twin turbo på 2h??

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
vegsir
Ble med: lør okt 04, 2008 4:11 pm
Lokasjon: Ærendal

twin turbo på 2h??

Innlegg av vegsir »

savnet etter turbo på ''bestemor'' ligger der å gnager. etter en tur på den lokale huggeren kom det frem en ide: 2 turboer fra pajero 2.5td. tanken bak er at en turbo blir for lite pga motorstørrelsen i mitshuen. noen tanker om dette? og så er det vannkjøling på disse turboene, på hiluxen min er vannkjølinga blendet, går det greit og gjøre dette på disse turboene også?

vet det er masse tråder om turbo her fra før av, men fant ikke helt det jeg lette etter. så råd og tips og gode ideer tas imot med takk :mrgreen:
HJ60: ''BESTEMOR'' 37'' ARB,++ SOLGT:(
Hilux mk3 37'' AsfaltTtrøkk
vegsir: ''Bruker sin TLC på en måte som imponerer noen og gir kuldegysninger til andre.''
Brukeravatar
marting
Ble med: ons okt 18, 2006 12:41 pm
Lokasjon: Ringerike

Re: twin turbo på 2h??

Innlegg av marting »

Jeg tror de blir for store.. Pajero drar ikke skinnet av pølsa akkurat. Skal du ha 2 turboer så bør de nok komme fra mindre motorer 1,9 tdi (vw) for eks. Eller no 1,7 (opel?)... rundt der...kanskje.. Tror det koster mer enn det smaker, men er jo artig såklart

Og jeg kan ha sett feil, men kikka oppi motorrommet til en Tahoe 6,5 td og så vidt jeg kunne se drives turboen på disse kun av den ene sylinderrekka.. dvs eksos fra 3,25 liter gir greit trykk til 6,5 liter..Så kanskje en sånn vil gi fullt trykk i en 2H fra tomgang :?: :!: :twisted:
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Svar

Tilbake til «Motor 6x»