Thomas's LJ70 -85
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Thomas's nye 70
Hiace dynamo fra 89 og oppover passer ikke rett i festene. De har vacum pumpa mellom reimhjulet og selve dynamoen mens cruiseren har den bak.
Kan bruke brakettene fra hiace også, men da må servo pumpa flyttes. Litt knotete løsning.
Har komplett hiace motor i bilen min, men der er det fælt lite som er originalt, så det var ikke no større problem å bygge det om.
Annen fordel med det er jo at jeg da har 70A dynamo med innebygd ic regulator isteden for den gamle ustabile regulatoren
Er det noen i nærheten av der du bor som kan låne deg en regulator så er det jo veldig greit å prøve det først naturligvis.
Kan bruke brakettene fra hiace også, men da må servo pumpa flyttes. Litt knotete løsning.
Har komplett hiace motor i bilen min, men der er det fælt lite som er originalt, så det var ikke no større problem å bygge det om.
Annen fordel med det er jo at jeg da har 70A dynamo med innebygd ic regulator isteden for den gamle ustabile regulatoren

Er det noen i nærheten av der du bor som kan låne deg en regulator så er det jo veldig greit å prøve det først naturligvis.
nei kjenner ikke til noen med regulator.
hadde jo helt klart vært bedre hadde jeg vært 100% at det var dynamoen.
men den blir jo varm når bilen går, men har nå tatt ut kontakten som går til regulatorn å nå går den ikke varm.
eneste jeg har igjen å prøve er vel å sjekke om det kan være dårlig jord kanskje.
blinket å styrte en del i dashbord lylsene like etter en motorvask, men da hadde den ladet noe dårlig på forhond 13,3 volt å noe.
hadde jo helt klart vært bedre hadde jeg vært 100% at det var dynamoen.
men den blir jo varm når bilen går, men har nå tatt ut kontakten som går til regulatorn å nå går den ikke varm.
eneste jeg har igjen å prøve er vel å sjekke om det kan være dårlig jord kanskje.
blinket å styrte en del i dashbord lylsene like etter en motorvask, men da hadde den ladet noe dårlig på forhond 13,3 volt å noe.
Da hadde man stereo i bilen og, oppdaget fort at det var enkelt å få bra lyd i bilen:)
Holder på nå og montere ekstra ryggelys, antar å poste bilder etterhvert.. har bare styrestrømmen igjen.
Skal ha en bryter fra styrestrøm til ryggelys og en til bryter til konstantstrøm for arbeidslys men da vil vel ryggelysa lyse i ett med arbeidslysa men det får bare være
Har rydda et par dager i garasjn å angrer på at jeg ikke tok noen før å etter bilder for det var stor forsjell etter 24 timer rydding:P
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fbw0VA1Iqzw[/youtube]
Holder på nå og montere ekstra ryggelys, antar å poste bilder etterhvert.. har bare styrestrømmen igjen.
Skal ha en bryter fra styrestrøm til ryggelys og en til bryter til konstantstrøm for arbeidslys men da vil vel ryggelysa lyse i ett med arbeidslysa men det får bare være

Har rydda et par dager i garasjn å angrer på at jeg ikke tok noen før å etter bilder for det var stor forsjell etter 24 timer rydding:P
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fbw0VA1Iqzw[/youtube]
Er det Corona jeg skimter i kjøleskapet der? Ikke verst 

* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
Se her ja, får du fikset strøm-problemene? Har du vært på høggern haldorsen å sport?
Har du ladespenning når motoren går på litt turtall? forsto ikke helt symptomene..
Tenker på de sabla hengesikringan... Og regulatorn.
Hvordan tilastand e batterian i...?
Artig det dukker opp flere her i "området", holder til i Øvre Salangen. Vi sees nok på treffet!
Har du ladespenning når motoren går på litt turtall? forsto ikke helt symptomene..
Tenker på de sabla hengesikringan... Og regulatorn.
Hvordan tilastand e batterian i...?
Artig det dukker opp flere her i "området", holder til i Øvre Salangen. Vi sees nok på treffet!

Nå er det absolutt ingenting fra dynamoen, samme spenning på turtall som om biln er av.
Har koblet den ut når jeg kjører men når jeg kobler den til tar det ca 1min så kjenner man lukta og er allerede ganske varm, å etter 2min bynner den å bli for varm å ta på.
Så jeg antar jeg må ha helt ny.. regner med dynamo overhaling ikke blir godt nok på min dynamo vist det er kortslutning i viklingene som noen sa tidligere.
Har koblet den ut når jeg kjører men når jeg kobler den til tar det ca 1min så kjenner man lukta og er allerede ganske varm, å etter 2min bynner den å bli for varm å ta på.
Så jeg antar jeg må ha helt ny.. regner med dynamo overhaling ikke blir godt nok på min dynamo vist det er kortslutning i viklingene som noen sa tidligere.
Fikk for første gang gjort noe nytting med vinsjen siden jeg kjøpte den for 1 år siden 
Var ikke så mye ved men artig var det
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-Mz9NvxlvF8[/youtube]

Var ikke så mye ved men artig var det
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-Mz9NvxlvF8[/youtube]
Hmm...er det soltak på bilen din??
Det er en god stund over ja, men nå er det ikke alle som er så flinke til å sette på lapp når de har bytta heller.
Men greit å få den bytta så du veit det er i orden.
Lyser T-belt lampa forresten ? (Sikkert ikke, da den er litt for enkel å nullstille på 70ne)
Men greit å få den bytta så du veit det er i orden.
Lyser T-belt lampa forresten ? (Sikkert ikke, da den er litt for enkel å nullstille på 70ne)
Re:
Står en beskrivelse av hvordan i Garasjen vår:defektor skrev:Nei T-belt lyser ikke.. men jeg har jo enda 40,000km igjen å kjøre.
Har bestilt regreim å spennrulla på mekonomen til 1300kr så regner med å ha den på mandag kanskje, så er det bare å finne noen som kan skifte den for meg.
Gidder ikke ta meg råd til og ta biln på verksted:P
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=12510&start=0
Ganske enkel jobb. Lykke til.
Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Registerreimbytte er rimelig enkelt å utføre. Bytta på min skjølv, likevel når eg aldri har gjort det før. Er god plass for å komme til også.
Hvis det blir et glass til overs fra takluken så trenger jeg det