Til infomasjon ang reklamasjon innen 5 år
Redaktører: Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Til infomasjon ang reklamasjon innen 5 år
toyota kristiansund kan dere få bilig av meg. døm kosta meg ei gir kasse til min lj 90. jeg kjørte bilen dit. og fortalte at jeg fant gir olje i radiator, døm påstod at alt var i orden. 200 mil etterpå krasa jeg kassa. 35 000. ha ha. for en gjeng...
Hei!
Jeg er ny her på forumet og er også helt fersk som LC eier. For to uker siden kjøpte jeg en LC 120 2008modell. Den har gått 93.000.
Jeg har gått til ristinging/ humping når når jeg setter den i R - det kjennes nesten som den skal "kubbe". Den samme ristingen kommer noen ganger i køkjøring og når jeg stopper før en rundkjøring/ på rødt lys. Den rister mindre om jeg da setter den i N og så tilbake i D/ R. Kan dette være problem med motorfester/ dyser slik dere skriver om i denne tråden?
Er dette noe jeg kan få fikset hos Toyota Åsane eller er bilen for gammel for det? Er dette også et problem på 2008modellen? Vil dette kun dekkes dersom alle servicer har blitt utført på Toyota Verksted?
Jeg håper dere vil hjelpe en "fersking"
Jeg er ny her på forumet og er også helt fersk som LC eier. For to uker siden kjøpte jeg en LC 120 2008modell. Den har gått 93.000.
Jeg har gått til ristinging/ humping når når jeg setter den i R - det kjennes nesten som den skal "kubbe". Den samme ristingen kommer noen ganger i køkjøring og når jeg stopper før en rundkjøring/ på rødt lys. Den rister mindre om jeg da setter den i N og så tilbake i D/ R. Kan dette være problem med motorfester/ dyser slik dere skriver om i denne tråden?
Er dette noe jeg kan få fikset hos Toyota Åsane eller er bilen for gammel for det? Er dette også et problem på 2008modellen? Vil dette kun dekkes dersom alle servicer har blitt utført på Toyota Verksted?
Jeg håper dere vil hjelpe en "fersking"

er dyser/ motorfester også et problem på 2008 modellen? kan dette være årsaken til humpingen og bumpingen og ristingen?
Er dette noe jeg kan få fikset hos Toyota Åsane eller er bilen for gammel for det?
...og hva sier jeg evt til Toyota?
takker og bukker
Er dette noe jeg kan få fikset hos Toyota Åsane eller er bilen for gammel for det?
...og hva sier jeg evt til Toyota?
takker og bukker

Ja, det er eit problem også på 2008 modell.
Har fått skifta dysepakningar, så dyser, og motorfester på min 08.
Den ristar litt framleis. Det er truleg mellomakslingen, men garantien er ute pga importbil.
Har fått skifta dysepakningar, så dyser, og motorfester på min 08.
Den ristar litt framleis. Det er truleg mellomakslingen, men garantien er ute pga importbil.
Det skrives at det er utvidet garanti på dysepakningene. Hva betyr det?? Hvor mye er den utvidet?
Forskjell på dyser/dysepakninger. I alle fall mener Toyota at det ikke har noen som helst sammenheng. Så det er kun dysepakningene du får byttet kostnadsfritt. Om du må bytte dysene koster det cirka en nyre, og det må du betale selv. Ikke forvent noe særlig hjelp der, det er i alle fall min erfaring da jeg måtte bytte alle dysene på en fem år gammel bil gått 70.000 kilometer.
* Svært skuffet over Toyota Norge AS' håndtering av dyseproblematikken på LC120.
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
* Anbefaler ikke Toyota Ålesunds (Brages) grunnet ansvarsfraskrivelse i denne sammenheng.
* Har du en 2005/06-modell, få sjekket/byttet dyser på bilen din så fort du kan!
- christoffer
- Ble med: søn jan 02, 2011 9:15 am
- Lokasjon: Lillehammer
På min byttet de alle dysene gratis. Dysepakningene var byttet på kampanje før jeg kjøpte den. Jeg påpekte bare at det kaklet en del i motoren, spesielt når den var kald. Dette ble gjort da bilen var 4 år helt uten kostnad.
07' Landcruiser 120 GX m/Tems
TTE 204 hk 510 nm eberspacher
Lillehammer
TTE 204 hk 510 nm eberspacher
Lillehammer