si fra skal du ha en til så kommer den også levert på gardsplassenmarting skrev:Oh-yeah ! Da er RN36 på plass her hos meg.. Omtrent så rusten som jeg hadde forventet, dvs. ganske råtten en del stederHar foreløbig kun funnet ett lite hull i ramma.. får ikke så mange ekstra pulsslag av det.
Det dummeste med bilen er at noen har satt i takluke en gang på 80 tallet..meget stygt fuga fast og fæle greier..må nok prøve å fjærne den og lappe igjen hullet.![]()
Også bensin da gitt..hmmfr..blir vel å få den i fin stand som den er, men ikke så sikker på at jeg gidder sånt forgassermøkk i lengden..hosthostpruttprutt. det blir liksom bare feil.... vil nok helst bytte til en injection-motor, eller nyere diesel, etterhvert.
Hjertelig tusen takk til Lars S som ordna med frakt fra hardanger og helt hjem til døra ! Hadde alle vært så hjelpsomme som Lars så kunne jeg bare ha sitti i en lenestol å fått alt i fanget![]()
Skal legge ut noen bilder, må bare finne et program for å lage de mindre først..forumet har jo blitt så jæ.... gnien på bildestorleiken
MartinG's HJ60.
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
- knut eivind
- Ble med: fre sep 01, 2006 7:02 am
- Lokasjon: Gjøvik
Re: MartinG's HJ60. Advarsel: Mye hilux og offtopic!
knut eivind skogen tlf. 95287o82
Alt dette ser jo reparer bart ut siden du har nye deler
Plan ser ikke værst ut den syns jeg min var verre, fikk tak i en deleplan som jeg skar ut bitter av å sveisa inn. dette fikser du lett Martin 

Senest rettet af JanK 55 lør apr 02, 2011 9:57 am, rettet i alt 1 gang.
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
si fra skal du ha en til så kommer den også levert på gardsplassen[/quote]
Mja...lurer på om det er like greit ja Knut... særlig hvis vi kan diskutere prisen bittelitt?!
Mja...lurer på om det er like greit ja Knut... særlig hvis vi kan diskutere prisen bittelitt?!
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Ta av planet, og få det sandblåst...så ser du hva du har å jobbe med. Dette så ikke galt ut Martin! Karrosseribiter former du med "husgeråd"...trenger ikke noe spesialverktøy til det. Ei plateknekke kan være en fordel...
Sjekk forøvrig gulvet på begge sider foran ved karrosserifestet..der pleier det være en del på disse...
Sjekk forøvrig gulvet på begge sider foran ved karrosserifestet..der pleier det være en del på disse...
Treffes som regel på 930 82 756
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
1984/89 Toyota LandCruiser HJ61 SPOA
2001 Toytota LandCruiser 100 AT35 Solgt
85 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
87 Toyota LandCruiser HJ60 Solgt
81 Toyota LandCruiser BJ42 Solgt
82 Toyota Hilux MK1 Solgt
JanK 55 skrev:alt dette ser jo reparer bart ut siden du har nye delerPlan ser ikke værst ut den syns jeg min var verre, fikk tak i en deleplan som jeg skar ut bitter av å sveisa inn. dette fikser du litt Martin
hehe... planet består av glassfiber utenpå råttent stål fra midten og ned

Sånn omtrent som min altså. går å bytte skjørta eller er overgangen mellom gulv og plan sider bare kjeks?
Senest rettet af JanK 55 lør apr 02, 2011 11:10 am, rettet i alt 1 gang.
Jan K.
Vi får se...
Klart at detta ordner seg ! Ser ut som det er litt igjen av sjølve balja. Mange hull så klart, men kan nok bytte skjørta ja!
Men tydelig at jeg burde hatt skikkelig sandblåseutstyr.. Eller vet noen om folk som driver med slikt for en rimelig pris?

Men tydelig at jeg burde hatt skikkelig sandblåseutstyr.. Eller vet noen om folk som driver med slikt for en rimelig pris?
- landcruiser45
- Ble med: fre feb 11, 2011 2:20 pm
- Lokasjon: danmark
hej marting. havd er det for noget, du har malet på din hj60'er.? det er sådan noget oranget noget, er det en slags rust stop.? og viker det godt.? 

Davs !
Det oransje er noe vi kaller "blymønje" En grunningsmaling som inneholder blyoksid. Dette er ikke tilgjengelig på markedet lenger pga blyinnhold. Må kjøpes på "det svarte marked"
tror det fortsatt er i bruk i industrien, eller hvertfall tilsvarende. Det er nok ikke så farlig, men man blir ganske dum av det.
Fungerer veldig bra som første strøk på bart stål. Det er vel egentlig et produkt som ble brukt på stålskip.
Hvis du skriver "blymønje kjøpes", eller "gulrotgrunning kjøpes" i -deler kjøpes-delen av forumet så kan det godt være noen har en boks til overs.
Jeg har en boks eller to, men de må jeg nok ha i mange år...og ikke minst bruke på Hiluxen min.
Du har sikkert oversikt over hva som finnes av bruktbiler og deler i Danmark, finnes det mange 1.gen Hilux på gårdene rundt i ditt flate land?
Det oransje er noe vi kaller "blymønje" En grunningsmaling som inneholder blyoksid. Dette er ikke tilgjengelig på markedet lenger pga blyinnhold. Må kjøpes på "det svarte marked"

Fungerer veldig bra som første strøk på bart stål. Det er vel egentlig et produkt som ble brukt på stålskip.
Hvis du skriver "blymønje kjøpes", eller "gulrotgrunning kjøpes" i -deler kjøpes-delen av forumet så kan det godt være noen har en boks til overs.
Jeg har en boks eller to, men de må jeg nok ha i mange år...og ikke minst bruke på Hiluxen min.
Du har sikkert oversikt over hva som finnes av bruktbiler og deler i Danmark, finnes det mange 1.gen Hilux på gårdene rundt i ditt flate land?
Gratulerer Martin. Jeg var i kontakt med selger tidlig, men i og med at jeg har en MK1 fra før, så droppet jeg det. Fint med de ekstra delene han hadde, for det vokser ikke på trær lenger.
Godt råd, sett bilen i original stand. Pynt på med fjærer og hjul. En original MK1 blir verdt pengene sine, spesielt en original korting.
Good luck.
Godt råd, sett bilen i original stand. Pynt på med fjærer og hjul. En original MK1 blir verdt pengene sine, spesielt en original korting.
Good luck.
Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
Takktakk... her blir det orginalt ja ! Tror ikke jeg skal heve den engang.. prøvde ett 32/11,5 på den i morres..går akkurat det-- og blir driiiitkuuuult hihihi:mrgreen: 

- knut eivind
pris kan diskuteres, men da blir det riktignok ikke ferdig levert. Derimot har jeg fram til 1.juni biltralle som du kan få lånt gratis.
- landcruiser45
okay. blymynje det har jeg hørt før. det brukte vi i gamle dage i danmark til vvs, og vand instalationer. det er nok der for vi har verdens mest tossede regler i danmark.
idag bruger jeg noget der hedder galvafroid, til at prime på metal, og rustbeskytte på svejsede steder. med det eneste rigtige er varm galvanisering,.
det er de eneste der kan holde tíl vores vejr, og alt det salt, staten smider på vejen.
og nej. desværre har vi ikke, så vidt jeg ved, og har set, en eneste hilux ln46 tilbage i danmark. de kører alle sammen i afrika, og i mellemøsten. men det må jeg nok hellere holde for mig selv, hvad jeg mener om den sag.
her er lige nogle billeder af mine ln46'ere. jeg har desværre ikke et eneste billede, af min hilux benzin fra 1980. jeg ved ikke hvad model betegnelse den havde.? men den var sjov, den havde runde lygter, og var meget kort i rammen.
dem skulle jeg aldrig have solgt.
men konen ville ikke have at, jeg havde alle de biler til at stå. der er så meget kvinder ikke forstår.

idag bruger jeg noget der hedder galvafroid, til at prime på metal, og rustbeskytte på svejsede steder. med det eneste rigtige er varm galvanisering,.

og nej. desværre har vi ikke, så vidt jeg ved, og har set, en eneste hilux ln46 tilbage i danmark. de kører alle sammen i afrika, og i mellemøsten. men det må jeg nok hellere holde for mig selv, hvad jeg mener om den sag.

her er lige nogle billeder af mine ln46'ere. jeg har desværre ikke et eneste billede, af min hilux benzin fra 1980. jeg ved ikke hvad model betegnelse den havde.? men den var sjov, den havde runde lygter, og var meget kort i rammen.

- Vedlagte filer
-
- IMG_0040.JPG (58.6 KiB) Vist 4867 ganger
-
- IMG_0043.JPG (86.67 KiB) Vist 4867 ganger
-
- IMG_0067.JPG (86.54 KiB) Vist 4867 ganger
-
- Billede067.jpg (152.67 KiB) Vist 4867 ganger
Du har jo mange !
Kort bensin 4wd heter RN36. Det er en sånn jeg skal fikse opp.
Kort bensin 4wd heter RN36. Det er en sånn jeg skal fikse opp.
- landcruiser45
arh ja. det er en sød lille bil. 

Takk for sist!
La bildet jeg snakka om(mms) i min garasje, da jeg så du hadde lagt ut nesten likt her.
La bildet jeg snakka om(mms) i min garasje, da jeg så du hadde lagt ut nesten likt her.
LC 90 2002mod D4D
Kawasaki Gpz 550 83
Kawasaki ZL 900 "Eliminator" 85
Volvo 360 (bilcross)
Volvo V70 AWD 04
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=10215
"Det er når det går som best, at katastrofen er nærmest!!"
Kawasaki Gpz 550 83
Kawasaki ZL 900 "Eliminator" 85
Volvo 360 (bilcross)
Volvo V70 AWD 04
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=10215
"Det er når det går som best, at katastrofen er nærmest!!"
Deilig at vinteren slipper taket!
Bilen eu-godkjent og sommerdekka tatt frem fra låven. Etter en lang vinter på bås er det godt å tråkke litt i leira
Bilen eu-godkjent og sommerdekka tatt frem fra låven. Etter en lang vinter på bås er det godt å tråkke litt i leira

- Vedlagte filer
-
- Vinterdekk; Takk for denne gang.
- IMG_1861.jpg (199.84 KiB) Vist 4745 ganger
-
- No livnar det i lundar..etcetc
- IMG_1862.jpg (146.07 KiB) Vist 4745 ganger
- knut eivind
og nå har jaggu meg anskaffet en rn46 også.
knut e skrev:og nå har jaggu meg anskaffet en rn46 også.
Yess !
Da er delebil til RN36'n på plass i tunet. En RN46 av samme årsmodell som 36'n.
Den er selvsagt også ganske lurvete, bla. er ramma totalt "beyond repair" som det heter på nynorsk. Så den er uansett dømt til å ofres som delebil

Men hytta er faktisk uforskammet fin, og interiøret, altså taktrekk,dash, og dørpaneler, er i god stand.. Og det er svart, ikke blått !

Og planet funker nydelig til å kappe reprasjonsbiter av. Skjørta er selvsagt råtne så de må jeg lage på et vis

Takk til unge Hr Skogen !

Følg med følg med alle lux-lovers, her skal det bygges strøken RN36 !
- ole_kristian
- Ble med: tir aug 17, 2010 1:23 pm
- Lokasjon: Austvatn, Nord Odal
- Kontakt:
Lååååååvvve is in ze eeeeiiirrrrr!!!!marting skrev:knut e skrev:og nå har jaggu meg anskaffet en rn46 også.
Følg med følg med alle lux-lovers, her skal det bygges strøken RN36 !

Kjærligheten mellom en mann og hans pickup, er en vakker ting!!
Har hatt før: '86 Mazda B2600 '86 Jeep Cherokee, '98 Hilux LN170, '82 LN46, '88 Hiace LH66 4wd, '83 RN46, '97 Landcruiser KZJ95, Lexus RX400h og '99 Landcruiser HDJ100
Har nå: '80 Land Cruiser HJ45 pu og '08 Rav4.