Thomas's LJ70 -85
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
http://toyotadiesel.com/photopost/showp ... photo=1094
2L-T er vel det samme som 2L bare med turbo? registrert sitter vel likt eller?
2L-T er vel det samme som 2L bare med turbo? registrert sitter vel likt eller?
-
- Ble med: søn nov 29, 2009 6:10 pm
- Lokasjon: Nordfjord
Re: Thomas's nye 70
Blokka på med og uten turbo mener eg den samme ja...
Her ser du iallefall korles det ser ut bakom dekselet på 2L motor (uten turbo)

Eg plukka av radiator og da er det rimelig god plass å arbeide på. Det som er jækla viktig er at du snurrer på motoren slik at alle hjula er på sine merker og LÅS fast drevet til dieselpumpa..... den står i spenn. Eg holdt på å gjære en skikkelig brølar der hehe
Elles er det plankekjøring....
Her uten kjølevifta (reimhjul som må av)

Her ser du iallefall korles det ser ut bakom dekselet på 2L motor (uten turbo)

Eg plukka av radiator og da er det rimelig god plass å arbeide på. Det som er jækla viktig er at du snurrer på motoren slik at alle hjula er på sine merker og LÅS fast drevet til dieselpumpa..... den står i spenn. Eg holdt på å gjære en skikkelig brølar der hehe
Elles er det plankekjøring....
Her uten kjølevifta (reimhjul som må av)

Dieselpumpa hvor er den på bildet?..
Ble litt stopp nå på reimhjulet, tersjen jeg hadde var for stor å giddet ikke skru av radiator så skal til en venn når jeg får den andre bilen tilbake å hente en tersj.
Får håpe jeg klarer å gjøre rett:)
Å få alle merkene rett.. må eg kjøre bilen på startern til alt stemmer?

Ble litt stopp nå på reimhjulet, tersjen jeg hadde var for stor å giddet ikke skru av radiator så skal til en venn når jeg får den andre bilen tilbake å hente en tersj.
Får håpe jeg klarer å gjøre rett:)
Å få alle merkene rett.. må eg kjøre bilen på startern til alt stemmer?
-
Nei, ta ei skralle med pipe å dra rundt motoren på remhjulet/akslingen du no prøver å få av.....
Dieselpumpa er det store reimhjulet til høgre på bildet.
Dieselpumpa er det store reimhjulet til høgre på bildet.
Har anskaffet meg et til leketøy:)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NnSYWMjelVY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NnSYWMjelVY[/youtube]
-
Om du har stort strømforbruk så viser den slik....
Målt spenninga med multimeter?
Målt spenninga med multimeter?
Re:
Vippa kan justeres, finnes sikkert beskrivelse av det her.defektor skrev:Bilen lader greit nå men syns spenninga er litt lav.. er det ladevippa som gjør det?
Så det var noen her som hadde erstattet ladevippa med en ladac regulator, hvor får man så kjøpt en sånn?
Kunne iværtfall tengt meg en regulerbar regulator:)
g[/img]
Jeg har satt inn Ladac 1204. Mye spekulasjon for å få den til å virke. Kjøpte min hos http://www.maritim.no men kan ikke finne den der lengre. Enkleste er kanskje å få tak i brukt.
Spør f.eks. din lokale Sønnak/Exide-forhandler. Ellers så finnes det Hella-regulator, nevnt i egen tråd. Kan muligens moddes med dioder for å øke spenningen, da den bare gir 14,1 hos meg.
Mvh Vidar Breivik
xLJ70 `86 / xLJ73 `87 / xHDJ80 `94/92
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720
`98 Cabby 585
xLJ70 `86 / xLJ73 `87 / xHDJ80 `94/92
'22 Tesla Y LR
'18 Nissan Leaf
'85 Suzuki GS1100G
'06 Buschner Ventana 720
`98 Cabby 585
Har målt å sjekket litt å det ser egentlig ut som den lader greit når jeg fikk ladet batteriene godt opp:)
lader fra 13 til 15,5 om jeg kjører lenge med kun parklys, men når jeg slår på lysene faller jeg på 13-13,8 volt.
Har vurdert å legge litt tykkere kabel fra dynamoen, vet ikke hvor mye det vil ha for seg men er vel ikke skadelig å teste for og se:)
Eller har jeg jobbet med litt spakling å lakking på den andre bilen min, en camry, når jeg ble færdig dær gikk jeg over til å pusse på Crusern:)
Jeg fant litt rust med hjulbuer, fant også kjukt med spakkel her og dær.
Men sinkspray fra biltema.. er den god nok? finnes det bedre til samme prisen evt?
Og ett bilde av hva jeg starta på

lader fra 13 til 15,5 om jeg kjører lenge med kun parklys, men når jeg slår på lysene faller jeg på 13-13,8 volt.
Har vurdert å legge litt tykkere kabel fra dynamoen, vet ikke hvor mye det vil ha for seg men er vel ikke skadelig å teste for og se:)
Eller har jeg jobbet med litt spakling å lakking på den andre bilen min, en camry, når jeg ble færdig dær gikk jeg over til å pusse på Crusern:)
Jeg fant litt rust med hjulbuer, fant også kjukt med spakkel her og dær.
Men sinkspray fra biltema.. er den god nok? finnes det bedre til samme prisen evt?
Og ett bilde av hva jeg starta på

Re: Thomas's LJ70 -85
Antiskli 

Arbeidslys, ja vet det er litt overkill men liker å overdrive:P

Hella lys i halogen, resten er ledlys, 3w pr lys

Arbeidslys, ja vet det er litt overkill men liker å overdrive:P

Hella lys i halogen, resten er ledlys, 3w pr lys