Haugens safari garasje LJ70
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Re: Haugens safari garasje LJ70
Ein lj70 til sportsbil....? Neppe 

Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=7926

Min garasje:

- Toy_Roller
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
Med alt dette under bilen blir den ivertfall Go som ny!!Toy_Roller skrev:fikk 2 er feil på eu gokjenninga på foringane som holder radius armene fast i akslingen bake på venstre sida...
ellers var det for mye lys på taket og stab stag foringene forran og defekt tåkebaklys og så må jeg ommregistrere bilen til person bil siden der ikje e skillevegg... bahh!!! men da kan jeg like godt prøve å få inn hjula og ivertfall få inn hevesett! det er jo tuv gokjent!
tenkte jeg skulle overaske han som skal ta etterkontrollen litt!!!! med å ha nye foringer på allt under bilen! hehehe![]()
nå blir det sports bil??? eller hva tro dere???![]()
noen som har erfaring med å montere dette??
Blir ikkje så upresis lenger vil jeg håpe.
Er det noen som har satt på komplett poly foring sett på disse bilane???
Gleder meg til å prøve men hvordan er det med flex og komfort når foringane blir så stive??
Og blir det vibrasjoner av det????

På LJ70 er det vel like foringer både framme og bak i de langsgående stagene??? Har skiftet slike før, og brukte da originale Toyotadeler. Det kosta nesten tusenlappen per stykk
Men jeg tror BG Nor kan skaffe hele sett med polyforinger til mye gunstigere priser. Du får dette materialet i forskjellige hardheter, så det kan vel bli både stivere eller mykere enn de originale gummiforingene. Eneste problemet med poly-foringer er at de blir slitt hvis det legger seg fin sand innimellom og jobber. Dette blir som en slipepasta. -Så du må huske å spyle godt etter du har vært i gjørma!
Ellers får du ha takk for titten på 70'en din. Et virkelig bra eksemplar, og når du får den ferdig blir det veldig bra. Likte spesielt den nye vinsjfangeren din

Men jeg tror BG Nor kan skaffe hele sett med polyforinger til mye gunstigere priser. Du får dette materialet i forskjellige hardheter, så det kan vel bli både stivere eller mykere enn de originale gummiforingene. Eneste problemet med poly-foringer er at de blir slitt hvis det legger seg fin sand innimellom og jobber. Dette blir som en slipepasta. -Så du må huske å spyle godt etter du har vært i gjørma!
Ellers får du ha takk for titten på 70'en din. Et virkelig bra eksemplar, og når du får den ferdig blir det veldig bra. Likte spesielt den nye vinsjfangeren din

Jarle
- Toy_Roller
Takk for det Jarle!!
Om du ser på side 25 ser du det jeg har fått.
Alle foringane under bilen blir nye men er usikker på hvor stive dei e??
Om du ser på side 25 ser du det jeg har fått.
Alle foringane under bilen blir nye men er usikker på hvor stive dei e??

Jeg har komplett sett med de foringene på bilen min. Fungerer fin fint.
Vanskelig å si hvor stive de er kontra originale siden jeg bare har hatt rævslitte foringer før de. hehe.
Men bilen blei mye mindre vinglete å kjøre
Vanskelig å si hvor stive de er kontra originale siden jeg bare har hatt rævslitte foringer før de. hehe.
Men bilen blei mye mindre vinglete å kjøre

- Toy_Roller
Da skal dere få s hva jeg fikla med i heile går...
skifta alt av foringer under bilen og lakerte alle armer ög div om dei står i..
en kjempe jobb som tok med 11 timer totalt med litt mat pause osv..
Slik såg dei ut da jeg tok den ned... lett overflate rust på alle sammen slipte bort overflate rusta som på bildet og etter det en grundig vask for å få bort støg fra slipinga Så på med syre grunning Så blei dei lakert i silkematt svart Lager presses inn Lot mest mulig av den orginale lakken vere igjen Domt bilda blei så dårlig for det blei fint og jevnt og med den lakken var imponert over kvaliteten på foringene og hylser og alt alt passa 100% sann blei det under bilen bak sann blei det forran.. skifta stab stag foringer også med nye skruer og alt..
men kappa det av jenger som stakk nedom mutteren som dere ser..
rart at det er meiininga at den jenge biten skal stikke ned san... Blei utrolig fornøyd med resultatet.. all slark under giring er borte.. no vrir vel ikkje akslingane seg under pådrag og bremsing heller... mye meir presis og alle klunke/dunkelyder i tereng var borte! så dette var vert alle pengene..
takk til janne som leverte så raskt! OG detskal bli morro å se tryne på han som klaga på den eine sida bak no,
når alt er skifta og lakka på etterkontrollen.... hehehe
var og brukte 70 kr på å vaske bilen under i dag også så nå er den fin og rein under..
får fikse noe overflat rust her og der så er den klar til tectyl under!
skifta alt av foringer under bilen og lakerte alle armer ög div om dei står i..
en kjempe jobb som tok med 11 timer totalt med litt mat pause osv..
Slik såg dei ut da jeg tok den ned... lett overflate rust på alle sammen slipte bort overflate rusta som på bildet og etter det en grundig vask for å få bort støg fra slipinga Så på med syre grunning Så blei dei lakert i silkematt svart Lager presses inn Lot mest mulig av den orginale lakken vere igjen Domt bilda blei så dårlig for det blei fint og jevnt og med den lakken var imponert over kvaliteten på foringene og hylser og alt alt passa 100% sann blei det under bilen bak sann blei det forran.. skifta stab stag foringer også med nye skruer og alt..
men kappa det av jenger som stakk nedom mutteren som dere ser..
rart at det er meiininga at den jenge biten skal stikke ned san... Blei utrolig fornøyd med resultatet.. all slark under giring er borte.. no vrir vel ikkje akslingane seg under pådrag og bremsing heller... mye meir presis og alle klunke/dunkelyder i tereng var borte! så dette var vert alle pengene..
takk til janne som leverte så raskt! OG detskal bli morro å se tryne på han som klaga på den eine sida bak no,
når alt er skifta og lakka på etterkontrollen.... hehehe

var og brukte 70 kr på å vaske bilen under i dag også så nå er den fin og rein under..
får fikse noe overflat rust her og der så er den klar til tectyl under!

- Toy_Roller
tegna en bak fange som jeg blei ganske fornøyd med i paint..
men e det mulig å få måla inn i eit programm eller noe slik at e veit korleis størrelsen og måla på platene som skal klippest blir????
men e det mulig å få måla inn i eit programm eller noe slik at e veit korleis størrelsen og måla på platene som skal klippest blir????
- Vedlagte filer
-
- Fangerbak.jpg (21 KiB) Vist 3220 ganger

- Toy_Roller
Kommer ikkje over hvor stor forsjell det blei etter at alle føringene var bytta!!!!
Må bare få bort litt av slarken i svekka no. Så e det som å kjøre en ny bil!!! ;p
Må bare få bort litt av slarken i svekka no. Så e det som å kjøre en ny bil!!! ;p

Tegn den i auto cad......Toy_Roller skrev:tegna en bak fange som jeg blei ganske fornøyd med i paint..

Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Flott arbeid. Godt å se at du tar deg tid til å lakke delene og pynte dem opp. Det er knall
Jobber med saken
Ta en kikk på min Garasje. viewtopic.php?f=37&t=12349
Ta en kikk på min Garasje. viewtopic.php?f=37&t=12349
- Toy_Roller
Tusen takk for det. ! Greit å gjer det skikkelig når man først begynner på det.
Varer så mye lenger da!
Har foresten hanske fått tak i eit Baksete til bilen min.
Skal jo omregistrerest likevell. Så hadde vert fint med 4 sete!
Men vi får se.
Skal begynne med inni dørene i morgen. Litt av en jobb men men.
Må no bare få det fiksa!
Autocad. Er det noen som kan det da????? Hadde blitt gla om noen hadde villa hjelp med noe slikt!!
Varer så mye lenger da!
Men vi får se.
Må no bare få det fiksa!

Autocad. Er det noen som kan det da????? Hadde blitt gla om noen hadde villa hjelp med noe slikt!!

Setene er tatt ut av Lj70 i dag, så da ordner det seg nok med nye bakseterToy_Roller skrev:Tusen takk for det. ! Greit å gjer det skikkelig når man først begynner på det.
Varer så mye lenger da!
Men vi får se.
Må no bare få det fiksa!![]()

Var en tur bortom for å se tilstanden på setene; DE SER UT SOM INGEN HAR SITTET I DEM. SER NY UT

Min Garasje; ; http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=14681&start=0
Hilsen Todde
1988 Hj61SOLGT
Lj70 SOLGT
Lj70 SOLGT
Hilsen Todde

1988 Hj61SOLGT
Lj70 SOLGT
Lj70 SOLGT
Det blir ikke 4 seter, men 5 

Hilsen Todde
1988 Hj61SOLGT
Lj70 SOLGT
Lj70 SOLGT
Hilsen Todde

1988 Hj61SOLGT
Lj70 SOLGT
Lj70 SOLGT
- Geir Vangen
- Ble med: lør okt 02, 2004 4:58 pm
- Lokasjon: Sarpsborg
Jeg er ingen raser på AutoCAD men jeg kan lage tegningen din i DWG format hvis det er noen som kan hjelpe deg videre.
Min garasje http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=1070
- Toy_Roller
supert... er i barnedåp no men men kan sikkert ta dei måla du trenge i kveld..
ellers hadde jeg meg ei tusle med vinsjen i går... den fortsatte å lage rare lyder selv om jeg spraya med crc..
så i går blei det fulstendig plukka i fillebiter og smurt opp og pussa over der det trengtes..
fikk litt ånda over meg så e slipte ned og lakka oppigjen vinsjen og.. bilen skal jo bli grønn og svart og da blei det slik! karbon matter la jeg også på foresten! tror det blir fint til grønn bil..
så no e ivertfall vinsjen stille og rein.. så her e eit bilde av warn 9000i cabon edition.. nr 1/1
Ellers hadde jeg fått en liten lekasje på A-stolpen som hadde gjort det fine og rustfrie gulvet mitt fult av overflaterust på no time...
måtte ta det no før det begynte å grave.... så slipte ned og syregrunna med ca primer.. så lakka jeg det svart og la ny asfalt plate.. tektul i alle huleromm fikk den og... sjekka med kamera og den ser ut til å vere godt tektylert fra før så den såg veldig bra ut innvendig, og det er nok mye av grunnen til at den er så bra utvendig..
bilde etter syregrunning
ellers hadde jeg meg ei tusle med vinsjen i går... den fortsatte å lage rare lyder selv om jeg spraya med crc..
så i går blei det fulstendig plukka i fillebiter og smurt opp og pussa over der det trengtes..
fikk litt ånda over meg så e slipte ned og lakka oppigjen vinsjen og.. bilen skal jo bli grønn og svart og da blei det slik! karbon matter la jeg også på foresten! tror det blir fint til grønn bil..

så no e ivertfall vinsjen stille og rein.. så her e eit bilde av warn 9000i cabon edition.. nr 1/1

Ellers hadde jeg fått en liten lekasje på A-stolpen som hadde gjort det fine og rustfrie gulvet mitt fult av overflaterust på no time...
måtte ta det no før det begynte å grave.... så slipte ned og syregrunna med ca primer.. så lakka jeg det svart og la ny asfalt plate.. tektul i alle huleromm fikk den og... sjekka med kamera og den ser ut til å vere godt tektylert fra før så den såg veldig bra ut innvendig, og det er nok mye av grunnen til at den er så bra utvendig..

bilde etter syregrunning

- Toy_Roller
- HighwayPatrol
- Ble med: søn mai 04, 2008 1:27 pm
- Lokasjon: Vågsøy, Sogn og Fjordane
Ser jo veldig bra ut med lakka vinsj. Den skal jo stå ute i all slags vær og vind. Brukte du EP2 fett når du smurte opp?
D der carbon greiene som du har hatt på, er d gjennomsiktig film? Lurar på korleis d ville sett ut på min vinsj
Men du burde jo absolutt ha skjært ut sånne kjettingspor (eller ka man ska kalle d) på fangaren din. Då kan du bruke bilen til å frakte med deg tømmer når du e i Vestnes å køyrer
D der carbon greiene som du har hatt på, er d gjennomsiktig film? Lurar på korleis d ville sett ut på min vinsj

Men du burde jo absolutt ha skjært ut sånne kjettingspor (eller ka man ska kalle d) på fangaren din. Då kan du bruke bilen til å frakte med deg tømmer når du e i Vestnes å køyrer

- Vedlagte filer
-
- dr%C3%B8mmebil%21%21%21%21%21%21%21%21%21%21%21.jpg (13.23 KiB) Vist 3026 ganger
Medlem av den skumle Arctic Trucks-ligaen og Prado-geriljaen
Min garasje:

Min garasje:

Bilen din blir tatt godt vare på skjønner jeg
TUSEN TAKK FOR HJELPEN I DAG
Skjønner ikke hvordan du klarte å rette ut skjermen, slik at jeg endelig fikk opp førerdøren, uten at det vises at bilen har vært skadet
OG DET PÅ KUN 5 MINUTT
Slik er det vel når man har med ekte fagfolk å gjøre

TUSEN TAKK FOR HJELPEN I DAG

Skjønner ikke hvordan du klarte å rette ut skjermen, slik at jeg endelig fikk opp førerdøren, uten at det vises at bilen har vært skadet

Slik er det vel når man har med ekte fagfolk å gjøre

Hilsen Todde
1988 Hj61SOLGT
Lj70 SOLGT
Lj70 SOLGT
Hilsen Todde

1988 Hj61SOLGT
Lj70 SOLGT
Lj70 SOLGT
Må bare hilse på som sambygding. Flytta til Ålesund nå i sommer og har registrert bilen din et par ganger nedenfor sykehuset. Skjønte ikke før nå at dette var din garasje 
Kjører en hvit 120, tror ikke det er så mange av dem (de fleste med 120 har vanligvis mye mer fancy utgave enn meg med manuell og ulakkerte bumpers
)

Kjører en hvit 120, tror ikke det er så mange av dem (de fleste med 120 har vanligvis mye mer fancy utgave enn meg med manuell og ulakkerte bumpers

- Toy_Roller
Har myst litt på bilen din jeg og. Har sett deg mang en gang nedom huset når du setter ut kajakene forran her.
Har mang en gang tenkt på å gå bort og hilse på. Men selvtiliten streiker selv om du står rett nedom hekken min. Hehe.
Har dj lyst å vere me å kjøre litt en kveld da?
Har mang en gang tenkt på å gå bort og hilse på. Men selvtiliten streiker selv om du står rett nedom hekken min. Hehe.
Har dj lyst å vere me å kjøre litt en kveld da?