Haugens safari garasje LJ70
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- Toy_Roller
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Re: Haugens safari garasje LJ70
off da har jeg nettopp kommet hjem etter å ha brukt heile dagen på å bytte lednings net bak!
Det er jo heilt utrolig hvor lenge folk kan gidde å holde på å lappe på ledninger som burde vert skifta....
jeg dro ut ca 2 meter med gjordings ledning som hadde smelta og bytta stort sett alt inne i bak dørene! h
har og fått kobla opp baklys i karosseriet.. og tatt rusta på forskjermen.. så no e det like før jeg stripper bilen og gjer klar til lakk! har igjen 3 bulker og venstre hjørnet bak bakhjulet så er bilen klar til å ta ut alle vindu og ta siste pirket før den blir lakkaregner med jeg blir klar til demontering neste helg..
Møkka kjedelig å lage lednings nett ivertfall!...
Det er jo heilt utrolig hvor lenge folk kan gidde å holde på å lappe på ledninger som burde vert skifta....
jeg dro ut ca 2 meter med gjordings ledning som hadde smelta og bytta stort sett alt inne i bak dørene! h
har og fått kobla opp baklys i karosseriet.. og tatt rusta på forskjermen.. så no e det like før jeg stripper bilen og gjer klar til lakk! har igjen 3 bulker og venstre hjørnet bak bakhjulet så er bilen klar til å ta ut alle vindu og ta siste pirket før den blir lakkaregner med jeg blir klar til demontering neste helg..
Møkka kjedelig å lage lednings nett ivertfall!...

- Toy_Roller
her er noen bilder.... regner så ille no at e nesten e redd den flyte vekk.. men men..
får ta det pø om pø.... jar myyye å styre med igjen...hehe fikk ferdig utendørs boblebad i dag og... har søtte å kosa oss dei i heile kveld.... ikkje feil med go drikke og 39 grader i vannet!
Må vel bygge platting rundt før vinteren også!!!
men som dere veit bor eg i ålesund og det e eineste plassen man trenger paraply når man bader...
får ta det pø om pø.... jar myyye å styre med igjen...hehe fikk ferdig utendørs boblebad i dag og... har søtte å kosa oss dei i heile kveld.... ikkje feil med go drikke og 39 grader i vannet!
Må vel bygge platting rundt før vinteren også!!!

- Vedlagte filer
-
- lyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys.jpg (74.38 KiB) Vist 2903 ganger
-
- rust1.jpg (50.26 KiB) Vist 2903 ganger
-
- rust2.jpg (53.4 KiB) Vist 2903 ganger
-
- rust3.jpg (51.83 KiB) Vist 2903 ganger
-
- rust4..jpg (50.15 KiB) Vist 2903 ganger
-
- rust5.jpg (52.44 KiB) Vist 2903 ganger

det ser bare så utrolig enkelt ut når du legger frem en bildeserie på den måten. Hvor lang tid bruker du på en sånn fiks?
ex RN36, RX60 og HJ60
- Toy_Roller
Bruker vel ca 3 timer med litt venting på sparkel osv.. men tar somregel sparklinga inn mellom andre ting!

- Toy_Roller
da var all grov rusta borte fra bilen!
bare overflate rust igjenn!.. begynner på det og dei få bulkane som no e igjenn på lørdag....
veit ikkje heilt hvordan jeg skal gjer det frammover... men tror det må bli full demontering for så å lakke??? men lite fristende å vere uten!!!
cb radio er foresten bestilt!!! blir konge!
bare overflate rust igjenn!.. begynner på det og dei få bulkane som no e igjenn på lørdag....
veit ikkje heilt hvordan jeg skal gjer det frammover... men tror det må bli full demontering for så å lakke??? men lite fristende å vere uten!!!

cb radio er foresten bestilt!!! blir konge!

- Toy_Roller
Fikk montert (e) merka front lys her om dagen..
blei stoppa i teknisk og det var det eineste han ville ta meg på... Var vist veldig farlig å møte høge biler med ikkje gokjente lykter.....
...og så burde jeg få på noen fangere!!! men men
DEI E PÅVEI FRA EIT FIRMA I ENGLAND for å da få noen som e gokjent sa e...
og det var flott at e ville ha ting gokjent på bilen.. så han ga me ei uke på å få lysa gokjent
og vist til han så skulle e slippe å komme å vise bilen...
...dealen var at om jeg kom med bilen i løpet av uka med e merka lykter så slapp jeg å komme å vise den.. han hadde faktisk forståelse for at den var under oppbyggning..
i samme slengen så sa han at bilen såg bra ut i og med det var en 86 mod.
tror e lurte han litt med dekka siden der står gokjent 31x10,5 15 .. og jeg har 285 75 16
er ikkje alle som tar slikt i hodet...måleband hadde vel vert enklere!
jeg er alltid så heldig når det gjelder vegvesnet... .... men hadde igrunn vert greit å få ome hevesettet og inn i blokka.. men jeg vil vente med alt slikt til den er lakka! ser nok enda bedre ut da...
Har no ivertfall fått kontakt med en grei kar på biltilsynet no da, siden jeg var å viste han lyktene i dag for å slippe unna grundigere teknisk kontroll som han sa.. hehe
Er sykmeldt for tia så sjer fint lite.. men var utrolig deili med lys som lyste dit dei skulle og ikkje opp i busker og trær og ut på markane langs veien når langlysa va på... har to billige reflektorer til salgs..... klarglass og alt!!!
Også har jeg fjerna parklysa ute ved blinklysa og har bare parklys inne i hovud lysa! blei myye kulere! fikk litt san old scool cruiser lock!!
blei stoppa i teknisk og det var det eineste han ville ta meg på... Var vist veldig farlig å møte høge biler med ikkje gokjente lykter.....
...og så burde jeg få på noen fangere!!! men men

og vist til han så skulle e slippe å komme å vise bilen...
...dealen var at om jeg kom med bilen i løpet av uka med e merka lykter så slapp jeg å komme å vise den.. han hadde faktisk forståelse for at den var under oppbyggning..

tror e lurte han litt med dekka siden der står gokjent 31x10,5 15 .. og jeg har 285 75 16
er ikkje alle som tar slikt i hodet...måleband hadde vel vert enklere!
jeg er alltid så heldig når det gjelder vegvesnet... .... men hadde igrunn vert greit å få ome hevesettet og inn i blokka.. men jeg vil vente med alt slikt til den er lakka! ser nok enda bedre ut da...
Har no ivertfall fått kontakt med en grei kar på biltilsynet no da, siden jeg var å viste han lyktene i dag for å slippe unna grundigere teknisk kontroll som han sa.. hehe
Er sykmeldt for tia så sjer fint lite.. men var utrolig deili med lys som lyste dit dei skulle og ikkje opp i busker og trær og ut på markane langs veien når langlysa va på... har to billige reflektorer til salgs..... klarglass og alt!!!

Også har jeg fjerna parklysa ute ved blinklysa og har bare parklys inne i hovud lysa! blei myye kulere! fikk litt san old scool cruiser lock!!

- Vedlagte filer
-
- lys(E).jpg (65.51 KiB) Vist 2759 ganger

- Toy_Roller
jeje snø og gode greier i Ålesund!
merkelig hvor enkelt de er å kjøre i 15-20 cm snø med disse bilene??? hehe kan tenke deg å kjøre her med en audi quatro... hehe
merkelig hvor enkelt de er å kjøre i 15-20 cm snø med disse bilene??? hehe kan tenke deg å kjøre her med en audi quatro... hehe
- Vedlagte filer
-
- snø.jpg (151.52 KiB) Vist 2722 ganger

-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Korfor selge dei KM2 du hadde for so å kjøpe KM2 med samme dimmensjon igjen?
Forøvrig lite snø i Ålebyen ser eg:p
Forøvrig lite snø i Ålebyen ser eg:p
- Toy_Roller
ja noe dritt det der... skulle jo opp noen hakk jeg.. men fikk felgane og dekka tilbake på jobb etter montering,
og først da fant vi/ JEG ut at dei hadde satt skrifta ut og at dei hadde satt på samme dim som eg hadde før...
men eg måtte bruke bilen den dagen og det hadde tatt fleire uker å få fatt i noen større dekk for dei hadde ikkje i verken norge sverige eller danmark... så fikk igjen litt penger og da gjekk eg i null minus felgane som du fikk med...men men..
får ta det når bilen e ferdig lakka...
men he no igrunn kommet fram til at det e en veldig grei størrelse til bilen..
husk siste søndagen i mnd no da.. kjøring på vestnes..
og først da fant vi/ JEG ut at dei hadde satt skrifta ut og at dei hadde satt på samme dim som eg hadde før...
men eg måtte bruke bilen den dagen og det hadde tatt fleire uker å få fatt i noen større dekk for dei hadde ikkje i verken norge sverige eller danmark... så fikk igjen litt penger og da gjekk eg i null minus felgane som du fikk med...men men..
får ta det når bilen e ferdig lakka...

husk siste søndagen i mnd no da.. kjøring på vestnes..

-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Blir vel til helga d da... Får sjå ka eg rekk, forøvrig har eg muligens et radiator issue her
så det blir sikkert ikkje noko av denna gangen.
(Forøvrig kan du få kjøpe felgane tilbake)

(Forøvrig kan du få kjøpe felgane tilbake)
- Toy_Roller
- Toy_Roller
DA HAR JEG ENDELIG FUNNE EIT BILDE AV EN FANGER SOM SER BRA UT! (ops.. CapsLock)
syns dei skal se litt orginal ut jeg og ikkje bare vere eit 4 kant stål som e sveisa fast i ramma...
Ka syns dokker om dinne??? er ikkje heilt enig rundt vinsjen der men la gå!
syns dei skal se litt orginal ut jeg og ikkje bare vere eit 4 kant stål som e sveisa fast i ramma...

- Vedlagte filer
-
- DSCN3144_jpg.jpg (54.18 KiB) Vist 2676 ganger

- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Synes d kansje e noke av d beidre eg hittil har sett. Grei beskyttelse for vinsjen også.Toy_Roller skrev:DA HAR JEG ENDELIG FUNNE EIT BILDE AV EN FANGER SOM SER BRA UT! (ops.. CapsLock)
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

- Thomazinho
- Ble med: man mar 16, 2009 9:26 pm
- Lokasjon: Kongsberg
Konge fanger!
'92 4 Runner i skog og mark
'06 Yaris Perverso på arbe'
'06 Yaris Perverso på arbe'
- Toy_Roller
Brakettane til fangeren er no ferdige...
Er usikker på om jeg skal bruke den kufangeren jeg har hatt på bilen tidligere men må uansett bygge den lit om og for å få plass til vinsjen...
Begynner på fangerern først så ser vi kor det går?
Har tenkt ut hvordan jeg vil ha den.... så no er det vel bare å begynne å lage maler i papp og sende til kutting...
hvor tykke plater bør jeg få det kappa i ?? holder vel med 3mm eller bør jeg ta 4 mm??
og trenger det å vere rustfritt???
Skal begynne med pappen så fort regnet gir seg!
Bakfanger bilder motas med takk!!!
Er usikker på om jeg skal bruke den kufangeren jeg har hatt på bilen tidligere men må uansett bygge den lit om og for å få plass til vinsjen...
Begynner på fangerern først så ser vi kor det går?
Har tenkt ut hvordan jeg vil ha den.... så no er det vel bare å begynne å lage maler i papp og sende til kutting...
hvor tykke plater bør jeg få det kappa i ?? holder vel med 3mm eller bør jeg ta 4 mm??
og trenger det å vere rustfritt???
Skal begynne med pappen så fort regnet gir seg!
Bakfanger bilder motas med takk!!!

Hei
Har du mulighet til å få laget den i rustfritt er det klart det beste
Jeg hadde egenprodusert fanger i rustfritt 3mm, lakket den sort matt.
Det kommer alltid noen striper og sår i den, da er det bare til å ta fram en lakkboks så er den som ny igjen
Mvh Per Viggo
Har du mulighet til å få laget den i rustfritt er det klart det beste

Jeg hadde egenprodusert fanger i rustfritt 3mm, lakket den sort matt.
Det kommer alltid noen striper og sår i den, da er det bare til å ta fram en lakkboks så er den som ny igjen

Mvh Per Viggo
Per Viggo
in wind and weather
150
in wind and weather
150
- Toy_Roller
Bilen min har vansker med å starte når den er kald.
Har den gått i 20 sek. så starter den utrolig enkelt. Så må vere glødinga.
Har fått nye glødeplugger. Men hvor bør jeg begynne å feilsøke??
Er det glødereleet eller ledninger til å fra. Er det noe spesielt jeg bør sjekke før jeg kjøper nye deler??
Va litt smådyrt så greit å sjekke det som sjekkast kan???
Har den gått i 20 sek. så starter den utrolig enkelt. Så må vere glødinga.
Har fått nye glødeplugger. Men hvor bør jeg begynne å feilsøke??
Er det glødereleet eller ledninger til å fra. Er det noe spesielt jeg bør sjekke før jeg kjøper nye deler??
Va litt smådyrt så greit å sjekke det som sjekkast kan???

- Toy_Roller
Virker som om gløde releet e gåent.
Skal prøve å bytte fra delebilen. Men e det vanlig at ditte ryke. Eller bør jeg leite etter en grunn til at det ge røke???
Inntil eventuelle hint og tips går det under slitasje. Selv om jeg har vanskelig å tro det siden det er en Toyota
Skal prøve å bytte fra delebilen. Men e det vanlig at ditte ryke. Eller bør jeg leite etter en grunn til at det ge røke???

Inntil eventuelle hint og tips går det under slitasje. Selv om jeg har vanskelig å tro det siden det er en Toyota

På min brors 73 hadde dette relet gått fler ganger og ved nærmere inspeksjon viste det seg at fler ledninger i motorrommet til glødepluggene var brent opp, så det vil være naturlig å sjekke at alle koblinger og ledninger er som det skal være.
ex RN36, RX60 og HJ60
- Toy_Roller
Såg der va ei jording som va litt grilla. Va oppe å sjekka i lunsjen.
Prøver å fikse den og bytte releet i kveld!
Tør ikkje dra til dagali før det e fiksa ivertfall.
Prøver å fikse den og bytte releet i kveld!
Tør ikkje dra til dagali før det e fiksa ivertfall.