Jeg syntes bilen min har ekstrem lang stopp lengde. ABS slår inn hele tiden og bare dytter ut pedalen i en vær situasjon, dette er jo et kjempe problem på vinteren.
Har disse bilene en form for vogge som regulerer vekt (lass/ikke lass) bak i bilen?
Kan nesten virke som bilen tror han skal stoppe 4tonn og bare låser hjula.
Dekke er kjempe bra og biter som bare det.....
Noen som tror dem veit?
Problemer med å stoppe! - bremser
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Problemer med å stoppe! - bremser
2000 Landcruiser 90
Re: Problemer med og stoppe!
På min 80 kobler ABS ut når den låses i 4WD høy. Gjør din det samme kan du jo forsøke stoppelengden ned og uten ABS. Er bremselengden den samme så kommer det bare av at du har en tung bil, de stopper litt tregere enn en Golf ... 

Knut
HDJ 80 VX
"Skam på den som gir seg"
HDJ 80 VX
"Skam på den som gir seg"
Har ikke lakt merke til om ABS kobler ut. Ikke skjønner jeg mye av gir valgene eller. Bilen går jo konstant på H. Deretter kommer HL, N så til slutt LL .iknut skrev:På min 80 kobler ABS ut når den låses i 4WD høy. Gjør din det samme kan du jo forsøke stoppelengden ned og uten ABS. Er bremselengden den samme så kommer det bare av at du har en tung bil, de stopper litt tregere enn en Golf ...
H= Høy
HL= ? (høyLav?)
N= Fri
LL= Lavserie.
Med HL innkoblet lyser senterdiffen men bilen har samme utveksling. Mulig det er her ABS skal kutte ut..
2000 Landcruiser 90
H= Høy
HL= Høy + Låst senter diff.
LL= Lav + Låst senter diff (og ikke ABS mm)
LC 120 Executive -04.
Mini Cooper -68.
Mini Cooper -68.
jkl skrev:H= Høy
Da skal jeg prøve i lav serie for og se om dette gir bedre bremse lengde.
Vi bor jo til skogs og som oftest er grusveien speilblank. Har også en 05 Corolla på piggfrie dekk som stopper relativt fort, også mye kjappere en min lc med gode pigg dekk. Må være noe som ikke stemmer.
2000 Landcruiser 90
- Haugens 80
- Ble med: tir okt 14, 2008 11:37 pm
- Lokasjon: Bø I Telemark
Re: Problemer med å stoppe! - bremser
Sjekk om stempla i kaliperene framme ikkje har satt seg. e ganske vanlig på dei og da kan bilen oppleves slik du forklarer.
Me fart går alt..
Re: Problemer med å stoppe! - bremser
ABS slår inn uansett girvalg. Ser at ABS lampa lyser konstant ved bruk av lavserie. Men den slår alikevel inn. Calipra ser utmerket bra ut. Bremsesjolda gjør nok susen der.
2000 Landcruiser 90