Hva er forskjellen på VX og GX ?

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
bergen77
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Hva er forskjellen på VX og GX ?

Innlegg av bergen77 »

Ser flere biler på finn uten at jeg helt forstår hva en GX byr på som ikke en VX har. Har noen en god forklaring på forskjellen? Tems er vel tilleggsutstyr også på GX?
LC120GX 2007
Brukeravatar
kma
Ble med: fre mar 19, 2010 2:10 am
Lokasjon: Nordland

Re: Hva er forskjellen på VX og GX ?

Innlegg av kma »

Hei !

Gx er topp modellen og har som oftest skinn, navi +++ ellers vet jeg ikke om det er så mye forskjell.
Thems er extra utstyr.
Kristoffer

10 Lc 150 gx
06 Lc 120 gx
bergen77
Ble med: søn sep 19, 2010 7:32 pm
Lokasjon: Bergen

Innlegg av bergen77 »

Men jeg ser navi på VX også mener jeg. Er det bare interiøret som er annerledes, det har jeg ikke studert så mye.
LC120GX 2007
Brukeravatar
Walkabout
Ble med: tor jul 23, 2009 3:32 am
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Walkabout »

GX er toppmodellen, VX er hakket under.

Som regel har GX skinninteriør og multifunksjonsskjerm med navigasjon. Den har også bedre musikkanlegg (flere høyttalere). Ellers er nok det meste bare smådetaljer som ikke har mye å si i det store og hele.

VX frem til rundt 2006 har også reservehjulet hengende på bakdøren.

Dette er generelt, men det finnes flere versjoner ute og går, da det selvsagt er mulig å oppgradere en VX med ekstrautstyr i GX-klassen når en kjøper den som nybil. Det kan forklare at du har sett VX med navigasjon og/eller skinninteriør, TEMS osv.
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
veilederen
Ble med: fre nov 13, 2009 12:26 pm
Lokasjon: Fetsund

Innlegg av veilederen »

På biler kjøpt nye i Norge, er vel en viktig forskjell at GX har luftfjæring. Hvis jeg ikke tar feil, var følgende forskjell (til fordel for GX) på 2005-modellene: Luftfjæringer (TEMS tillegsutstyr), navigasjon, reservehjul under, skinn.
Brukeravatar
Walkabout
Ble med: tor jul 23, 2009 3:32 am
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Walkabout »

TEMS er ekstrautstyr uansett utstyrsklasse.
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
Svar

Tilbake til «Generelt 12x»