Arktic Trophy 2011 planleggingsgarasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Arktic Trophy 2011 planleggingsgarasje
Jeg ser der det er en del som har meldt seg på til AT11 her forteller vi hva vi gjør og planlegger 

Re: Arktic Trophy 2011 planleggingsgarasje
Stille her ser jeg 
her er den offisielle lista:
http://www.at4x4.ru/return/2011-participants-eng.shtml

her er den offisielle lista:
http://www.at4x4.ru/return/2011-participants-eng.shtml
- Vedlagte filer
-
- Jeg skjønner ikke flekk av hva de har skrevet...
- Screen shot 2010-11-01 at 23.02.57.png (79.82 KiB) Vist 6805 ganger
Mye å gjørra om dagen, men skal vel lire av meg en del skit her jeg
HærreminJesus som jeg gleder meg!
Her er bilde av kidsa

Her er bilde av kidsa

- Vedlagte filer
-
- toyotakids.jpg (311.47 KiB) Vist 6781 ganger
Får begynne litt jeg da.
Noen mods (utenom det vi allerede har gjort)
• Batteriskiller, evt. et ekstra batteri og dynamo
• Bremserør inni ramma eller inn i bilen
• Fuelcell
• Vektreduksjon (av bilen..)
• Total mekanisk overhaling av hele kjærra
• Kaaaanskje stabstag
• Fjører som tåler mye mer last, muligens no heavy duty 80 fjører eller no
Noen mods (utenom det vi allerede har gjort)
• Batteriskiller, evt. et ekstra batteri og dynamo
• Bremserør inni ramma eller inn i bilen
• Fuelcell
• Vektreduksjon (av bilen..)
• Total mekanisk overhaling av hele kjærra

• Kaaaanskje stabstag
• Fjører som tåler mye mer last, muligens no heavy duty 80 fjører eller no
På nettet er da språket ingen hindring, sjekk etter oversettelse: http://translate.google.no/translate?hl ... ews-eng%2F
Dette er jo for villmenn! Gjett om vil gleder oss å følge.., var hvertfall arti sist!
( Hadde jeg bare vært slik en villmann med 100 000 ekstra i rygggen.. )
Mvh Ole & Bamse!
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
92 HDJ80, 87 LJ70, 88 RN61, 02 Hiace, 88 RN62, 78 Magirus R81, 86 Mog1250, 85Volvo F6,73 BM430
X:87 Dyna BU85, 06 Terios, 84 LN65, 86 YN65, 83 Tercel 2wd, 84 og 86 Tercel 4wd, 94CarinaE, 02 Avensis Verso,
07 KTM 250exc-f,
Du må ikke ha 100K for å delta! Det justerer du litt selv. Jeg har nevnt det tidligere, men diesel mat og drikke totalt på hele turen på tre mann ble 17000 nkr. Bilen er jo en helt annen saga, men det er jo noe man velger selv.Toyole skrev:På nettet er da språket ingen hindring, sjekk etter oversettelse: http://translate.google.no/translate?hl ... ews-eng%2F
Dette er jo for villmenn! Gjett om vil gleder oss å følge.., var hvertfall arti sist!
( Hadde jeg bare vært slik en villmann med 100 000 ekstra i rygggen.. )
Toyole, det er nok slik de selv har oversatt den engelske delen, og det er den engelsken jeg ikke forstår.
Av mods jeg skal gjøre er:
- Forsterke styrestag
- No form for beskyttelse under
- fixup av lys, få på LED arbeidslys som ligger klart
- kappe litt i kaross ( ikkesant Håvard )
Vi vurderer å kjøre topløse så da bør jeg få ordnet meg en bikinitop og trekk over planet bak setene.
- Forsterke styrestag
Vi vurderer å kjøre topløse så da bør jeg få ordnet meg en bikinitop og trekk over planet bak setene.
Børre, du burde vel skaffe deg en ny motorsag? 

LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Defender 90 PU - Solgt

Hjelp.. Det er 2 for mye 

LC 90 1997 mod
Defender 90 PU - Solgt
Defender 90 PU - Solgt
Og så lager du hurtigfeste til vinsjen, og lagrer den innom bakdøra, pakker bilen så lett som mulig og slik at du har ca 50+ kg mer på bakakslingen en fram, når alle og alt er pakket i bilen = Mindre vinsjing pga. flyter lettere på torva, kan holde litt høyere fart i steinete terreng uten at framfjærene klapper helt sammen. Er 98% sikker på at det er en oppskrift til suksess.bebe skrev:Toyole, det er nok slik de selv har oversatt den engelske delen, og det er den engelsken jeg ikke forstår.
- Forsterke styrestag
LC HZJ75PU ,Nissan Leaf
LJ70LX ,LJ73LX 38" ,LJ73LX ,HJ60G ,HJ61VX ,KZJ95GX ,HDJ100VX ,HDJ80VX
Hehe ja, men der oppe blir den montert på etappe 1 og tatt av i mål, det er vinsjing rundt hver sving- trur det var ei etappe vi ikke vinsja på. Er heller ikke no særlig å stå i en meter mud å stappe på en vinsj. Men vi som har to vinsjer, vi gjør slik du sier Roall.Roall skrev:Og så lager du hurtigfeste til vinsjen, og lagrer den innom bakdøra, pakker bilen så lett som mulig og slik at du har ca 50+ kg mer på bakakslingen en fram, når alle og alt er pakket i bilen = Mindre vinsjing pga. flyter lettere på torva, kan holde litt høyere fart i steinete terreng uten at framfjærene klapper helt sammen. Er 98% sikker på at det er en oppskrift til suksess.bebe skrev:Toyole, det er nok slik de selv har oversatt den engelske delen, og det er den engelsken jeg ikke forstår.
- Forsterke styrestag
Vi kjørte med avtakbar vinsj i 08. Den ble som Håvard sier satt på til start og tatt av da vi var hjemme igjen. Vinsjet mye. Vi hadde også feste bak, men vinsjet bare en gang bakover. Var litt knot å bære vinsj i myra, men det gikk greit.
LC 90 1997 mod
Defender 90 PU - Solgt
Defender 90 PU - Solgt
Dessuten er en 8274 ganske så tung å drive å flytte på, siden alle har vinsj trenger jeg ikke bak. Jeg skal jo ikke bakover.
Vurderer å lage en etasje i bagasjerommet slik at ikke alt må ut om det nederste skal brukes.
Vurderer å lage en etasje i bagasjerommet slik at ikke alt må ut om det nederste skal brukes.
Nå har ikke jeg vært å kjørt i Russland, men har litt erfaring fra lj73 selv.
Når vi har vært flere biler og jeg ofte som den eneste uten vinsj, så har de med vinsj fram måttet vinsje seg gjennom myra og jeg uten kjørt oppå, ikke alltid men svært ofte, dette gjelder da urørt myr.
Teori:
De fleste som tar som regel fart for å komme over myra, som resulterer i at de som oftest detter igjennom med det samme da rotsystemet øverst i myra er tynne og tåler lite. Jeg som kjører med forsiktighet ut på myra og krabber rolig over kommer over myra uten å synke nedi. Framhjulene flyter som regel greit oppå, og bakhjulene litt dypere, så jeg slipper motstand fra framhjul som har brutt rotlaget i myra i og med at bilen er lettere fram, det samme gjelder også på snø hvis det er flere lag og f.eks. sukkersnø i bunn.
Unntaket er hvis det er oppkjørt fra før slik at myra ikke henger sammen i rotlaget, det er også greit å lese myra så man ikke kjører gjennom de værste sumphullene.
Når vi har vært flere biler og jeg ofte som den eneste uten vinsj, så har de med vinsj fram måttet vinsje seg gjennom myra og jeg uten kjørt oppå, ikke alltid men svært ofte, dette gjelder da urørt myr.
Teori:
De fleste som tar som regel fart for å komme over myra, som resulterer i at de som oftest detter igjennom med det samme da rotsystemet øverst i myra er tynne og tåler lite. Jeg som kjører med forsiktighet ut på myra og krabber rolig over kommer over myra uten å synke nedi. Framhjulene flyter som regel greit oppå, og bakhjulene litt dypere, så jeg slipper motstand fra framhjul som har brutt rotlaget i myra i og med at bilen er lettere fram, det samme gjelder også på snø hvis det er flere lag og f.eks. sukkersnø i bunn.
Unntaket er hvis det er oppkjørt fra før slik at myra ikke henger sammen i rotlaget, det er også greit å lese myra så man ikke kjører gjennom de værste sumphullene.
LC HZJ75PU ,Nissan Leaf
Monter vinsjen på denne måtten som faren til "iknut" har gjordt http://forum.h4k.no/viewtopic.php?f=23&t=4103&start=0
Slipper tyngde i front og vinsjen er beskyttet for det meste.
Sikkelig smart løsning spørr du meg

Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
H4K er håpløst for dei som ikkje er medlemmer der:(JanK 55 skrev:Monter vinsjen på denne måtten som faren til "iknut" har gjordt http://forum.h4k.no/viewtopic.php?f=23&t=4103&start=0Slipper tyngde i front og vinsjen er beskyttet for det meste.
Stemmer må registrere seg, men koster ikke noe.
Hadde glemt akkurat den bitten
Hadde glemt akkurat den bitten

Jan K.
sikkert lurt å legge vinsjen skjult - iallefall her i landet hvor alt skal dynkes med salt... men det får stå sin prøve, min henger så godt fast at den neppe er mulig å få av, da måtte det vært firkantfeste på hele fangeren da - det er jo en ide