lj70_eier1

Her kan du opprette din egen "garasje", legge inn bilder av din Land Cruiser.

Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon

Svar
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Endelig er den hjemme på tunet!
Endelig er den hjemme på tunet!
2011-06-24 17.10.03.jpg (680.32 KiB) Vist 4597 ganger
Problemet som skal løses!
Problemet som skal løses!
2011-06-24 17.08.55.jpg (667.22 KiB) Vist 4597 ganger
Kan det være her problemet ligger?
Kan det være her problemet ligger?
2011-06-24 17.12.30.jpg (720.2 KiB) Vist 4597 ganger
Eller kanskje det er her?
Eller kanskje det er her?
2011-06-24 17.13.05.jpg (718.81 KiB) Vist 4597 ganger
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Pirkka
Innlegg: 710
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Re: lj70_eier1

Innlegg av Pirkka »

lj70_eier1 skrev:Ja Ronny123, turbotryksmåler er det ikke mye tvil om at jeg skal ha men jeg er litt i tvil om det holder med en fra biltema.

Noen som vet om det er bra nok kvalitet på biltema sine målere?

Jeg har sett bitte litt på bilen nå etter jeg kom hjem fra jobb og jeg har enda ikke funnet noe rust å snakke om. Noe er det jo men ikke noe hull på de vanlige stedene. (se bilder)
Lakkjobben derimot er vel langt fra det beste jeg har sett noen gjøre! :( Håper jeg skal klare å få til noe med den etter hvert.

Jeg skjønner ikke hva det er som gjør at bilen går så ufattelig dårlig, har sjekka turbo/wg men finner ikke noe feil.

Noen som kan fortelle meg hva som skjer om jeg sette wg til konstant lukket?
Hvis wg ikke åpner da blir full trykk alt eksos går gjennom turbin :D her er bilde av CT20 turbo höyre side av turbin er wg-ventil.Men du kan teste wg-ventil den justerbare stang skal bevege seg hvis du gir gass :roll:
Vedlagte filer
HPIM4556.JPG
HPIM4556.JPG (32.68 KiB) Vist 4594 ganger
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Da har jeg vært ute å testet pumpen til WG uten å kjenne noe som helst reaksjon. Ingen bevegelse ved pådrag eller ved å slippe gassen!
Testa til og med en ekstra klokke som fulgte med bilen (sammen med en turbo i deler og en ekstra wg).
Heller ikke den hadde noe reaksjon!

Skal det være vakum eller trykk inn på pumpen til wg?
Tok av slangen mens motoren gikk og jeg synes det virket som om det blåste svakt der når jeg prøvde å holde fingeren forran! Underlig! :o
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Testing og prøving gjør at jeg konkluderer med at vakumklokka til wastegaten er defekt!
Er det noen som har en liggende?
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Ronny123
Innlegg: 301
Ble med: tir mai 13, 2008 10:40 pm
Lokasjon: Horten

Re: lj70_eier1

Innlegg av Ronny123 »

Kan du bevege på armen til wg'en? Klarer du å bevege på armen på wg klokka? Når wg klokka er ute skal armen til wg'en gå lett og ledig.

Sjekk om du har ladetrykk eventuelt hvor mye før du begynner å stresse med å skaffe wg klokke.

Biltema måler funker vel, men hvor nøyaktige de er er en annen sak.

Jeg har valgt å bruke digital eksostemp måler (egt) fra auber instruments. De selger også trykkmålere,vanntemp, osv osv.
Disse er også bare noen få cm brede, så er lette å plassere.
Kan også sette på alarm og styre releer hvis du f.eks vil ha en vifte til å slå inn på høy temp :)
Skal helt klart ha inn mere instrumenter fra de.

http://www.auberins.com/index.php?main_ ... 544c0bebc2
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Nei Ronny123 jeg får ikke rikka armen på klokka. Selv ikke når jeg tar av staget!
Har også testa en annen som fulgte med bilen, den har samme feilen.
Blir nok å montere trykk måler i morgen for å se hva som skjer.
De instrumentene var jo bra nok de ja! :shock:
Det må sjekkes ut nermere ja!
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Pirkka
Innlegg: 710
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Re: lj70_eier1

Innlegg av Pirkka »

Har du prøvt og ta av turborør mens motor er i gang er de noen forendring :roll:
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Mener du hovedrøret til turboen?
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Pirkka
Innlegg: 710
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Re: lj70_eier1

Innlegg av Pirkka »

lj70_eier1 skrev:Da har jeg vært ute å testet pumpen til WG uten å kjenne noe som helst reaksjon. Ingen bevegelse ved pådrag eller ved å slippe gassen!
Testa til og med en ekstra klokke som fulgte med bilen (sammen med en turbo i deler og en ekstra wg).
Heller ikke den hadde noe reaksjon!

Skal det være vakum eller trykk inn på pumpen til wg?
Tok av slangen mens motoren gikk og jeg synes det virket som om det blåste svakt der når jeg prøvde å holde fingeren forran! Underlig! :o
Skal blåse med gasspådrag da trykket blir høyt nok så åpner wg-ventil
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Det bare suger i den slangen hos meg! :shock:
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Pirkka
Innlegg: 710
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Re: lj70_eier1

Innlegg av Pirkka »

Skal vel være trykk på den slangen gasspådrag :roll:
Vedlagte filer
Mener denne svarteslagen
Mener denne svarteslagen
HPIM4560.JPG (32.77 KiB) Vist 4547 ganger
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Ja Pirkka.

Det er min konklusjon også etter å ha brukt noen timer der i dag.
Det som er problemet er at det er ikke nok trykk ut av insuget! :(

Lurer rett og slett på om den motoren er blåst en eller flere ventiler på!
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Skulle gjerne hatt den du har bilde av der Pirkka!

Det er jo som å se gull glinse i solen å se slike vakre deler!
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Pirkka
Innlegg: 710
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Re: lj70_eier1

Innlegg av Pirkka »

Bare levere til Turbopower Kongsberg så blir den blank og fin :wink:
Brukeravatar
Pirkka
Innlegg: 710
Ble med: søn jul 10, 2005 8:47 pm
Lokasjon: Holmestrand

Re: lj70_eier1

Innlegg av Pirkka »

lj70_eier1 skrev:Ja Pirkka.

Det er min konklusjon også etter å ha brukt noen timer der i dag.
Det som er problemet er at det er ikke nok trykk ut av insuget! :(

Lurer rett og slett på om den motoren er blåst en eller flere ventiler på!
Men hvis noen ventil er brent og motor går pent tomgang starter lett.Jeg mener at hvis en ventil brent så motor går bare 3 sylinder også tomgang.Du må måle kompresjon alle sylinder da får du svaret :D
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Er jo det jeg synes er så rart også.

Den går pent og rent på tomgang og oppover men er bare helt utrolig lat.
Det virker nesten som om det ikke er nok dieseltilførsel eller at det luftes ut komp et eller annet sted.

Tror jeg må grave meg i alt rundt motoren etter at jeg har tatt en komptest og sjekka timingen på pumpa!
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: lj70_eier1

Innlegg av Toy_Roller »

Høres ut som turboen din ikkje lager trykk??? Står skovel hjula fast eller har du sjekka om sen skaper trykk?? Uten slangen til luftfilter så skal det plystre heftig???
Koble av inn og ut slangen på turbo og se om den snurrer og kjenn om den skaper trykk???
:)
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: lj70_eier1

Innlegg av Toy_Roller »

Den skal selvfølgelig suge der du ser skovelene. Og blåse på den som peiker over motoren der du tar bort det blanke røret! Det skal vere line høgt trykk på wgslangen som det turboen skaper slangen kommer fra trykk siden på turbo. Wg åpner når trykket blir høgt nokk og justerer på den måten trykket mekanisk

Veit ikkje hvor mye du kann??? ;)
:)
Brukeravatar
lj70_eier1
Innlegg: 173
Ble med: fre mai 13, 2011 3:23 pm
Lokasjon: Solbergelva

Re: lj70_eier1

Innlegg av lj70_eier1 »

Ja Toy_Roller, jeg har lest og lest i dag og kommet frem til en del saker som skal sjekkes i morgen.

Det første som skal sjekkes er å ta en komptest av motoren så jeg er sikker på at det ikke er noe galt der.
Så blir det å sjekke alt som er rundt turboen og se at den faktisk sviver slik det skal og at alle slanger og vakumklokker er intakt.

Ny oppdatering kommer så snakrt jobben med å teste ut alt sammen er utført.

Testa i dag hvor mye trykk jeg fikk i slangen ned til klokka som styrer WG og der hadde jeg ca 6 - 7 psi, det skal vist ligge på ca 11,5 etter hva det står i bøkene.
<-----LJ70_eier1----->
Alt går bare mann er vill nok!
1985 Toyota LJ70 Delebil.
1986 Toyota LJ70.
1973 Ford F-250 460BB/4sp man.[/color]
Brukeravatar
Toy_Roller
Innlegg: 714
Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
Lokasjon: Ålesund

Re: lj70_eier1

Innlegg av Toy_Roller »

Rener med at siden den går ok på tomgang kan du konse om turbo???
:)
Svar

Tilbake til «Garasje»