Takgrind 120

Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
veilederen
Ble med: fre nov 13, 2009 12:26 pm
Lokasjon: Fetsund

Takgrind 120

Innlegg av veilederen »

Jeg ønsker meg en aluminium takgrind, omtrent som denne: http://www.jaram.com.au/1.%20Roof%20Rac ... ander1.pdf
Den kan jo også leveres med fester til tak-rails, som jeg har på min LC120.
Selve grinden finnes i flere utgaver. Jeg tror jeg vil ha en som er åpen i front og bak.
Produsenten svarer ikke på henvendelser... Noen som vet om det er mulig å få tak i slikt litt nærmere enn i Australia? evt om det er noen i Norge som kan lage?
Brukeravatar
andersw
Ble med: fre feb 20, 2009 10:06 pm
Lokasjon: Haugesund

Re: Takgrind

Innlegg av andersw »

ta med deg bilder eventuelt en tegning til en blikkenslager.Jeg jobber litt med det i stavanger, men står kun for sveisingen av aluminium,messing,stål,rustfritt osv.. og da er det mangen som bare kommer inn med tegning osv. så finner vi bare ut hvilken dimmensjon kunden vil lage det i og slikt. så er det bare å starte produksjonen..

mvh
Anders
2004 Land cruiser 120 under restaurering
1996 HZJ80 bruksbil
veilederen

Innlegg av veilederen »

Takker - skal prøve det. Hvis jeg lykkes, skal jeg fortelle om det her.
Inntil videre mottas gjerne flere tips også.
tezak
Ble med: fre apr 04, 2008 3:12 pm
Lokasjon: Follo

Innlegg av tezak »

Du kan jo også se litt på Rhino-Rack sine produkter. De har endel fleksible løsninger, men krever vel muligens at du skifter ut railsen med deres takstativ. Har akkurat mottatt et slikt takstativ fra Norsk Offroadteknikk som er forhandler, og kommer til å skru av railsene med det første. Min mening er at railsene er mest til pynt.
veilederen

Innlegg av veilederen »

Ja, http://www.rhinorack.dk/AccSubCategory_ ... _42_1.aspx ser for så vidt bra ut!

Skulle aller helst hatt noe som likner mer på Tracklander, men Rhino er et aktuelt alternativ.

Rails er til pynt - enig. Men også praktisk, da jeg stadig har andre ting på taket. Da er det også greit å slippe å demontere en "permanent" grind hver gang.
tezak
Ble med: fre apr 04, 2008 3:12 pm
Lokasjon: Follo

Innlegg av tezak »

Den du linker til har også jeg tenkt meg etterhvert. Festes oppe på stengene og kan(slik jeg forstår det) enkelt taes av når man bare trenger det vanlige takstativet.
veilederen

Innlegg av veilederen »

Svar

Tilbake til «Generelt»