Mister motstand/trykk på bremser hj60

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
Ketil
Ble med: fre mai 14, 2004 7:11 am
Lokasjon: Halden

Mister motstand/trykk på bremser hj60

Innlegg av Ketil »

Hei. Jeg har oppdaget at jeg mister motstand i bremsepedalen. Må pumpe en gang så er trykket tilbake. Jeg hadde et lignende symptom på bj'en min og da måtte jeg bytte sylinderen til bremsekraftforsterkeren. Noen som har värt borti dette og som har en annen lösning?
Jeg etterfylte bremseväske for litt siden. Det står at det kun skal väre dot3 väske. Men det er jo närmest umulig å få tak i. Jeg etterfylte med väske som det står dot3 og dot4 på. Det skulle vel gå bra, eller?

Det er en 1983 hj60.

Ketil
Alf
Ble med: søn jul 17, 2005 3:06 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av Alf »

dot merkinga e bare kordan temperatur bremsevæsken tåle... bruke dot 4 på min... har du sjekket bremsesylindrene bak? kan være lekkasje der. eller evt framme
kjmann
Ble med: ons aug 18, 2004 7:54 am
Lokasjon: Tønsberg

Innlegg av kjmann »

Dot 3 / 4 er bare en kvalitetsstandard hvor 4 er bedre enn 3. Du får vel bare kjøpt dot 4-5 nå.
Hvis du ikke har lekkasje ut av systemet noen plass, slik at du stadig må etterfylle, så er det et tydelig tegn på at det lekker tilbake i hovedsylinderen din. Må da demonteres. vaskes og sjekkes for rust i selve sylinderen, hvis ikke kan du hone den og pakke om stempel.
:wink:
Langtidsprosjekt HJ60 1985
Brukeravatar
Eivind37
Ble med: tir jun 15, 2004 8:19 pm
Lokasjon: Mandal

Innlegg av Eivind37 »

Hvis du ikke mister bremsevæske er det nok masterpumpa di som er gåen. Symptom: Pedalen siger...
Mister du bremsevæske har du en lekk bremsesylinder...sannsynligvis bak.
Ta av tromlene bak og sjekk..
Lykke til!
Svar

Tilbake til «Drivverk 6x»