Mange takk!
Hadde egentlig ikke tenkt å ta dette så alvorlig, men det er såpass ille at det er flaut å starte bilen i offentlighet

(Jobber i tillegg i en bedrift med en viss miljøprofil, så det er jo ikke bra at "Miljødronninga" ryker

)
Men det er jo litt merkelig at det er værre etter 8 timer på jobb enn 16 timer hjemme. Parkerer ganske bratt med snuten ned hjemme. Kan det være at det gjør at oljen ikke renner ned i sylinderen? På jobb er det flatt og der ryker det! (Men ikke etter kortere stopp på en time eller to..)
Snakker vi evt. om bytte av "Bush, intake/exhaust valve guide"? Må disse presses ut (og nye inn) på mystisk vis? Bør/må jeg ta av toppen? (Forutsetter at jeg er lur nok til å ikke miste ventilene ned i sylinderen...). Ventilfjærklemme fra Biltema, noe annet? Sjekk/justering av ventilklaring er vel en naturlig bonus?
Hva med "Seal" på det andre bildet. Hva gjør denne?
En dåre kan spørre mer enn 10 fugler på taket.