Hupps, grunnet lang irritasjon av vann som kommer gjennom dasj'n og havner på gasspedalen i bilen, så er det vel påtide å finne ut av dette:)
Er det en typisk årsak til dette på desse bilane? Gidder ikkje å demontere meir enn nødvendig om det finst en kvikk fix ....
Ja, det er en god del rust rundt frontruta, men ser ingen vann mellom ruta og dasjen. Er det noko form for dreneringshull under "luftinntaksplata" på panseret?
Blir vått i dørken sjø.....
Vannlekasje gjennom dasjbord på LJ70
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Re: Vannlekasje gjennom dasjbord på LJ70
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=63 ... nnlekkasje
Har vannlekkasje på begge bilene jeg, er veeeldig vanlig på de dessverre.
Har vannlekkasje på begge bilene jeg, er veeeldig vanlig på de dessverre.
Har hatt to kilder til vannlekkasje i området frontrute / dashbord i min LJ 70.
Skulle skifte pakningen rundt frontruta, og oppdaget da små rusthull i ruteramma nederst i hjørnet både på høyre og venstre side. Vannet havner selvfølgelig inn i kupeen. Dette kan utbedres ganske enkelt.
En langt vanskeligere sak er en lekkasje som kan oppstå i bakkant av og på innsiden av begge forskjermene. Det er litt vanskelig å forklare hvis du ikke har sett det fysisk, men det er en plateskjøt og en drenering fra inntakskassen for luft foran frontruta som faller sammen, og som er en skikkelig kilde til rust hvis dreneringen går tett. Og det ruster selvfølgelig innover og inn i kupeen, og vannet følger samme sti.
Skulle skifte pakningen rundt frontruta, og oppdaget da små rusthull i ruteramma nederst i hjørnet både på høyre og venstre side. Vannet havner selvfølgelig inn i kupeen. Dette kan utbedres ganske enkelt.
En langt vanskeligere sak er en lekkasje som kan oppstå i bakkant av og på innsiden av begge forskjermene. Det er litt vanskelig å forklare hvis du ikke har sett det fysisk, men det er en plateskjøt og en drenering fra inntakskassen for luft foran frontruta som faller sammen, og som er en skikkelig kilde til rust hvis dreneringen går tett. Og det ruster selvfølgelig innover og inn i kupeen, og vannet følger samme sti.
TW
-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Eg har ikkje sett meir på dette, men vannet kommer inn og renner ned og fyller bokstavlig talt Releet for hovedlysa som står ved rattstammen med vann...... 2 stk rele defekt hittil..... koster litt så det er no flyttet hehe
Takker forøvrig for tipset!
Takker forøvrig for tipset!
I min kommer det nå rennende vann i hjørnet ved clutchen, og virker som det kommer inn over kabelgjennomføringen et sted. Hvor fra skal man angripe?
Mvh Vidar Breivik
xLJ70 `86 / xLJ73 `87 / xHDJ80 `94/92
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720
`98 Cabby 585
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720
`98 Cabby 585
Ta en grundig kikk opp under dashbordet, tipper du finner syndern der. På min var det rusta hull der oppe, nesten håpløst å komme til
Som dere ser, synes hullet innvendig. Måtte skru ut clutchen for å komme til og få tørket opp. Har skjært bort noe av gummien, lager fuktfelle.

Enkleste måte å komme til dette på? Må nok av med skjermen litt?

Enkleste måte å komme til dette på? Må nok av med skjermen litt?

Mvh Vidar Breivik
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720
`98 Cabby 585
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720