Nokian Hakkapeliitta LT er et spesialvinterdekk for vare- og terrengbiler beregnet på vanskelige og krevende vinterforhold, og dekket egner seg også til lett offroad-bruk.
Tror jeg skal vurdere dette som ett alternativ til neste vinter

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Det gjør du rett i. Kjøpte mitt andre sett i år, etter å ha brukt det forrige i fire-fem sesonger. Har ukependlet Tromsø-Harstad (660 km tur/retur) i to og et halvt år, så de gamle har gått langt. Glimrende dekk, 265/75-16 passer perfekt til sekstien (2" ome). De sitter som støpt, bråker lite på bar asfalt og gir god fremkommelighet. Anbefales!atoyot skrev:Flere her som kjører på Nokian sitt SUV dekk, men er det ingen her som har prøvd piggdekket LT? Dimensjoner opp til 235/75 R15, 265/75 R16, 265/70 R17 mm.
Nokian Hakkapeliitta LT er et spesialvinterdekk for vare- og terrengbiler beregnet på vanskelige og krevende vinterforhold, og dekket egner seg også til lett offroad-bruk.
Tror jeg skal vurdere dette som ett alternativ til neste vinter
gus skrev:Gjør oss andre på veien en tjeneste.. Ikke kjør på det AT/helårsdekk drittet på vinteren! Familien våres kjører på samme veier.
Etter min mening burde det vært forbudt også til bruk i almenn ferdsel også på andre årstider. Vinterdekk er vinterdekk, og sommerdekk er sommerdekk. Den siste halvprosenten av oss SUV'ere som har bruk for terrengdekk kan kjøpe det å ha liggende på den helsveiste takgrindenDet ser tøft ut også. -Tøffere enn kondemnert bil.