Kurtp lj73
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Kurtp lj73
Ja da skriver vi 2010. Får håpe at det blir et godt år for alle.
Godt nytt LC år til alle!
Godt nytt LC år til alle!
good job!
Utrulig ka en liten skvett maling kan gjøre med en grill. Mattsvart bengalakk er en sterkt undervurdert farge 

Etter lang tid uten et eneste snev av arbeidslyst, så måtte jeg snakke alvor til meg selv.
I dag gikk bilen fra å være en TD til å være TDI. Intercooleren er ferdig montert og koblet til.
Snakk om å vekke de døde..........den ble ikke jævlig sprek, men det hjalp på. Det var noen noen døde hester i stallen som fikk mer luft og våkna til live. Shimsa opp turboen litt, lader ca 0,65 no.
Nå er det rør til avgassen som skal til. Har noen tips og forslag????? Ser at noen bruker 2,5" og noen lager 3", noen lager komplett anlegg mens andre tar snarveien ut foran bakhjulet. Hvilke potter har dere brukt i anlegget?
Nytt filter og frisk motorolje ble det også i dag, samt opprydding etter noen av vinterens snarveier ble det også. Finish er ikke det som settes øverst når man skrur i x-antall blåe grader. Da er det om å gjøre å bli ferdig fort.
Nå er endelig sommern på tur og i år blir soft-topen montert. Venter på deler til Tenax knappene.
Hvis noen sitter inne med bakdører til en LJ70 eller rustfrie ruterammer til LJ73 så er jeg veldig veldig interessert.
I dag gikk bilen fra å være en TD til å være TDI. Intercooleren er ferdig montert og koblet til.
Snakk om å vekke de døde..........den ble ikke jævlig sprek, men det hjalp på. Det var noen noen døde hester i stallen som fikk mer luft og våkna til live. Shimsa opp turboen litt, lader ca 0,65 no.
Nå er det rør til avgassen som skal til. Har noen tips og forslag????? Ser at noen bruker 2,5" og noen lager 3", noen lager komplett anlegg mens andre tar snarveien ut foran bakhjulet. Hvilke potter har dere brukt i anlegget?
Nytt filter og frisk motorolje ble det også i dag, samt opprydding etter noen av vinterens snarveier ble det også. Finish er ikke det som settes øverst når man skrur i x-antall blåe grader. Da er det om å gjøre å bli ferdig fort.
Nå er endelig sommern på tur og i år blir soft-topen montert. Venter på deler til Tenax knappene.
Hvis noen sitter inne med bakdører til en LJ70 eller rustfrie ruterammer til LJ73 så er jeg veldig veldig interessert.
flott prosjekt! skal montere intercooler eg også no snart. bruk 2.5" på eksosen! eg brukte 3", heilt unødvendig og heller ikkje plass til det egentlig. eg brukte 1stk, rund simons potte str. liten og en stor oval potte, begge i rustfritt. kjøpt på bilekstra. ta eksosen heilt bak! hadde noe midlertig fleksirør montert og avslutte foran bakhjulet, det var ikkje kjekt med all diesel røyken inn vinduet og heile bakenden på bilen vart svart av røyk, ikkje pent. få eksosen bak og vekk. lykke til! 

kalibreringsvertøyet er alltids med! (slegge)
Går fremover ja
Reagerte litt på den sorte IC-slangen, hvordan ser den ut inni? Om den er veldig ujevn, eller har en ståltråd inni bremser den mye luft. Du har sikkert prøvd å blåse i et rør for skjult el-installasjon i bolig. Og 2,5" eksos er nok ja
3" blir bare sniktrekk ut av. Jeg har det ut foran hjulet med liten rund simonspotte, fungerer fint det. Felgen blir litt mørk etter hvert, det er det hele, samt litt lukt om et vindu er åpent.

Mvh Vidar Breivik
xLJ70 `86 / xLJ73 `87 / xHDJ80 `94/92
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720
`98 Cabby 585
xLJ70 `86 / xLJ73 `87 / xHDJ80 `94/92
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720
`98 Cabby 585
Tja, hva skal man si.......det ble litt rot med vinkler og bestilling og........ Kort fortalt så mangla jeg litt ting og tang og måtte derfor ta en nødløsning. Skal bytte ut den slangen med en kombinasjon av stål og silikonslange etterhvert. Uansett vil jeg påstå at motoren pusta lettere og trivdes bedre. Det ble ikke noen racer, men klarer å holde steamen litt lettere i motbakker.
TTT!!!
Ser for øvrig ut som om det kan bli 33" snart. Får ta en liten vurdering om heving da.
TTT!!!
Ser for øvrig ut som om det kan bli 33" snart. Får ta en liten vurdering om heving da.
I går demonterte jeg de AT dekka fra de lettmetallfelgene på bildet.
Du verden for en dott som har balansert de dekka. På det ene hjulet var det brukt 390gram med lodd, på et annet var det nesten like mye. De lodda var klistra på i tjukke lag rundt i hele felgen.
Jeg satte på brukte MT dekk og var vel oppe i 50gram på det dekket som måtte ha mest. Da var jeg mellom 0 og 5 gram i "ubalanse".
Håper ikke det er et verksted som har montert dette, de har bevist at dette kan de IKKE!
Jeg bytta de 31"AT dekka mot et sett med 33"MT, han som fikk AT dekka monterte de og brukte langt under 390gram lodd på alle fire dekka, så det var ikke feil med dekka.
No er det bare å finne felger å montere 33"MT på og så må man vel løfte bilen 2" opp for å få plass. For øvrig så funker den nymonterte intercooleren som bare det, selv om det er en kinasak fra Sveariket(sverige) til 900kr. Det er merkbar forskjell i motbakker og på dieselforbruket. Har ikke målt enda, men det virker som om forbruket er gått ned en god del. Måtte bare legge ved et bilde fra paradiset, etter at scootersesongen er ferdig så må man vente på sommern før man kommer seg opp dit
Du verden for en dott som har balansert de dekka. På det ene hjulet var det brukt 390gram med lodd, på et annet var det nesten like mye. De lodda var klistra på i tjukke lag rundt i hele felgen.
Jeg satte på brukte MT dekk og var vel oppe i 50gram på det dekket som måtte ha mest. Da var jeg mellom 0 og 5 gram i "ubalanse".
Håper ikke det er et verksted som har montert dette, de har bevist at dette kan de IKKE!
Jeg bytta de 31"AT dekka mot et sett med 33"MT, han som fikk AT dekka monterte de og brukte langt under 390gram lodd på alle fire dekka, så det var ikke feil med dekka.
No er det bare å finne felger å montere 33"MT på og så må man vel løfte bilen 2" opp for å få plass. For øvrig så funker den nymonterte intercooleren som bare det, selv om det er en kinasak fra Sveariket(sverige) til 900kr. Det er merkbar forskjell i motbakker og på dieselforbruket. Har ikke målt enda, men det virker som om forbruket er gått ned en god del. Måtte bare legge ved et bilde fra paradiset, etter at scootersesongen er ferdig så må man vente på sommern før man kommer seg opp dit
Vært lite her inne i sommer. Slenger ut bilde fra siste hyttetur
- Vedlagte filer
-
- Landcruiser med god utsikt
- 011020101521.jpg (653.45 KiB) Vist 3645 ganger
Åja, det går an å kjøre så langt opp der:)
stikkord : Grunneier........
hehe.. heldig du da:)
Kjære lille Landcruisern min, kan du tilgi meg at jeg vurderte å selge deg. Snakk om å få solstikk i mørketida.
Som en trøst til deg så skal du få nye pakninger til forakselen din, det skal også din gode venn Hiluxen få Du skal ogå få et nytt sett med støtdempere som den snille nissen Amund på BG nor har sendt til deg Som alle snille nisser sendte han også med et sett med fjærer, sånn er det når man treffer en hyggelig nisse på nett. Du skal også få et sett med nye baklykter, så blir stjerten din så vakker som.........et kjøpbrød Så skal vi se om vi får montert trådsnelle framme i nesen på deg - da blir du så fin atte..... Som et verdig punktum skal du få ny avgass, da blir det hur bra som helst. Hvis tiden strekker til så skal vi prøve å få montert alt dette i rom(h)jula.
Nok en gang unnskyld for at jeg tenkte på å selge deg.......og takk til den kødden som kjøpte den pajeroen æ vurderte....

Lover at det ikke skal skje igjen!
Som en trøst til deg så skal du få nye pakninger til forakselen din, det skal også din gode venn Hiluxen få Du skal ogå få et nytt sett med støtdempere som den snille nissen Amund på BG nor har sendt til deg Som alle snille nisser sendte han også med et sett med fjærer, sånn er det når man treffer en hyggelig nisse på nett. Du skal også få et sett med nye baklykter, så blir stjerten din så vakker som.........et kjøpbrød Så skal vi se om vi får montert trådsnelle framme i nesen på deg - da blir du så fin atte..... Som et verdig punktum skal du få ny avgass, da blir det hur bra som helst. Hvis tiden strekker til så skal vi prøve å få montert alt dette i rom(h)jula.
Nok en gang unnskyld for at jeg tenkte på å selge deg.......og takk til den kødden som kjøpte den pajeroen æ vurderte....

Lover at det ikke skal skje igjen!
Da var det endelig klart for litt LC-skruing
. Arbeidslysta kom rekande på ei fjøl og grep tak i meg. Begynte å demontere baklys for å sette inn de nye lyktene. Litt knot var det men ikke værre enn at det gikk seg til.......etterhvert.
Sånn var det........
Og sånn ble det: Ser ikke så værst ut det.
Bildan blei j....
dårlige pga et kamera på telefon som er nesten helt rævva 
Må finne ett eller anna å stappe i hullan i støtfangeren, eller ta den bort..........Ser det er flere som fjerner den helt.....må litt i tenkeboksen
Får se hva som blir det neste på lista, har deler nok til å være sysselsatt hele rom(h)jula (bare det ikke kommer for mye øl og gammel dansk/akevitt i veien).

Sånn var det........
Og sånn ble det: Ser ikke så værst ut det.
Bildan blei j....

Må finne ett eller anna å stappe i hullan i støtfangeren, eller ta den bort..........Ser det er flere som fjerner den helt.....må litt i tenkeboksen

Får se hva som blir det neste på lista, har deler nok til å være sysselsatt hele rom(h)jula (bare det ikke kommer for mye øl og gammel dansk/akevitt i veien).
Da styrer vi rett over til 2011 med stødig hånd på rattet. Ønsker alle som er innom her et riktig godt og fremgangsrikt nytt år på alle fronter!
Da var tiden kommet til å finne ut hvor det kommer vann inn i kupeen. Dørkmatta på førersiden var mildest talt dryppende våt. Når man skal kose seg å skru på LC bør man være obs på enkelte små tilbakeslag, både herrens og rustens veier er uransakelige. Min bil er intet unntak i såmåte. Etter å ha demontert og kikka så kom det jo fram litt av hvert.....
På sikt må nok bilen plukkes ned - ikke i atomer, men i kokstykka. Må nok ta en gjennomgang av den.
Har en mistanke om at den blir første bil inn i den garasjen som forhåpentligvis blir byggd til sommeren.
Ser ut som om ruteramma er helt iorden, men det er rust i karrossen under pakninga
Av alle underlige plassa var det rusta hull under viskermotoren
HER ER SYNDEREN
FANT DEG!!!!
Etter en del leting så fant æ plassen hvor vannet kommer inn. En liten hake er sveisa fast oppe over sikringsboksen. Fast i den haka hang ledningspakken stripsa fast. Der var det rusta to små hull. Vann er et imponerende stoff som ikke trenger store hull for å komme inn.
Nå er alle rustflekker sausa inn med Owatrol og Owatrol/Arcanol blanding. I morra kommer det en liten dæsj med Tec7 som skal tette hullet inntil videre(midlertidig permanent
). Da vil tiden og det første regnværet vise om æ traff rett i mine antakelser.

På sikt må nok bilen plukkes ned - ikke i atomer, men i kokstykka. Må nok ta en gjennomgang av den.
Har en mistanke om at den blir første bil inn i den garasjen som forhåpentligvis blir byggd til sommeren.
Ser ut som om ruteramma er helt iorden, men det er rust i karrossen under pakninga
Av alle underlige plassa var det rusta hull under viskermotoren
HER ER SYNDEREN

Etter en del leting så fant æ plassen hvor vannet kommer inn. En liten hake er sveisa fast oppe over sikringsboksen. Fast i den haka hang ledningspakken stripsa fast. Der var det rusta to små hull. Vann er et imponerende stoff som ikke trenger store hull for å komme inn.
Nå er alle rustflekker sausa inn med Owatrol og Owatrol/Arcanol blanding. I morra kommer det en liten dæsj med Tec7 som skal tette hullet inntil videre(midlertidig permanent

-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Du er nok ikkje aleine om å måtte plukke sjarken i biter... dei ruster jo på dei merkeligste plasser:p
Men med meg som med deg, har gått laus med Tec7 pressa eg også som en quickfiks til varmere og tørrere vær:) Å begynne å rote med sveiseapparat i fuktig vær ser eg for meg som vekkasta arbeid...
Men med meg som med deg, har gått laus med Tec7 pressa eg også som en quickfiks til varmere og tørrere vær:) Å begynne å rote med sveiseapparat i fuktig vær ser eg for meg som vekkasta arbeid...
Joda, sjarken må nok demonteres etterhvert. Heldigvis ser det ut som om det er forholdsvis lite jernmakk i den...heldigvis. En over 20 år gammel bil inneholder nok større eller mindre mengder med rust. Skal puste liv i den gamle Hiluxen mens LC'en skal under "kniven". Må bare bli sommer først så garasjen kommer opp. Garasjen har på forumet er sabla vanskelig å skru i.containercruiser skrev:Du er nok ikkje aleine om å måtte plukke sjarken i biter... dei ruster jo på dei merkeligste plasser:p
Får kose meg i mellomtida med å montere og tilpasse litt anna stæsj.
Jadda - etter å ha konstatert at bilen må deles i kokstykka og humøret ikke var helt på topp, så måtte det iverksettes tiltak.
Første tiltak var å kjøpe inn en ny venn, forhåpentligvis en kommende bestevenn. Utrulig mye rart å få tak i for (altfor mange)noen laken
.
Er det noen som har brukt et sånt? Hvis noen har tips og råd å komme med så FYR LØS!
Det er en Kemppi Minarc 180
Første tiltak var å kjøpe inn en ny venn, forhåpentligvis en kommende bestevenn. Utrulig mye rart å få tak i for (altfor mange)noen laken

Det er en Kemppi Minarc 180