Etter og ha handlet en 96 modell LC 80, som forøvrig viste eg og vere en -95 modell...regnet eg med at ting var på stell.. Flott bil med garanti, så her var alt i orden. Seriøs forhandler.. Faktisk Norges eldste Toyota forhandler....
Det skulle vise seg at det ikke var noe på stell her:
Bilen var ikke god og kjøre..så stoppet i Larvik på et dekkverksted. Sjekket lufttrykket i framhjula.. 20 pund i det ene og 40 i det andre..

Sjekket også s.hjul som låg bak i bilen.."de er ikke lovlige" fikk jeg beskjed om fra dekkforhandleren..Mer enn 3 mm slitt..på mest slitte sted.. Så...da blei det nye dekk der då..
Vinterhjul var 245/75, altså 3 dim for små. Ikkje rart jeg syns den var lavt gearet..

Såvidt eg veit kan ein gå opp ein, og ned ein dim. Klubben her i Bergen meinte det var "tyssehenger" hjul på bilen..

Orginal dim skal vere er 275/75-16. Nye 285/75 er montert.
Reflektorer på 1000 metere var rustet. Bilder sendt forhandler.
Bilen var EU ok for en stund siden...sier eg bare
Starter hang seg opp på ferga på heimturen etter henting.. kjempekjekt når en står først i køen ombord ..
Ved kald bil er det umulig og geare...1 og 2 gear
Vinduheiser virker svært dårlig i fuktig vær...må dra ruten opp med hendene...
3 forskjellige km. stand er oppgitt. 188000 på kontakten, 193.000 i annonsen..og 196.600 ved henting.
3 mnd garanti...eller 3000 km.
Etter besøk hos Toyota i Åsane, her i Bergen ble det konstantert mangler... De sendte da mail til Forhandler i Kristinansand, slik det skal gjøres. Ingen tilbakemeldinger er kommet.
Etter og ha jobbet med salg i flere år.. må jeg sei at dette henger ikkje på greip.
Har en garanti..så har en garanti.
Dette er ikkje noen ny bil. Men ting skal vere i orden.
Pengene var de opptatt av skulle overføres straks.....og der stopper ansvaret.
Det er nå 14 dager siden besøket ved Toyota Åsane. De har ikke hørt noe fra Smits Auto.
Så..hva gjør en.
Kontakte forbrukerrådet kanskje, like godt som sist