Vegard's ''BESTEMOR'' hj60 37'' + mk3 hilux 37''AT.+bj70

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

vegsir
Ble med: lør okt 04, 2008 4:11 pm
Lokasjon: Ærendal

Re: Vegard's hj60 på 37'' + en til

Innlegg av vegsir »

da datt det endelig en hentelapp ned i postkassa mi :mrgreen:
Bilde

Bilde
hmm spennende... :lol:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

det var stas :mrgreen:

har og fått tak i en servopumpe fra en 240, men lurer på om det er feil type for jeg kan ikke se at det står saginaw på den noen vei, og det skal det vel gjøre på de som er riktig??
HJ60: ''BESTEMOR'' 37'' ARB,++ SOLGT:(
Hilux mk3 37'' AsfaltTtrøkk
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
vegsir

Innlegg av vegsir »

det er trist, men bestefar har forlatt meg og jeg har joina den skumle AT-ligaen :?
Bilde

Bilde

Bilde

:mrgreen: :mrgreen:
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
Brukeravatar
Walkabout
Ble med: tor jul 23, 2009 3:32 am
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Walkabout »

Er det den oransje Hiluxen som har gått i Grimstad-området (reddal, kanskje?) som du har kjøpt? Er vel ikke tilfeldigvis den bilen du sto sammen med utenfor Statoil i Grimstad på lørdag i 19-tiden også? :wink: Det er en ordentlig monstertruck, grattis med feit bil :mrgreen:

Da er det denne jeg får se etter og blinke med lysa til heretter da, istedenfor den lyseblå 8)
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
vegsir

Innlegg av vegsir »

Walkabout skrev:Er det den oransje Hiluxen som har gått i Grimstad-området (reddal, kanskje?) som du har kjøpt? Er vel ikke tilfeldigvis den bilen du sto sammen med utenfor Statoil i Grimstad på lørdag i 19-tiden også? :wink: Det er en ordentlig monstertruck, grattis med feit bil :mrgreen:

Da er det denne jeg får se etter og blinke med lysa til heretter da, istedenfor den lyseblå 8)
ja det stemmer det vi bytta likesågodt biler. ja den er svær, men dønn ubrukelig i skauen, men det går heldigvis ann å gjøre noe med : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TOYOTA-L ... ccessories

du kan jo hilse på den blå også da, tror han blir fornøyd da han kjørte i hvertfall avgårde med et svært glis :mrgreen:
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

snufs...
Brukeravatar
håvard
Ble med: søn feb 22, 2004 3:37 am
Lokasjon: Halden

Innlegg av håvard »

Er det der en "ekte" AT? Det må isåfall være en av de første som ble bygget?
Brukeravatar
knixen
Ble med: tor jan 05, 2006 9:59 am
Lokasjon: Tromsø
Kontakt:

Innlegg av knixen »

vegsir skrev:
Walkabout skrev:Er det den oransje Hiluxen som har gått i Grimstad-området (reddal, kanskje?) som du har kjøpt? Er vel ikke tilfeldigvis den bilen du sto sammen med utenfor Statoil i Grimstad på lørdag i 19-tiden også? :wink: Det er en ordentlig monstertruck, grattis med feit bil :mrgreen:

ja det stemmer det vi bytta likesågodt biler. ja den er svær, men dønn ubrukelig i skauen, men det går heldigvis ann å gjøre noe med : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TOYOTA-L ... ccessories

du kan jo hilse på den blå også da, tror han blir fornøyd da han kjørte i hvertfall avgårde med et svært glis :mrgreen:
du kunne jo like gjerne sporet opp gammelbilen min? :wink:
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."

Et gammelt jungelord :)
skeptisk
Ble med: søn okt 26, 2008 10:49 pm
Lokasjon: tromsø

Innlegg av skeptisk »

Er den lux'n registrert med 37" dekk?
Brukeravatar
Walkabout
Ble med: tor jul 23, 2009 3:32 am
Lokasjon: Oslo

Innlegg av Walkabout »

vegsir skrev:
Ja, så lenge han skal ha småtroll så fikk han vel ikke annet valg av fruen enn å bytte vekk pick-up'en... 8)
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
vegsir

Innlegg av vegsir »

håvard skrev:Er det der en "ekte" AT? Det må isåfall være en av de første som ble bygget?
det er visstnok den første som er bygget iflg forrige eier :mrgreen:
Walkabout skrev:
vegsir skrev:
Ja, så lenge han skal ha småtroll så fikk han vel ikke annet valg av fruen enn å bytte vekk pick-up'en... 8)
nja de var vel engrunnen ganske så enige begge to, men var et tårevått farvell for de sin del. jeg bare gråt meg i søvn :?
skeptisk skrev:Er den lux'n registrert med 37" dekk?
den er godkjent på 37 ja :mrgreen:

har dilla litt med den i dag, fått på dieselspeil i chrome og satt ledstriper under lyktene og pillt vekk endel bg-nor og not klistremerker :roll:
vegsir

Innlegg av vegsir »

knixen skrev:
vegsir skrev:

du kunne jo like gjerne sporet opp gammelbilen min? :wink:
hehe ja, men den hadde jo ikke jeg råd til vel :cry:
vegsir

Re: Vegard's hj60 + mk3 hilux 37''AT

Innlegg av vegsir »

på hiluxen var det ikke bremser forran. stempler som ahdde satt seg. gikk så inn på ebay for å lete etter nye kaliptere. og fant et repsett som sto at var til hilux lc 40/50 og 60 serie. :shock: løp så ut i garasjen å kikka på kalipterene på bestemor, var jo likt, og jeg hadde nye bremseklosser liggende også :mrgreen: så nå er det endelig kommet på noen skikkelige lc-deler på hiluxen og den har bremser forran 8)
vegsir

Innlegg av vegsir »

må si jeg er meget imponert over 2h'en. nå har bestemor stått i godt over et halvt år, og ingenting er gjort me den bortsatt fra litt smådeler har ''forsvunnet'' kobla batterier og gløda fikk så vidt vridd nøkkelen til start før den starta med et brøl :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: litt smådeler som skal på plass nå før ho blir parkert på utsiden :shock: :oops: :cry: :( :? for å gjøre plass til hilux prosjektet :roll:
Brukeravatar
4Springar
Ble med: tor nov 27, 2008 3:17 pm
Lokasjon: Troms
Kontakt:

Innlegg av 4Springar »

håper du setter 2h'n i luxen! Lykke til med prosjektet! ;)
vegsir

Innlegg av vegsir »

4Springar skrev:håper du setter 2h'n i luxen! Lykke til med prosjektet! ;)
den tanken er fryktelig fristende!! den skal jo uansett ut av bestemor...
vegsir

Innlegg av vegsir »

vel da har bestemor stått på bukker i halvannet års tid. ble overtalt av en venn som hjalp meg å sette den i kjørbar stand i går, så nå står den på 37x12.5 på 12x15 felger. blei en liten testtur også og ting ser ut til å funke enda :mrgreen: må si det at etter å ha kjørt 2h uten turbo med 37'' så virker oppjustert 2l med turbo og 37'' fryktelig dau :cry: mangler litt plass til hjul, og kompressor til sperra før den er i toppform. men det får komme senere... var utrolig gøy og kjøre ordentlig bil igjen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
vegsir

Innlegg av vegsir »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PH9dXCK_1oc[/youtube]

kan vel ikke si annet enn 8) :lol: :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink: :arrow: :lol: 8) :shock: :P
vegsir

Re: Vegard's ''BESTEMOR'' hj60 37'' + mk3 hilux 37''AT

Innlegg av vegsir »

Vel da har det vært en historisk dag her i garasjen. For første gang har jeg klart å få plass til 2 biler i garasjen. Og nykomlingen er intet mindre enn en bj70 kommer bilder når jeg får tilgang på pc
vegsir

Re: Vegard's ''BESTEMOR'' hj60 37'' + mk3 hilux 37''AT.+bj70

Innlegg av vegsir »

Vel har nå fått prøvekjørt nybilen litt også. Kaliperene hang på så blei ikke prøvekjørt før vi henta den. Stjal de som sto på hiluxen. Så får jeg se om ikke jeg får overhale et par av de jeg har liggende. Og røska ut endel lednings tull. Som gjorde at den tappa seg for strøm. Ser ut til at det har gjort susen foreløpig i hvertfall. Bilen er overraskende god å kjøre. Såhar litt småtterier igjen før vi prøver på en eu, men satser på at det går fint. Så blir det noe ordentlig lys, bytte ratt, stereo og diverse annet småtterier etterhvert
vegsir

Re: Vegard's ''BESTEMOR'' hj60 37'' + mk3 hilux 37''AT.+bj70

Innlegg av vegsir »

bj'en står fremdeles i garasjen som jeg holdt på å brenne ned i dag :oops: ) gjenstår litt eksos, og nye sjakkler og foringer forran som jeg venter på, så sulle den være klar :mrgreen:

fremdeles liv i bestemor også :mrgreen: :mrgreen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0Dickj4EaRg[/youtube]
Svar

Tilbake til «Garasje»