Hva er forskjellen på VX og GX ?
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Hva er forskjellen på VX og GX ?
Ser flere biler på finn uten at jeg helt forstår hva en GX byr på som ikke en VX har. Har noen en god forklaring på forskjellen? Tems er vel tilleggsutstyr også på GX?
LC120GX 2007
Re: Hva er forskjellen på VX og GX ?
Hei !
Gx er topp modellen og har som oftest skinn, navi +++ ellers vet jeg ikke om det er så mye forskjell.
Thems er extra utstyr.
Gx er topp modellen og har som oftest skinn, navi +++ ellers vet jeg ikke om det er så mye forskjell.
Thems er extra utstyr.
Kristoffer
10 Lc 150 gx
06 Lc 120 gx
Men jeg ser navi på VX også mener jeg. Er det bare interiøret som er annerledes, det har jeg ikke studert så mye.
LC120GX 2007
GX er toppmodellen, VX er hakket under.
Som regel har GX skinninteriør og multifunksjonsskjerm med navigasjon. Den har også bedre musikkanlegg (flere høyttalere). Ellers er nok det meste bare smådetaljer som ikke har mye å si i det store og hele.
VX frem til rundt 2006 har også reservehjulet hengende på bakdøren.
Dette er generelt, men det finnes flere versjoner ute og går, da det selvsagt er mulig å oppgradere en VX med ekstrautstyr i GX-klassen når en kjøper den som nybil. Det kan forklare at du har sett VX med navigasjon og/eller skinninteriør, TEMS osv.
Som regel har GX skinninteriør og multifunksjonsskjerm med navigasjon. Den har også bedre musikkanlegg (flere høyttalere). Ellers er nok det meste bare smådetaljer som ikke har mye å si i det store og hele.
VX frem til rundt 2006 har også reservehjulet hengende på bakdøren.
Dette er generelt, men det finnes flere versjoner ute og går, da det selvsagt er mulig å oppgradere en VX med ekstrautstyr i GX-klassen når en kjøper den som nybil. Det kan forklare at du har sett VX med navigasjon og/eller skinninteriør, TEMS osv.
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
-
- Ble med: fre nov 13, 2009 12:26 pm
- Lokasjon: Fetsund
På biler kjøpt nye i Norge, er vel en viktig forskjell at GX har luftfjæring. Hvis jeg ikke tar feil, var følgende forskjell (til fordel for GX) på 2005-modellene: Luftfjæringer (TEMS tillegsutstyr), navigasjon, reservehjul under, skinn.
TEMS er ekstrautstyr uansett utstyrsklasse.
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.