Haugens safari garasje LJ70
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Haugens safari garasje LJ70
Looking good...
Ang. temperatur, skal du ikke ha måler? Om alt fungerer som det skal, skal du vel nesten ikke trenge ekstra kjøling når du cruiser i mer en 60.
slik kobla jeg det:
Kappa og kobla to følere på radiatorslangan. En før, og en etter radiatoren.
begge slår inn på 82 grader, der den før radiatoren starter elvifta, mens den etter radiatoren har jeg kobla mot et orange varsellys under turtelleren min.
I et tilfelle der du kjører på elvifte (sikkert i skogen) er det absolutt kjekt med varsellampe på temperatur.
Er ikke alltid en følger med på instrumentene, og det blir temmelig fort varmt i radiatoren om den tettes til av leire og gjørme.
Den lampa har lyst for meg et noen ganger, en gang da jeg hadde lekkasje på en slange til kupeen, og ellers når radiatoren tetter seg...
Se litt på bryterpanelet mitt i garasjen min, kobla det sånn at vifta går enten over sensor, eller manuelt av eller manuelt på.
Ang. temperatur, skal du ikke ha måler? Om alt fungerer som det skal, skal du vel nesten ikke trenge ekstra kjøling når du cruiser i mer en 60.
slik kobla jeg det:
Kappa og kobla to følere på radiatorslangan. En før, og en etter radiatoren.
begge slår inn på 82 grader, der den før radiatoren starter elvifta, mens den etter radiatoren har jeg kobla mot et orange varsellys under turtelleren min.
I et tilfelle der du kjører på elvifte (sikkert i skogen) er det absolutt kjekt med varsellampe på temperatur.
Er ikke alltid en følger med på instrumentene, og det blir temmelig fort varmt i radiatoren om den tettes til av leire og gjørme.
Den lampa har lyst for meg et noen ganger, en gang da jeg hadde lekkasje på en slange til kupeen, og ellers når radiatoren tetter seg...
Se litt på bryterpanelet mitt i garasjen min, kobla det sånn at vifta går enten over sensor, eller manuelt av eller manuelt på.
- Toy_Roller
- Ble med: fre jun 26, 2009 8:30 pm
- Lokasjon: Ålesund
ja er vel det som er planen men med mitt stress sjema var det dette jeg rakk før turen...
får bare stå onsdager og lørdager på jobb og er ikkje alltid det klaffer...og med gravid dame må jeg hjelpe til litt hjemme også!.... (JEPP JEG SKAL BLI PAPPA!!!!!!! juhoooo)
Rakk no ivertfall det meste...Kunne tenkt meg en temp føler på vifta og en bryter inne i bilen til kompressorene! men det e no bare bagatella...FOR no e uansett bilen pakka og jeg dirrer etter å kjøre til rena!!!
Kjekt å få koslige tilbakemeldinger da når man står på!!!
Takk for det! 
får bare stå onsdager og lørdager på jobb og er ikkje alltid det klaffer...og med gravid dame må jeg hjelpe til litt hjemme også!.... (JEPP JEG SKAL BLI PAPPA!!!!!!! juhoooo)
Rakk no ivertfall det meste...Kunne tenkt meg en temp føler på vifta og en bryter inne i bilen til kompressorene! men det e no bare bagatella...FOR no e uansett bilen pakka og jeg dirrer etter å kjøre til rena!!!

Kjekt å få koslige tilbakemeldinger da når man står på!!!

- Toy_Roller
Vell hjemme etter rena treffet har jeg funne ut at det er eit par ting som må på før neste gang..
vinsj bak er sikkert greit å ha og ny bakfanger...
Ellers må jeg finne på en måte å ikkje få vann i friskluft annlegget!????
Også må jeg ha stige og bedre gulv på tak grinda!
Stor koste oss heile helga og alle bilane kom hjem uten skader! Va bare Bjørn Inge som bulka akslingen sin litt så det blei slutt på 4x4... hehehe!
Kom forøvrig på 2.plass i gruppa fra 0-33" dekk! KJEMPE FORNØYD!!!
fikk premie også! viair p400 kompressor! så va feite premia!!!! det lika vi!
vinsj bak er sikkert greit å ha og ny bakfanger...
Ellers må jeg finne på en måte å ikkje få vann i friskluft annlegget!????
Også må jeg ha stige og bedre gulv på tak grinda!

Stor koste oss heile helga og alle bilane kom hjem uten skader! Va bare Bjørn Inge som bulka akslingen sin litt så det blei slutt på 4x4... hehehe!
Kom forøvrig på 2.plass i gruppa fra 0-33" dekk! KJEMPE FORNØYD!!!
fikk premie også! viair p400 kompressor! så va feite premia!!!! det lika vi!
- Vedlagte filer
-
- 247187_10150288185693993_770683992_9030145_3231818_n.jpg (95.72 KiB) Vist 5086 ganger
-
- 260468_10150278586021357_614016356_9522639_7024715_n.jpg (169.04 KiB) Vist 5086 ganger

- Toy_Roller
Gratulere!!!!
Sitat Dag Einar: "Det finnes noen her som har bygget dette, uten at jeg husker helt, men det kan være Knixen. han gjør jo det aller meste...."
Et gammelt jungelord
Et gammelt jungelord

- Toy_Roller
du må da ikke gi deg før du har fått lakkert den i det minste, hva blir det evt isteden for denne lekne søttien?
ex RN36, RX60 og HJ60
- Toy_Roller
Hehe har vel noe på gang.
holder meg til planen med rescugreen men kansje litt meir sommerbil denne gangen!

Hehe, må vel bli en 73 cab tenke æ?? Takk for sist ja, brukte 12 timer fra rena-trondheim..litt kjøleproblemer..
- Toy_Roller
Ja prøvde å ringe d ut på kvelden men ingen svar.
Godt dere ivertfall kom dere hjem!
Skal ikkje se vekk fra at det blir open air nei!!!
Godt dere ivertfall kom dere hjem!
Skal ikkje se vekk fra at det blir open air nei!!!

- Toy_Roller
kjeda me litt så e tegna ny bil i paint!!!!! SAY NO MORE 

- Vedlagte filer
-
- min landcruiser green jepeg.jpg (18.18 KiB) Vist 4914 ganger

- Toy_Roller
yeasss, ble det den røde med den slitte lakken?
ex RN36, RX60 og HJ60
- Toy_Roller