Håvard's 40 garasje
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Re: Håvard's 40 garasje
Har du mulighet til å veie motoren før du setter den inn? Det hadde vært intresant å vite hva motorene veier, jeg har prøvd å finne data på nettet uten å lykkes. du kunne kanskje veie 3b'en også?
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du
(og en RN36, og en RN46)

yo!
Njæææ. da må jeg ut og veie. Kanskje jeg skal gjøre det, men er ikke sikker. må også luxen bilen først uten motor. Det finnes ikke no jævla svære fiskevekter jeg kan få lånt vel?
Njæææ. da må jeg ut og veie. Kanskje jeg skal gjøre det, men er ikke sikker. må også luxen bilen først uten motor. Det finnes ikke no jævla svære fiskevekter jeg kan få lånt vel?

Håvard, du kan jo veie bilen slik den er nå, og så veie den igjen når du har bytta motor. Bare passe på å ha like mye diesel og stasj.
Hmm... kjenner du noen som kjører kran? Det hender de har en "load cell" de kan henge mellom kroken og lasten....håvard skrev:yo!
Hvis du får lånt en sånn kan du veie mens du heiser motoren inn/ut.
Det hadde fint om vi kunne fått laget en tabell med vekt på de forskjellige motorene etter hvert.
40,50,60,70, hva blir det neste..... 12 Volt er kun 50% av 24 Volt vet du
(og en RN36, og en RN46)

Da er det bare lakkering igjen. Dette skulle vel tåle en støyt, men man vet aldri.

Skid Plate BJ42 by dieseldragon, on Flickr

Den ble røddig da Håvard....
xHJ60 xHDJ80 xLC90AT
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
x2007 Tundra 4,7LtrD-cab Limited Edition.
xRN46 xLc120 xLc150
whouaahh!! Lekker skid! Ble inspirert nå!! Bolter du den rett opp i ramma? har mest lyst å bolte min (når jeg lager) i siden på ramma, har hatt en del touch-down med ramma på stein. Horer vel opp boltene da...
Jeg bolter rett i ramma ja, der den originalt er bolta. Det pleier å kveste boltene ganske bra, men det er lett å få da av uansett. 8mm bolter har jeg nok av 
Jeg har også valgt å ikke ha hull til tappeplugg. Med hull så kan jeg hekte meg fast i stein, derfor må jeg skru av plata når jeg skal tappe olje, men det er fort gjort.

Jeg har også valgt å ikke ha hull til tappeplugg. Med hull så kan jeg hekte meg fast i stein, derfor må jeg skru av plata når jeg skal tappe olje, men det er fort gjort.
håvard skrev:yo!
Vippetangen fiskemottak !!
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Da har jeg bestilt Land Rover deler til bilen min 
Jeg vil anbefale folk å sjekke priser på "ikke kritiske" deler på LR. Jeg bestillte bumpstops herfra. Prisene er jo bare helt latterlige..
http://www.paddockspares.com/catalogsea ... &vehicle=0

Jeg vil anbefale folk å sjekke priser på "ikke kritiske" deler på LR. Jeg bestillte bumpstops herfra. Prisene er jo bare helt latterlige..
http://www.paddockspares.com/catalogsea ... &vehicle=0
Ikke kritiske deler 

LC 90 1997 mod
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Hilux 94 mod Double cab - solgt
Defender 90 PU - Solgt
Jeg tror nok det er en relativt smart regel å følge ja..haakonbs skrev:Ikke kritiske deler

Da driver jeg å monterer bumpstops på 42en, av typen LandRover bump stops 
enkleste måten å sjekke hvor de skal stå er da å klatre på noen dekk.

enkleste måten å sjekke hvor de skal stå er da å klatre på noen dekk.
- Vedlagte filer
-
- bump.jpg (1.17 MiB) Vist 4038 ganger
Da er 15B-F prosjektet i gang. Denne skal bli svart og fin først. Lakker den til helgen. Åneida, jeg gidder ikke å sitte og gnikke på detaljer, har skrudd av deler slik at det blir lett å komme til. Ellers så blåser jeg hele motoren svart med 2 comp svart lakk.

IMG_1974 by dieseldragon, on Flickr

IMG_1972 by dieseldragon, on Flickr

IMG_1974 by dieseldragon, on Flickr

IMG_1972 by dieseldragon, on Flickr
Dette blir spennende Håvard. Lurer på om det er samme eksosmanifold som på 14B. Det kan jeg sjekke ut, når du
kommer for å lakkere gostrikken svart
kommer for å lakkere gostrikken svart

Classic LC FRELST
Betyr den F'n at det er no ECU-greier på denne? Syns nesten det ser ut som den har luftmengdemåler.
Martin, Ringerike. Heil Halling halv tulling! (eller var det motsatt?)
Njaæ. Det var en Throttle position sensor på den og, så det er kun et stag ned i pumpa jeg ikke vet helt hva er, men det finner jeg ut av etterhvert. Det er styring av et eller annet på den, men det er vel bare no sånt miljøtjafs. Hvor synes du at du så luftmengemåleren forresten?
PS. Den er prøvestartet med kun strøm på elektromagneten til dieselen, så jeg vet at den går uten strøm (bortsett fra den ene pluggen).
PS. Den er prøvestartet med kun strøm på elektromagneten til dieselen, så jeg vet at den går uten strøm (bortsett fra den ene pluggen).
Spennende prosjekt igjen i denne garasjen.
Må bare følge med her
Må bare følge med her

Jan K.
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
LJ 70 85 mod. "33x12,5x15"
HJ 60 83 mod. *Kenya* (SOLGT)
HJ 60 82 mod. "35x12.5x15"
x LaLux "35x12,5x15" Arb foran og bak
x LJ 73 87 mod "32x11.5x15"
// Garasjen vår // & //Garasje H4K//
bærre lækkert, Håvard! Mye pjusk på clutch huset? kordan kasse skal du bruke?