Advarsel: BFG AT til vinterbruk

Erfaringer og spørsmål om hjul til Land Cruiser

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Brukeravatar
atoyot
Ble med: ons feb 24, 2010 7:33 am
Lokasjon: Sør-Trøndelag

Re: Advarsel: BFG AT til vinterbruk

Innlegg av atoyot »

Flere her som kjører på Nokian sitt SUV dekk, men er det ingen her som har prøvd piggdekket LT? Dimensjoner opp til 235/75 R15, 265/75 R16, 265/70 R17 mm.

Nokian Hakkapeliitta LT er et spesialvinterdekk for vare- og terrengbiler beregnet på vanskelige og krevende vinterforhold, og dekket egner seg også til lett offroad-bruk.

Tror jeg skal vurdere dette som ett alternativ til neste vinter :wink:
Nokian_Hakkapeliitta_LT.png
Nokian_Hakkapeliitta_LT.png (65.85 KiB) Vist 2573 ganger
-KZJ95L-
Brukeravatar
Frode S
Ble med: ons mai 12, 2004 2:07 pm
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av Frode S »

atoyot skrev:Flere her som kjører på Nokian sitt SUV dekk, men er det ingen her som har prøvd piggdekket LT? Dimensjoner opp til 235/75 R15, 265/75 R16, 265/70 R17 mm.

Nokian Hakkapeliitta LT er et spesialvinterdekk for vare- og terrengbiler beregnet på vanskelige og krevende vinterforhold, og dekket egner seg også til lett offroad-bruk.

Tror jeg skal vurdere dette som ett alternativ til neste vinter :wink:
Nokian_Hakkapeliitta_LT.png
Det gjør du rett i. Kjøpte mitt andre sett i år, etter å ha brukt det forrige i fire-fem sesonger. Har ukependlet Tromsø-Harstad (660 km tur/retur) i to og et halvt år, så de gamle har gått langt. Glimrende dekk, 265/75-16 passer perfekt til sekstien (2" ome). De sitter som støpt, bråker lite på bar asfalt og gir god fremkommelighet. Anbefales!
Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)

LA2ZTA

"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
superbravo
Ble med: tor sep 18, 2008 10:10 pm
Lokasjon: Bergen

Innlegg av superbravo »

gus skrev:Gjør oss andre på veien en tjeneste.. Ikke kjør på det AT/helårsdekk drittet på vinteren! Familien våres kjører på samme veier.

Etter min mening burde det vært forbudt også til bruk i almenn ferdsel også på andre årstider. Vinterdekk er vinterdekk, og sommerdekk er sommerdekk. Den siste halvprosenten av oss SUV'ere som har bruk for terrengdekk kan kjøpe det å ha liggende på den helsveiste takgrinden :wink: Det ser tøft ut også. -Tøffere enn kondemnert bil.

Kjører selv på BF A/T, riktignok med midtseiping og en å annen lastebilpigg på dekkskuldrene og er ganske fornøyd med disse.
føler at det bør sies at det er like mye familiene sitt ansvar at det skal være trygt å ferdes på veiene!

møtte ei familiemor og sin veninne i en penere bmw i en bratt bakke med klink-is nær Mundheim på fredag.
heldigvis holdt ho seg i ro så lenge alle 4 hjula var låst. fant ut jeg ville prøve å trekke de oppover til toppen på bakken, og i lavserie med sentersperra inne og et lite nykk i tauet så fikk eg de jaggu med meg.
kjente det nykka noen ganger i tauet oppover, og når jeg kikka i speilet så såg jeg hele breisida på bmw'en. hellinga på veien va visst nok til å få de ut av kurs så tror ikkje de hadde så mye veigrep på de piggfrie dekka sine!
vel oppe fikk jeg en.. eeerhhm "pen" blomst som takk, og med litt oppmuntring så tørte ho å kjøre videre siden jeg visste at veien var bar videre.
litt kjekt å hjelpe folk i slike situasjoner når en kan :roll:

skyt pigg i dekka dokkers. hjelper litt det. her tidligere tenkte jeg at jeg ville ha samme oppleggget neste gang jeg skal kjøpe vinterdekk, men tiden vil vise :wink:
Ole Morten
Brukeravatar
Toy_Roller
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Innlegg av Toy_Roller »

kjører dere på 7 bar i alle dekka eller????

kjører seipa km2 mud dekk fra bf no og det er heilt konge... is er litt skummelt men det er det når piggane slippe på volvon også!

klarer med ivertfall got med seipa mud dekk... kjører med 1,8 bar forran og 1,7 bak når det er på det glatteste! :mrgreen:
:)
Brukeravatar
kimjorgen
Ble med: man okt 04, 2010 10:22 pm
Lokasjon: Stjørdal

Innlegg av kimjorgen »

Jeg kjøpte for ikke lenge siden BFG AT 33" som jeg bruker som vinterdekk. Dekka er helseipa, og i mine øyne er de minst like god som de piggfridekka jeg hadde før (nokian hakkapeliittan R suv) på snø/vinterføre)
(eneste unntaket er blankis, men da er det kun pigger som funker uansett)
Svar

Tilbake til «Hjul og felger»