Team Foslands LC-garasje

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

TLC-fan
Ble med: søn nov 14, 2004 8:17 pm
Lokasjon: Jessheim
Kontakt:

Innlegg av TLC-fan »

Vegard skrev:Kan faktisk virke som det er potensiale i en 80 til å bli kvassere enn en BJ75 :lol:
Vegard, ikke ta munnen full nå. Dersom du mener at 75'en din går bedre enn 80'en til Bjørn Erik, så skal jeg starte turbokonvertering i morra den dag. Drøm videre. Vi får nok nøye oss med strikkmotorene våre. Vi kan i det minste skryte på oss godlyd fra en skikkelig firer. Disse sekserne er ikke noe å ha veit du. :lol: :lol:
Fred Magne
NÅ: Land Cruiser 100 4,2TD (2001) # Land Cruiser 79 tilhenger (2006)
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
www.autofocus.no fms@autofocus.no
Brukeravatar
RogerFo
Ble med: ons mai 12, 2004 9:36 am
Lokasjon: Tromsø

Innlegg av RogerFo »

Ikke noe stress med tuning, jeg bare cruiser rundt i Tromsø og koser meg. Litt uening med Fred Magne, lyden av en 6'er er ikke så aller verst, å høre motoren endre karakter fra 2000 til 3500 rpm og oppleve den karakteristiske turbinlignende lyden er en høydare...

oops, ereksjon nå igjen... :oops:

PS: Stian pusser på 2-LT'en til 70'en i garasjen, hentet en strammefjær for registerreima i dag - det går fremover...
mvh Roger
LA7ARA / HDJ-80 VX / KDJ-125 / BJ-40
MotoStandard U9 / Rapid S Special
TLC-fan
Kontakt:

Innlegg av TLC-fan »

RogerFo skrev:Litt uening med Fred Magne, lyden av en 6'er er ikke så aller verst.
Er selvfølgelig helt enig. Hadde bare et anfall av misunnelse... :oops:
Fred Magne
FØR: 1987-LJ73 # 1988-LJ73 # 1987-BJ75 # 1990-BJ75 # 2003 - 120GX # 2005 - 120GX AT37
Brukeravatar
stian f
Ble med: ons mai 12, 2004 3:02 pm

Innlegg av stian f »

Ja, jeg holder nå på bytter registerreim før vi setter inn motoren i bilen.
Men når vi åpna dekslet over reg. reima oppdaga vi at strammefjæra manglet så den måtte bestilles. Så i mens vi ventet på at den lokale toyota forhandleren skulle skaffe fjæra bestemte jeg meg for "pusse opp" varmeskjoldene og noen av brankettene på motoren, de ble bra (bling bling).

//stian
Vedlagte filer
Ahhhhh
Ahhhhh
IMG_1550_resize.JPG (47.04 KiB) Vist 7879 ganger
Go-klumpen:-)
Go-klumpen:-)
IMG_1552_resize.JPG (41.37 KiB) Vist 7879 ganger
Diverse branketter lakkert.
Diverse branketter lakkert.
IMG_1543_resize.JPG (32.21 KiB) Vist 7879 ganger
Varmeskjoldene ferdiglakket.
Varmeskjoldene ferdiglakket.
IMG_1545_resize.JPG (25 KiB) Vist 7879 ganger
Det er ganske tett stablet i garasjen for å få plass til alle LC delene...
Det er ganske tett stablet i garasjen for å få plass til alle LC delene...
IMG_1554_resize.JPG (39.6 KiB) Vist 7879 ganger
TLC-fan
Kontakt:

Innlegg av TLC-fan »

Godt å se dere er igang. Jeg følger med mer spent enn de fleste.... ! Maskinen gikk utrolig pent da den ble plukket ut, og håper ikke på dårligere resultat etter at den er montert i ny bil....
Lykke til!
Fred Magne
wazzza
Ble med: søn aug 21, 2005 8:02 pm

Innlegg av wazzza »

Jeg synes fortsatt du skal rosemale varmeskjoldene Stian.. 8)

Problemet blir vel bare å få tak i maling som tåler varmen.....
Brukeravatar
per_martin
Ble med: fre mar 25, 2005 2:15 pm
Lokasjon: Harstad

Innlegg av per_martin »

Hei Stian og Roger!

Dette blir bra, si ifra om dere trenger en ekstra hånd når motoren skal monteres! Forslag: Felles-cruising en dag når motoren er på plass og sola er tilbake.

PS Godt nyttår!
mvh Per Martin

LJ73 (KZJ95AT38, HJ45 Troopie, LJ70, BJ75)
Brukeravatar
stian f

Innlegg av stian f »

Øystein: Ja, skulle gjerne gjort det men det er så få farger å velge mellom i varmebestandig lakk :(

Per Martin: Ja takk for tilbudet vi ringer når vi skal montere så kan du jo komme bortover hvis du vil:) Ellers er vi med på en cruiser tur når motoren er montert.

Og godt nyttår deg og resten av folkene på forumet :D

//stian
wazzza

Innlegg av wazzza »

vi har jo caliperlakk i rød, gul og blå på jobb;) Nå har du ingen unskyldning lengre..... :P
Brukeravatar
stian f

Innlegg av stian f »

Ikke for å skuffe noen men jeg har mine tvil om at det blir noe rosemaling :?

//stian
Brukeravatar
Dan Bjordal
Ble med: ons mai 12, 2004 3:03 pm
Lokasjon: Bergen

Innlegg av Dan Bjordal »

Hallo folkens.

Hvilke varmebestandig lakk er det dere bruker? Bruker dere noe grunning eller er det bare å lakke rett på stålet?

Er det sandblåsing som må til eller bare puss og gnikk?

Dan
Brukeravatar
Vegard
Ble med: ons mai 12, 2004 11:09 am
Lokasjon: Nittedal

Innlegg av Vegard »

TLC-fan skrev:
Vegard skrev:Kan faktisk virke som det er potensiale i en 80 til å bli kvassere enn en BJ75 :lol:
Vegard, ikke ta munnen full nå. Dersom du mener at 75'en din går bedre enn 80'en til Bjørn Erik, så skal jeg starte turbokonvertering i morra den dag. Drøm videre. Vi får nok nøye oss med strikkmotorene våre. Vi kan i det minste skryte på oss godlyd fra en skikkelig firer. Disse sekserne er ikke noe å ha veit du. :lol: :lol:
Hehe, mente at Bjørn Erik sin går bedre enn min 75, og prøvde hinte til at Roger sin ikke gjør det (noe som seff er usant).

Men 80'n til Bjørn Erik er en helt annen bil enn de 3 andre 80ene jeg har testa, -den er slik de burde være...

Ellers, flott å se at det skjer noe i den overfylte garasjen nå! Kommer nok oppom for å kikke så snart som mulig!
Brukeravatar
stian f

Innlegg av stian f »

Dan Bjordal skrev:Hallo folkens.

Hvilke varmebestandig lakk er det dere bruker? Bruker dere noe grunning eller er det bare å lakke rett på stålet?

Er det sandblåsing som må til eller bare puss og gnikk?

Dan
Lakken vi har brukt er vanlig motorlakk fra Bilextra, jeg er usikker på hvilke temperaturer den skal tåle så det kan godt hende at det blir for varmt for lakken slik at jeg må pusse ned og lakke delene på nytt.
Bilextra har også en spesial motorlakk som skal tåle 650 grader, ulempen med den er at den ikke herder før ved 250 grader. Jeg var usikker på om alle delene jeg ble så varme og modern sa at å hive dem i stekovnen var uaktuellt :? :? så jeg prøver med vanlig motorlakk.

Ellers så pusset jeg bare delene med sandpapir til all synelig rust var borte og så lakket jeg de med motorlakk på det "rene" stålet. Men det er klart det hadde vært mye lettere/raskere å sandblåse delene men uten tilgang på utstyr ble det pussing med sandpapir (som i og for seg fungerte helt ok, det tar bare litt tid).

En ting jeg kunne gjort var å grunne med kaldzink (tåler opp til 600 grader) men det ble ikke noe av denne gangen.

//stian
Brukeravatar
stian f

Innlegg av stian f »

Bilde av alle de nylakka delene...
Vedlagte filer
BlingBling!!!!
BlingBling!!!!
LJ70_nymotor_1.jpg (35.02 KiB) Vist 8057 ganger
wazzza

Innlegg av wazzza »

Bling Bling ja 8)
Lenge til det blir montering?
Brukeravatar
stian f

Innlegg av stian f »

wazzza skrev:Bling Bling ja 8)
Lenge til det blir montering?
Hmm, ja si det...
Brukeravatar
Frode S
Ble med: ons mai 12, 2004 2:07 pm

Innlegg av Frode S »

Herved utstedes en ektefølt takksigelse til Team Fosland for hjelp med startstrøm fredag ettermiddag, etter at undertegnede hadde glemt lysene på hele dagen. :D :D :D Melding om veghjelp er innrapportert til klubben.

Og Roger: Sorry at jeg sa at 80'en var "en sissywagon for mannlige frisører med løse håndledd" bare fordi den har så lavt dreiemoment på tomgang. Mente det selvfølgelig ikke. Skal "aldri" skje igjen, jeg "lover" :wink:
Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)

LA2ZTA

"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
Brukeravatar
RogerFo
Ble med: ons mai 12, 2004 9:36 am

Innlegg av RogerFo »

OK, Frode, din uforbeholdene unnskyldning er akseptert - på en betingelse: At du skriver 10 ganger i din garasje:

"Jeg har ikke peiling på biler!"

:twisted:
mvh Roger
LA7ARA / HDJ-80 VX / KDJ-125 / BJ-40
MotoStandard U9 / Rapid S Special
Brukeravatar
Frode S
Ble med: ons mai 12, 2004 2:07 pm

Innlegg av Frode S »

RogerFo skrev:OK, Frode, din uforbeholdene unnskyldning er akseptert - på en betingelse: At du skriver 10 ganger i din garasje:

"Jeg har ikke peiling på biler!"

:twisted:
Kan'ke gjøre det, vettu. Mamma har sagt at jeg ikke må lyve :wink:
Frode S
(ex: LJ70, nå: HJ60 og KZJ120)

LA2ZTA

"- you are in a Land Cruiser,so nothing short of actually getting strafed from space is going to stop you getting there."
Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1351
Brukeravatar
hiluxturbo
Ble med: lør des 24, 2005 9:42 pm
Lokasjon: tromsø

Innlegg av hiluxturbo »

kor d går med motor bytte? :shock: :shock: :oops:
#¤%@!"¤¤%" kofør sa du ikke at d va myr akurat hær?????#¤%@¤%#
Svar

Tilbake til «Garasje»