinklene" er feste til luftfilterboksen.

Jeg sprøyter ikke dundergrunninga nei, det tør jeg ikke. Hulla er til feste av kabler (med strips), mens de store "vinklene" er feste til luftfilterboksen.
- Toy_Roller
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
sprøytene vi bruker på jobb det der...
vilken dyse fikk du med .... og ja dei koster over 6k......
vilken dyse fikk du med .... og ja dei koster over 6k......

håvard skrev:Det er en 3dje person som leier en månedDet er en 79 FJ40- helt mongis strøken, så strøken som den kan bli liksom. Meeeeen vi får se hvordan den ser ut etter vintern
ahh...
Nei, ingen Land Cruiser er dønn strøken etter en vinter i Oslo.... da må den stå inne til Mai i såfall !

appropos dunderstoffet, jeg har en boks med orginal etikett... i følge bruksanvisning og advarsler på den så ser det faktisk ikke så ille ut...bare det vanlige "god ventilasjon" osv....tror ikke den er så mye værre enn andre ting du sprøyter

Stå på.. blir bra dette! Moro å se at Kristian har satt seg i skikkelig sving igjen også !
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
hadde jeg hatt nok, ville jeg dunderlakkert hele 60'n. Både innvendig og utvendig! Og klarlakk utpå! 

Ja...Devilbiss GTI sprøyte er "the shit" Håvard...er ikke så mye som er veldig mye bedre enn det tror jeg. Kanskje Sata sine proffsprøyter. Veldig overkill for en hobbylakkerer....Har Devilbiss sprøyte jeg også, men ikke denne...dvs en dårligere modell! ....Hmm...er ikke det minste misunnelig...
Gulerotsaft /dunedergrunning går sikkert an å sprøyte....en må gjerne prøve den som vil....men jeg gidder ihvertfall ikke det!!

Gulerotsaft /dunedergrunning går sikkert an å sprøyte....en må gjerne prøve den som vil....men jeg gidder ihvertfall ikke det!!
Treffes som regel på 930 82 756