Strømproblem, viser ca 2 V
Redaktører: ModeratorNLCK,Snekker_Andersen,baa,lj73jon
Strømproblem, viser ca 2 V
Jeg har fått et el problem. Jeg har en BJ40 1976 12V.
Vifta til varmeapp. sluttet å virke. Når jeg måler strømmen som går til vifta viser det bare ca 2 V.
Sjekket også sigarettenneren, samme der.
Målte over batteriet, der var det ok. Prøvde vifta rett på batteriet, den gikk som bare det.
Finner ingen sikringer som har gått.
Hovedlyset virker som det skal.
Noen forslag på hva som kan være problemet?
Vifta til varmeapp. sluttet å virke. Når jeg måler strømmen som går til vifta viser det bare ca 2 V.
Sjekket også sigarettenneren, samme der.
Målte over batteriet, der var det ok. Prøvde vifta rett på batteriet, den gikk som bare det.
Finner ingen sikringer som har gått.
Hovedlyset virker som det skal.
Noen forslag på hva som kan være problemet?
BJ40
Re: Strømproblem, viser ca 2 V
Høres ut til at du har kabel brudd en eller annen plass.
Er vel bare å prøve seg frem,igjenom torpedovegg feks..
Er vel bare å prøve seg frem,igjenom torpedovegg feks..
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Re: Strømproblem, viser ca 2 V
Ja, det kan se ut som at det er et kabelbrudd.
Det blir ikke lett å finne, men jeg får gjøre et forsøk.
Det blir ikke lett å finne, men jeg får gjøre et forsøk.
BJ40
Re: Strømproblem, viser ca 2 V
1.Mål rett i kontakten til vifa.tomek skrev:Ja, det kan se ut som at det er et kabelbrudd.
Det blir ikke lett å finne, men jeg får gjøre et forsøk.
2.Ikke strøm der mål rett før sikring.
3.Rett før torpedovegg.(På innsiden av bilen)
4.Rett etter torpedo veggen(i motor rommet)
5.Følg ledningene som går til den å kjenn over de.Har du ett brudd der så vil du som regel kjenne en liten klomp på ledningen der du har bruddet.
6. finner du ikke noe slik

Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Re: Strømproblem, viser ca 2 V
Takk for tips, skal prøve disse.
Alle ledningene ligger beskyttet i en plastkappe/strømpe, så de er litt vanskelig å komme til.
Kunne vært intressant å komme til trøndergarasjen, men det er et stykke fra ytterst på fosen til dere, så vi får se det an.
Alle ledningene ligger beskyttet i en plastkappe/strømpe, så de er litt vanskelig å komme til.
Kunne vært intressant å komme til trøndergarasjen, men det er et stykke fra ytterst på fosen til dere, så vi får se det an.
BJ40
Re: Strømproblem, viser ca 2 V
Men kom på en ting nå når æ va ut å kjørte en tur.Enn bryteren din gir den vekslende spenning?????tomek skrev:Takk for tips, skal prøve disse.
Alle ledningene ligger beskyttet i en plastkappe/strømpe, så de er litt vanskelig å komme til.
Kunne vært intressant å komme til trøndergarasjen, men det er et stykke fra ytterst på fosen til dere, så vi får se det an.
Sverre
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Medlem av den skumle trønder taliban ligaen
Medlem av den skumle Prado geriljaen
Min Garasje: http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11517
Arnolds sin blogg: http://www.arnolds.blogg.no
Re: Strømproblem, viser ca 2 V
Mener du at bryteren har to hastigheter, det har den?SverreS skrev: Men kom på en ting nå når æ va ut å kjørte en tur.Enn bryteren din gir den vekslende spenning?????
Det er en ordinær vippebryter, ikke særlig original. Får prøve å få tak i en original bryter etterhvert.
Har testet den og vifta rett på batteriet og da virker det alt fint, så feilen ligger nok i en kabel (med brudd).
Det er to brytere som står ved siden av hverandre, nødblinken og sigarettenner.
Sigarettenneren har ikke strøm, men nødblinken har det, så feilen må være i nærheten av disse vil jeg tro.
BJ40
Re: Strømproblem, viser ca 2 V
Tviler på at sigaretttenneren og nødblinken har samme kurs/sikkring. Men jeg lurer på om du skal se på bryterens funksjon eller kortslutte over bryteren for å utelukke. Min bryter på en 83 mod er to steg/hastigheter.
Det kjedligste som finnes er A4 mennesker.
Re: Strømproblem, viser ca 2 V
Ser ut til at det må være en annen feil som lager trøbbel.
Her om dagen var batteriet tomt, satte på ladingen. Da lyste hovedlysene uten at lysbryteren sto på????
Koblet vekk sikringene og lysrele, da tutet bilen når jeg satte på strømmen.
Det er en gammel alarm på bilen (AutoPage) som jeg ikke bruker.
Jeg ønsker å fjerne denne, men det er mange ledninger.
Hvordan gjerner jeg denne?
Her om dagen var batteriet tomt, satte på ladingen. Da lyste hovedlysene uten at lysbryteren sto på????
Koblet vekk sikringene og lysrele, da tutet bilen når jeg satte på strømmen.
Det er en gammel alarm på bilen (AutoPage) som jeg ikke bruker.
Jeg ønsker å fjerne denne, men det er mange ledninger.
Hvordan gjerner jeg denne?
BJ40
Re: Strømproblem, viser ca 2 V
Vet ikke hvordan denne alarmen er men det er mulig den har en "imobilizer" funksjon som kutter edicen for eksempel. Da vil du ikke få start når du klipper vekk alarmen. Vil råde deg til å få med noen som er nogenlunde oppegående på elektrisk og fjerne hele greia. Skal ikke vere så innvikla det. Og den er sikkert tilkoblet tuta og nødblinken. Samtidig fjerne allt uorginalt elektrisk. Skal du ha noe ekstra utstyr så legger du det opp sjøl, (eller får noen du vet kan det til å gjøre det). På den måten så vet du hvertfall hva du har. Vet ikke hvordan vifta ser ut på 40, men på 42 så står det en motstand på vifta som ligger i serie med viftemotoren når bryteren står på 1. På full fart (2) så kobles motstanden ut og viftemotoren får full spenning.
Er pokker ikke lett å hjelpe noen med elektriske problem via forumet men skal hvertfall prøve å svare når du har spørsmål.
Er pokker ikke lett å hjelpe noen med elektriske problem via forumet men skal hvertfall prøve å svare når du har spørsmål.
Pøh
Re: Strømproblem, viser ca 2 V
Jeg er enig med deg, må få noen som har litt peiling på elektrisk til å fjerne alarmen.einar skrev:Vet ikke hvordan denne alarmen er men det er mulig den har en "imobilizer" funksjon som kutter edicen for eksempel. Da vil du ikke få start når du klipper vekk alarmen. Vil råde deg til å få med noen som er nogenlunde oppegående på elektrisk og fjerne hele greia. Skal ikke vere så innvikla det. Og den er sikkert tilkoblet tuta og nødblinken. Samtidig fjerne allt uorginalt elektrisk. Skal du ha noe ekstra utstyr så legger du det opp sjøl, (eller får noen du vet kan det til å gjøre det). På den måten så vet du hvertfall hva du har. Vet ikke hvordan vifta ser ut på 40, men på 42 så står det en motstand på vifta som ligger i serie med viftemotoren når bryteren står på 1. På full fart (2) så kobles motstanden ut og viftemotoren får full spenning.
Er pokker ikke lett å hjelpe noen med elektriske problem via forumet men skal hvertfall prøve å svare når du har spørsmål.
Har alarm på en annen bil også, noe forbanna møkk.
Vifta virker på samme måte som din, har fiksa den, så nå virker den som den skal.
Nå gjelder det å bli kvitt alarmen.
Det var to ting på bilen som jeg mislikte sterkt da jeg kjøpte den, og det var alarmen og at det er elektriske vindusheiser på dørene.
Dette må fjernes, det er helt sikkert.
BJ40